Pytania dotyczące centrów handlowych zlokalizowanych w Płocku zadano grupie 1300 respondentów z Płocka oraz regionu obejmującego obszar o promieniu do 40 kilometrów. Badanie ujawniło profil klientów ma Wisła, ich zwyczaje zakupowe, oraz opinie na temat oferty centrów handlowych w mieście.
Pierwszym wnioskiem jest bardzo wysoka znajomość i rozpoznawalność Galerii Wisła wśród badanych respondentów. Zdecydowana większość badanych zadeklarowała, że była już w galerii w przeszłości. Aż 85% przebadanych w obiekcie przyznało, że odwiedza Wisłę co najmniej raz w miesiącu. Pod tym kątem wysoki wynik zanotowano również wśród ankietowanych poza centrum handlowym. Taką częstotliwość wizyt w galerii zadeklarowało 72% płocczan i 57% mieszkańców w regionie.
Należy również zauważyć, że grupa klientów odwiedzających Wisłę przynajmniej raz w tygodniu stanowi aż 53% przebadanych w obiekcie. Statystyczny płocczanin zarabia więcej niż średnia krajowa, porusza się samochodem i jest klientem ceniącym sobie jakość produktów.
W trakcie wizyty przeznacza najczęściej na zakupy średnio kwotę około 300 złotych. Po otwarciu, w niedalekim sąsiedztwie i Galerii Mazovia, oraz ze względu na bezpośrednie sąsiedztwo marketów OBI, Auchan i salonu Agata Meble, Podolszyce – dzielnica Płocka stał się głównym celem wizyty zakupowych mieszkańców Płocka i regionu. Różnorodna i uzupełniająca się oferta obiektów powoduje, że w trakcie jednej wizyty w tym rejonie, klienci mogą zaspokoić większość potrzeb konsumenckich.
Natomiast bezpośrednie sąsiedztwo centrów oraz pojawienie się nowych marek w Galerii Mazovia powoduje, że klienci mają większe możliwości dokonywania wyboru wśród szerokiej oferty marek. Galeria Wisła notuje najwyższe oceny wśród konkurencji w kategorii różnorodności oferty oraz dostępności asortymentu.
Mieszkańcy Płocka i regionu, którzy zdążyli poznać ofertę Galerii Wisła i mają świadomość istniejących tam marek, cen i asortymentu, w większości branż chętniej dokonują zakupów właśnie w Wiśle. Respondenci z Płocka lepiej postrzegają również poziom cen Wisły, uważając obiekty konkurencyjne za droższe.
Galeria Wisła dla wielu odwiedzających stała się miejscem do którego przychodzą nie tylko w celach zakupowych, ale również aby miło spędzić czas lub skorzystać z oferty rozrywkowej. Respondenci najwyżej ocenili architekturę wnętrza jak i wygląd zewnętrzny Galerii Mazovia, ale wskazali wyraźną przewagę Wisły w zakresie dodatkowych atrakcji oraz atmosfery.
W ocenie przebadanych osób, Galeria Wisła wydaje się spełniać więcej zróżnicowanych oczekiwań i pełnić zarówno rolę centrum rodzinnego, jak również centrum przyciągającego ludzi młodych. Statystyczny klient zarówno z Płocka jak i regionu jest członkiem gospodarstwa rodzinnego, dlatego w działaniach marketingowych zarządca centrum bardzo istotny nacisk kładzie się na aktywności prorodzinne. Ważna przewagę na tym polu stanowi zlokalizowanie w Galerii Wisła kina oraz kręgielni, oraz oferta restauracji i kawiarni znajdujących się w obiekcie.
Tagi: