Rekordowe, kilkudziesięcioprocentowe wzrosty sprzedaży i odwiedzalności – zlokalizowana w ścisłym centrum miasta Galeria Katowicka odnotowuje coraz lepsze wyniki. Działający od 15 miesięcy w stolicy Górnego Śląska kompleks handlowo-usługowy podsumowuje miniony rok, otwarcia nowych sklepów, kampanie i zdobyte nagrody.
Rok 2014 zakończył się dla Galerii Katowickiej bardzo dobrymi wynikami wartości sprzedaży. W grudniu odnotowano wzrost o ok. 47 proc. względem poprzedniego miesiąca. Większą sprzedaż widać także w ujęciu rok do roku – sprzedaż w ostatnich dwóch miesiącach 2014 względem grudnia i listopada 2013 wzrosła o 19 proc.
Stale rośnie także liczba klientów mieszczącej się w ścisłym centrum Katowic Galerii. Próg miliona odwiedzających miesięcznie przekroczony został jeszcze przed upływem roku od rozpoczęcia jej działalności. Tylko w grudniu 2014 roku Galerię Katowicką odwiedziło ponad 1 125 000 osób. Rekordową odwiedzalność katowickiego kompleksu handlowo-usługowego przyniósł czwarty kwartał ubiegłego roku – liczba klientów sięgnęła 3 350 000.
Wzrosty odwiedzalności Galerii Katowickiej widoczne są miesiąc do miesiąca – przykładowo w grudniu 2014 roku odnotowano o 11 proc. więcej klientów niż w listopadzie tego samego roku. Siłę zmian zachodzących w Galerii Katowickiej jeszcze lepiej obrazuje zestawienie wzrostów odwiedzalności ostatnich dwóch miesięcy roku 2013 i 2014. W 2014 dynamika wzrostu była aż o 22 proc. wyższa niż to miało miejsce w roku 2013.
Dobrymi wynikami sprzedaży w roku 2014 w poszczególnych kategoriach produktowych mogą się także cieszyć najemcy Galerii Katowickiej. Wśród marek oferujących akcesoria, przedmioty dla domu, dekoracji i wyposażenia wnętrz, a także sklepów reprezentujących kategorie: sport i outdoor, obuwie oraz produkty dla dzieci – wzrosty sprzedaży wynoszą od 22 proc. do nawet 82 proc.
Od rozpoczęcia działalności, Galeria Katowicka szczególnie dba o komfort swoich klientów, wygodę zakupów, szybkość i łatwość przemieszczania się pomiędzy piętrami oraz parkingiem i Galerią – bez konieczności pokonywania dużych odległości. Nowoczesna bryła harmonijnie wpisuje się w najbliższe otoczenie, pasaże galerii stanowią naturalne przedłużenie dla głównych ulic handlowych i usługowych miasta.
Aktualnie portfel najemców Galerii Katowickiej tworzą takie marki jak: Peek & Cloppenburg – multibrandowy salon z odzieżą renomowanych brandów np. Ralph Lauren, Hugo Boss, Calvin Klein, Armani, Dolce&Gabbana i innych, także własnych marek, Helly Hansen – jedyny w Polsce sklep norweskiej firmy produkującej odzież i akcesoria sportowe oraz iSpot, Zara, Euro RTV & AGD, Reserved, Matras, SMYK, 4 Faces i Duka.
W 2014 roku oferta katowickiego centrum handlowo-usługowego została poszerzona o takie marki jak: Samsung Saturn Store – pierwszy w kraju koncept opierający się na synergii dwóch uznanych marek dla pasjonatów nowoczesnych technologii, jedyne na Śląsku: flagowy salon amerykańskiej marki kosmetycznej Estee Lauder, a także ulubionej marki makijażystów – M∙A∙C oraz sklepy Tous, English Home i Ryłko.
26 lutego br., w Galerii Katowickiej największy w regionie sklep otworzy także marka TK Maxx.
Wśród najbardziej spektakularnych działań przeprowadzonych przez Galerię Katowicką w 2014 roku wymienić należy zintegrowaną kampanię marketingową realizowaną pod hasłem „1 Milion na 1. Urodziny” gdzie w ciągu 10 dni Galeria rozdała klientom milion złotych częściowego zwrotu za zakupy oraz np. wdrożenie nowoczesnego systemu sprzedaży kart podarunkowych Galerii Katowickiej.
Zlokalizowana w ścisłym centrum Katowic Galera prowadzi także szereg aktywności o charakterze miastotwórczym – np. cykl wakacyjnych koncertów „bez prądu” na sąsiadującym z Galerią placu Szewczyka, współpracuje z Urzędem Miasta Katowice oraz regionalnymi mediami i instytucjami kultury. Przykładem takich projektów był cykl Nyskapad, czyli niedzielnych wycieczek po mieście odrestaurowaną Nysą oraz wakacyjna kampania społeczna z wykorzystaniem rowerów miejskich pn. „Jeżdżę i pomagam”.
Galeria Katowicka ma na swoim koncie ok. 10 najważniejszych nagród rynku nieruchomości komercyjnych przyznawanych w kraju i za granicą. W roku 2014 zyskała prestiżowe, podwójne wyróżnienie w Nagrodach CEEQA 2014, tytuł „Budowa Roku”, przyznawany przez Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa oraz wyróżnienie w Konkursie PRCH Retail Awards 2014 w kategorii Nowe Centrum Handlowe Roku 2014.
Wśród unikalnych konceptów wprowadzonych w 2014 roku Galerii Katowickiej znajduje się odnowiona Pracownia Kreatywna – strefa coworkingu. Jest to komfortowe, ogólnodostępne miejsce do pracy w ścisłym centrum miasta, specjalnie zaaranżowana przestrzeń z Internetem, multimedialnym projektorem i oferująca wszystko, co potrzebne do pracy, prowadzenia warsztatów czy szkoleń. To jedyny taki punkt na handlowej i usługowej mapie regionu.
W minionym roku Galeria Katowicka przyczyniła się do ożywienia ruchu pieszych w centrum Katowic. Z przeprowadzonych badań* wynika, że w jeden dzień – 12 września br. w pobliżu Galerii przemieściło się ponad 75 tys. osób. To o około 33 proc. więcej względem kwietnia 2013 r., kiedy takie badanie wykonano po raz pierwszy.
Galeria Katowicka jest kompleksem komunikacyjno-komercyjnym o powierzchni handlowej 53 tys. m2, na której znajduje się ponad 250 lokali i punktów handlowych oraz usługowych. Posiada dwupoziomowy podziemny parking na 1 200 samochodów, jest bezpośrednio połączona z dworcami kolejowym i autobusowym komunikacji miejskiej.
* Liczenie użytkowników centrum Katowic prowadzono na zlecenie Galerii Katowickiej w godzinach 7-18, w kilku punktach miasta, m.in. na ulicach Mickiewicza, Słowackiego, 3 Maja, Młyńskiej, Stawowej oraz placach Szewczyka i Andrzeja.
Tagi: