Znaczące wzrosty w wielu obszarach i stabilizacja na rynku, 13 nowych marek i 23 umowy leasingowe – to podsumowanie działalności Galerii Katowickiej trzy lata po otwarciu. Do sukcesu galerii przyczyniły się innowacyjne kampanie, nowoczesna aplikacja lojalnościowa i niestandardowe rozwiązania w obszarze CSR i wayfindingu.
Galeria Katowicka, będąca własnością funduszu Meyer Bergman, została otwarta we wrześniu 2013 roku, jako część projektu rewitalizacji centrum Katowic. Oferuje 47,500 m kw. powierzchni handlowej z bezpośrednim dostępem do nowego dworca kolejowego, podziemnego dworca autobusowego i dwupoziomowego parkingu. W lipcu 2016 roku galeria uzyskała pozwolenie na poszerzenie części handlowej o kolejne 5 000 m kw., a wkrótce ten wielofunkcyjny kompleks zostanie rozbudowany o nowoczesny biurowiec o pow. 20 000 m kw..
Znaczące wzrosty sprzedaży i footfallu
Od czasu otwarcia Galeria Katowicka notuje wzrosty najważniejszych wskaźników – sprzedaży i footfallu. Odwiedzalność Galerii rosła od niespełna 800 tys. w pierwszych miesiącach po otwarciu, do 1,2 – 1,3 mln osób miesięcznie obecnie. W ciągu 36 miesięcy funkcjonowania Centrum odwiedziło ponad 38,5 mln klientów, a szacuje się, że w okresie nadchodzących Świąt będzie około 1,5 mln. osób miesięcznie. Tym samym rok 2016 zamknie się wzrostem footfallu na poziomie ok. 14,5 mln odwiedzających.
Zdecydowanie rosną też wskaźniki sprzedaży, jakie osiągają najemcy Galerii Katowickiej – to ok. +22% w końcówce 2015 i w pierwszym półroczu 2016, do regularnych, stabilnych wzrostów +14% obecnie.
Nowe umowy, nowi najemcy
Galeria Katowicka podpisała 23 nowe umowy najmu i wszystko wskazuje na to, że do końca roku Centrum zostanie w 100% skomercjalizowane. W galerii pojawiło się 13 nowych marek, w tym Matras megastore (500 m kw.), You Dessert (26 m kw.), Diverse (400 m kw.) czy Martes Sport (1000 m kw.). Oferta dziecięca została wzmocniona o marki: 5.10.15. Reporter Young, Kreatywne Maluchy, by Kleoo, plac zabaw Fit4Kids oraz szkołę tańca Iskra.
- W ciągu ostatnich 24. miesięcy Galeria Katowicka zanotowała fantastyczne wyniki. Lokalizacja w sercu miasta i pełna integracja centrum handlowego z dworcem kolejowym i autobusowym oraz innymi kluczowymi elementami infrastruktury miejskiej i drogowej, w obszarze o największej – poza Warszawą - gęstości zaludnienia w Polsce, to niezaprzeczalne atuty przyciągające właścicieli wiodących marek i coraz większą liczbę odwiedzających – mówi Peter Evans, Asset Manager, Europa Centralna I Wschodnia, Vice President Mayer Bergman.
Nowatorski program lojalnościowy i działania CSR
W 2016 roku Galeria Katowicka, jako pierwsza w Polsce, wprowadziła wielozadaniową, mobilną aplikację zakupową Navishopper. Po 9 miesiącach od momentu wdrożenia korzysta z niej już ponad 23 000 mieszkańców Katowic i Śląska. Wyniki badań pokazały, że 98,5% użytkowników zmieniło swoje preferencje zakupowe, wybierając Galerię Katowicką na docelowe miejsce dużych, ale i drobniejszych zakupów.
Galeria realizuje również - wyjątkowy w skali międzynarodowej - CSR-owy „Projekt Wyższy Poziom”. W jego ramach, wspólnie z dużymi instytucjami oraz małymi inicjatywami społecznymi, zrealizowała ponad 240 wydarzeń z zakresu szeroko pojętej kultury, nauki i sztuki.
Wszystkie dane wskazują, że Galeria Katowicka obrała właściwy kurs, a dalszy wzrost wskaźników jest synergią znaczących zmian w tenant-mix, zaawansowanego procesu rekomercjalizacji, a także stałej, wielopoziomowej stymulacji sprzedażowej oraz odważnych, innowacyjnych działań, bez oglądania się na konkurencję