Galeria Warmińska – zakupowe zagłębie Warmii i Mazur

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-03-09 | 15:00
Choć Galeria Warmińska jest najmłodszą galerią handlową w północno-wschodniej Polsce, to bez wątpienia – najważniejszą. Przez rok odwiedziło to miejsce 8 mln klientów, a najemcy notują wzrosty obrotów o ponad 20 proc.
Galeria Warmińska działa w Olsztynie od września 2014 roku. - Choć to niezbyt długo już wiemy, że jesteśmy najważniejszym zakupowym miejscem nie tylko na mapie Olsztyna ale i całego regionu Warmii i Mazur. Liczymy się też w kraju, bo regularnie przyjeżdżają do nas mieszkańcy Trójmiasta i Warszawy oraz klienci z obwodu kaliningradzkiego – mówi dyrektor Galerii Warmińskiej Michał Tur i podkreśla, że skuteczne przyciąganie klientów bezpośrednio przekłada się na wzrosty obrotów najemców. - Zainteresowanie powierzchniami handlowymi w naszej galerii jest tak duże, że władze spółki już rozważają rozbudowę – dodaje Tur.
Zakupowe zagłębie
Na sukces Galerii Warmińskiej złożyło się kilka elementów. Bez wątpienia kluczowa jest lokalizacja. Galeria Warmińska leży w handlowym zagłębiu Olsztyna, przy ul. Sikorskiego, w bezpośrednim sąsiedztwie marketów Auchan, Media Markt, Praktiker, wkrótce ma w pobliżu powstać Decathlon. Olsztyniacy uwielbiają robić tu zakupy nie tylko dlatego, że przyjeżdżając w jedno miejsce mogą odwiedzić kilka sklepów ale też dlatego, że bardzo wielu ma tu „po drodze” – ulicą Sikorskiego jedzie się i autem, i komunikacją miejską z centrum do tzw. sypialnianych dzielnic Nagórki, Jaroty i nowych osiedli np. Zacisze, Tęczowy Las, czy Osiedle Generałów. Znaczna część liczącego 180 tys. mieszkańców Olsztyna mieszka w tej części miasta.  - Popularność i znaczenie ulicy Sikorskiego sprawiły, że władze Olsztyna w ubiegłym roku gruntownie przebudowały tę ulicę oraz ulokowały na niej, lub w sąsiedztwie, wszystkie trzy odbudowane po 50 latach linie tramwajowe. Ta przebudowa była dla nas nie lada wyzwaniem ponieważ tysiące aut jeździło tu tygodniami tylko jednym pasem ruchu! To zniechęcało do odwiedzania Galerii Warmińskiej dlatego musieliśmy znaleźć skuteczny pomysł  na przekonanie klientów, że warto się pomęczyć, warto postać w korku, by do nas dojechać – mówi Michał Tur. Przekonywanie klientów do odwiedzin szło w parze z działaniami galerii, by maksymalnie ułatwić ludziom dotarcie np. gdy roboty drogowe na to pozwoliły galeria zorganizowała dodatkowy wjazd. O każdej zmianie organizacji ruchu informowano klientów w prasie, radiu, na portalach społecznościowych oraz stronie internetowej.
Pomysł na klienta
Jak Galeria Warmińska przekonała klientów, by stali w korkach, a jednak tu dotarli? - Pomysłem na to miejsce i skuteczną promocją - mówi  Michał Tur i przyznaje, że ten pomysł to… moda! - Ale moda rozumiana nie tylko w ten sposób, że można tu kupić modne rzeczy. Podjęliśmy szereg działań, by nasi klienci mogli być modni nawet wtedy, gdy o modzie nie mają pojęcia, gdy nie wiedzą, po co i w którym butiku w naszej galerii powinni sięgnąć – przyznaje Michał Tur.
Zakupy ze stylistką
Aby pomóc klientom w zakupach Galeria Warmińska, jako jedyna w regionie, zaoferowała bezpłatne zakupy ze stylistką. - Stylistki najpierw umawiają się na spotkanie z klientem, robią jego analizę kolorystyczną, rozmawiają w czym czują się dobrze, jaki styl preferują, a następnie ruszają wspólnie na zakupy – mówi Michał Tur. Na tę bezpłatną usługę można się umówić przez internet. - Zainteresowanie tak zorganizowanymi zakupami jest ogromne, stylistki mają zajęte grafiki na 3-4 miesiące. Umawiają się z nimi zarówno ludzie, których czeka ważna uroczystość, np. wesele, czy rodzinny zjazd, jak i tacy, którzy chcą mieć wreszcie porządnie skompletowaną garderobę – mówi Michał Tur.
Możliwość zrobienia zakupów w towarzystwie stylistek  doceniły też lokalne media, np. Radio Olsztyn, które kilkakrotnie wyemitowało na antenie relacje z zakupów ze stylistką.
Magazyn modowy
Kolejnym krokiem w przekonywaniu klientów do zakupów w Galerii Warmińskiej jest cykliczne wydawanie magazynu modowego „Fashion Time by Galeria Warmińska ”. Drukowane na wysokiej jakości papierze kolorowe pismo – w zasadzie magazyn modowy – prezentuje ofertę butików Galerii Warmińskiej.  Pokazuje też co i jak się nosi (nie tylko ubrania ale także biżuterię, zegarki, czy buty), magazyn zawiera też porady z dziedziny wizażu, pielęgnacji skóry  oraz teksty „do poczytania” tj. felietony, wywiady z ciekawymi i znanymi ludźmi. Magazyn jest bezpłatny. Pismo ma bardzo szeroką dystrybucję. Jest dostępne na terenie całego województwa warmińsko-mazurskiego. Mamy ponad siedemset  punktów kolportażu: hoteli, restauracji, kawiarni, a także gabinety fryzjerskie i kosmetyczne – wylicza Michał Tur i podkreśla, że magazyn dystrybuowany jest nie tylko na terenie Olsztyna ale także Mazur - Tak szeroka dystrybucja tego magazynu przyciągnęła do nas latem odpoczywających na Mazurach. Ci, którzy chcieli sobie zrobić wolne od żeglowania, kajaków, czy rowerów wpadali do nas na zakupy. To sprawiło, że latem notowaliśmy bardzo wysoką liczbę klientów. To specyficzna sytuacja, ponieważ zwykle wakacyjne miesiące są dla galerii handlowych słabsze -  podkreśla Michał Tur.
Warmińskie metamorfozy
Aby umocnić modowy wizerunek Galerii Warmińskiej przeprowadzanych jest też wiele akcji i eventów modowych (m.in. pokazy mody dla dzieci i dorosłych). Szczególnym wydarzeniem na tym polu była akcja „Warmińskie metamorfozy” -  wybranych w castingu dziesięcioro uczestników (w tym mężczyzna) nie tylko z poradą stylistki zmieniło zawartość swojej szafy ale też przeszło szereg szkoleń z trenerem personalnym, psychologiem, dietetykiem, a nawet stomatologami i specjalistami od medycyny estetycznej! - Zależało nam w tej akcji nie tylko na fizycznej ale i duchowej odmianie naszych klientów – podkreśla Michał Tur.
„Metamorfozom” każdego z uczestników akcji towarzyszyła telewizyjna kamera, a odcinki „serialu” o ich przemianie pokazywała TVP Olsztyn.
Eventem, który Galerii Warmińskiej przyniósł wyjątkowo dużo rozgłosu i satysfakcji były wybory Miss Warmii i Mazur. Okazało się, że wyłoniona na ceremonii zorganizowanej w galerii  laureatka – Magdalena Bieńkowska z Mikołajek – została pod koniec roku … Miss Polski 2015! Pani Magda uczestniczyła w przedświątecznym evencie w galerii i była bohaterką kilku tekstów w „Fashion Time by Galeria Warmińska ”.
Obroty najemców rosną
Działania promocyjne i marketingowe sprawiły, że uznane i cenione marki chętnie otwierają swoje butiki w Galerii Warmińskiej. W ostatnim roku dołączyły do listy najemców m.in. Stefanel, Monnari, New Balance, Femestage, Aldo i Świat Książki. Sklepy poszczególnych branż notują następujące wzrosty obrotów: biżuteria – 26 proc.; sportowa – 23 proc.; bieliźniarska – 32 proc.; moda damska – 21 proc.; moda męska – 24 proc.; moda ogólna – 16 proc. obuwie – 11 proc.; zdrowie i uroda – 15 proc. - Choć tych wskaźników wielu może nam pozazdrościć, my jeszcze nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Mamy ochotę na więcej i jestem pewien, że to osiągniemy – zapowiada Michał Tur.
Tagi:
Oceń artykuł:

Galeria Warmińska – zakupowe zagłębie Warmii i Mazur

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.