Galeria Warmińska działa w Olsztynie od września 2014 roku. -
Choć to niezbyt długo już wiemy, że jesteśmy najważniejszym zakupowym miejscem nie tylko na mapie Olsztyna ale i całego regionu Warmii i Mazur. Liczymy się też w kraju, bo regularnie przyjeżdżają do nas mieszkańcy Trójmiasta i Warszawy oraz klienci z obwodu kaliningradzkiego – mówi dyrektor Galerii Warmińskiej Michał Tur i podkreśla, że skuteczne przyciąganie klientów bezpośrednio przekłada się na wzrosty obrotów najemców. -
Zainteresowanie powierzchniami handlowymi w naszej galerii jest tak duże, że władze spółki już rozważają rozbudowę – dodaje Tur.
Zakupowe zagłębie
Na sukces Galerii Warmińskiej złożyło się kilka elementów. Bez wątpienia kluczowa jest lokalizacja. Galeria Warmińska leży w handlowym zagłębiu Olsztyna, przy ul. Sikorskiego, w bezpośrednim sąsiedztwie marketów Auchan, Media Markt, Praktiker, wkrótce ma w pobliżu powstać Decathlon. Olsztyniacy uwielbiają robić tu zakupy nie tylko dlatego, że przyjeżdżając w jedno miejsce mogą odwiedzić kilka sklepów ale też dlatego, że bardzo wielu ma tu „po drodze” – ulicą Sikorskiego jedzie się i autem, i komunikacją miejską z centrum do tzw. sypialnianych dzielnic Nagórki, Jaroty i nowych osiedli np. Zacisze, Tęczowy Las, czy Osiedle Generałów. Znaczna część liczącego 180 tys. mieszkańców Olsztyna mieszka w tej części miasta.
- Popularność i znaczenie ulicy Sikorskiego sprawiły, że władze Olsztyna w ubiegłym roku gruntownie przebudowały tę ulicę oraz ulokowały na niej, lub w sąsiedztwie, wszystkie trzy odbudowane po 50 latach linie tramwajowe. Ta przebudowa była dla nas nie lada wyzwaniem ponieważ tysiące aut jeździło tu tygodniami tylko jednym pasem ruchu! To zniechęcało do odwiedzania Galerii Warmińskiej dlatego musieliśmy znaleźć skuteczny pomysł na przekonanie klientów, że warto się pomęczyć, warto postać w korku, by do nas dojechać – mówi Michał Tur. Przekonywanie klientów do odwiedzin szło w parze z działaniami galerii, by maksymalnie ułatwić ludziom dotarcie np. gdy roboty drogowe na to pozwoliły galeria zorganizowała dodatkowy wjazd. O każdej zmianie organizacji ruchu informowano klientów w prasie, radiu, na portalach społecznościowych oraz stronie internetowej.
Pomysł na klienta
Jak Galeria Warmińska przekonała klientów, by stali w korkach, a jednak tu dotarli? -
Pomysłem na to miejsce i skuteczną promocją - mówi Michał Tur i przyznaje, że ten pomysł to… moda! -
Ale moda rozumiana nie tylko w ten sposób, że można tu kupić modne rzeczy. Podjęliśmy szereg działań, by nasi klienci mogli być modni nawet wtedy, gdy o modzie nie mają pojęcia, gdy nie wiedzą, po co i w którym butiku w naszej galerii powinni sięgnąć – przyznaje Michał Tur.
Zakupy ze stylistką
Aby pomóc klientom w zakupach Galeria Warmińska, jako jedyna w regionie, zaoferowała bezpłatne zakupy ze stylistką. -
Stylistki najpierw umawiają się na spotkanie z klientem, robią jego analizę kolorystyczną, rozmawiają w czym czują się dobrze, jaki styl preferują, a następnie ruszają wspólnie na zakupy – mówi Michał Tur. Na tę bezpłatną usługę można się umówić przez internet. -
Zainteresowanie tak zorganizowanymi zakupami jest ogromne, stylistki mają zajęte grafiki na 3-4 miesiące. Umawiają się z nimi zarówno ludzie, których czeka ważna uroczystość, np. wesele, czy rodzinny zjazd, jak i tacy, którzy chcą mieć wreszcie porządnie skompletowaną garderobę – mówi Michał Tur.
Możliwość zrobienia zakupów w towarzystwie stylistek doceniły też lokalne media, np. Radio Olsztyn, które kilkakrotnie wyemitowało na antenie relacje z zakupów ze stylistką.
Magazyn modowy
Kolejnym krokiem w przekonywaniu klientów do zakupów w Galerii Warmińskiej jest cykliczne wydawanie magazynu modowego „Fashion Time by Galeria Warmińska ”. Drukowane na wysokiej jakości papierze kolorowe pismo – w zasadzie magazyn modowy – prezentuje ofertę butików Galerii Warmińskiej. Pokazuje też co i jak się nosi (nie tylko ubrania ale także biżuterię, zegarki, czy buty), magazyn zawiera też porady z dziedziny wizażu, pielęgnacji skóry oraz teksty „do poczytania” tj. felietony, wywiady z ciekawymi i znanymi ludźmi. Magazyn jest bezpłatny.
Pismo ma bardzo szeroką dystrybucję. Jest dostępne na terenie całego województwa warmińsko-mazurskiego. Mamy ponad siedemset punktów kolportażu: hoteli, restauracji, kawiarni, a także gabinety fryzjerskie i kosmetyczne – wylicza Michał Tur i podkreśla, że magazyn dystrybuowany jest nie tylko na terenie Olsztyna ale także Mazur -
Tak szeroka dystrybucja tego magazynu przyciągnęła do nas latem odpoczywających na Mazurach. Ci, którzy chcieli sobie zrobić wolne od żeglowania, kajaków, czy rowerów wpadali do nas na zakupy. To sprawiło, że latem notowaliśmy bardzo wysoką liczbę klientów. To specyficzna sytuacja, ponieważ zwykle wakacyjne miesiące są dla galerii handlowych słabsze - podkreśla Michał Tur.
Warmińskie metamorfozy
Aby umocnić modowy wizerunek Galerii Warmińskiej przeprowadzanych jest też wiele akcji i eventów modowych (m.in. pokazy mody dla dzieci i dorosłych). Szczególnym wydarzeniem na tym polu była akcja „Warmińskie metamorfozy” - wybranych w castingu dziesięcioro uczestników (w tym mężczyzna) nie tylko z poradą stylistki zmieniło zawartość swojej szafy ale też przeszło szereg szkoleń z trenerem personalnym, psychologiem, dietetykiem, a nawet stomatologami i specjalistami od medycyny estetycznej!
- Zależało nam w tej akcji nie tylko na fizycznej ale i duchowej odmianie naszych klientów – podkreśla Michał Tur.
„Metamorfozom” każdego z uczestników akcji towarzyszyła telewizyjna kamera, a odcinki „serialu” o ich przemianie pokazywała TVP Olsztyn.
Eventem, który Galerii Warmińskiej przyniósł wyjątkowo dużo rozgłosu i satysfakcji były wybory Miss Warmii i Mazur. Okazało się, że wyłoniona na ceremonii zorganizowanej w galerii laureatka – Magdalena Bieńkowska z Mikołajek – została pod koniec roku … Miss Polski 2015! Pani Magda uczestniczyła w przedświątecznym evencie w galerii i była bohaterką kilku tekstów w „Fashion Time by Galeria Warmińska ”.
Obroty najemców rosną
Działania promocyjne i marketingowe sprawiły, że uznane i cenione marki chętnie otwierają swoje butiki w Galerii Warmińskiej. W ostatnim roku dołączyły do listy najemców m.in. Stefanel, Monnari, New Balance, Femestage, Aldo i Świat Książki. Sklepy poszczególnych branż notują następujące wzrosty obrotów: biżuteria – 26 proc.; sportowa – 23 proc.; bieliźniarska – 32 proc.; moda damska – 21 proc.; moda męska – 24 proc.; moda ogólna – 16 proc. obuwie – 11 proc.; zdrowie i uroda – 15 proc. -
Choć tych wskaźników wielu może nam pozazdrościć, my jeszcze nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Mamy ochotę na więcej i jestem pewien, że to osiągniemy – zapowiada Michał Tur.