Rynek potrzebuje świeżości
Działające w Częstochowie
galerie handlowe czekają zmiany jakościowe. Powód jest prosty, w
najbliższych latach w mieście nie powstaną nowe centra, jednocześnie
rosnąć będą wymagania dotyczące tego typu obiektów. Klienci przywiązani
do zakupów w Częstochowie, będą musieli więc wybierać pomiędzy 4
działającymi w mieście galeriami.
Galeria Jurajska, największy z
tego typu obiektów w Częstochowie, dostrzegła w tym potencjał i już od
kilku miesięcy inwestuje w remodeling swojej oferty i wnętrz. Jest to
jak dotąd największa i najkosztowniejsza ze zmian w częstochowskich
galeriach.
Tylko w ciągu ostatnich kilku miesięcy w centrum
przebudowano tzw. food court, czyli część restauracyjną, którą
przekształcono w miejsce spotkań, wzorowane na hiszpańskich
restauracjach. Ponadto galeria odnowiła także wnętrza części toalet i
wymieniła oświetlenie na parkingach. Galeria zainwestowała także w nowe
oznaczenia alejek i otoczenia centrum, logotyp, a także w interaktywne
infokioski - pierwsze tego typu urządzenia w mieście.
Największe
zmiany zaszły jednak w ofercie. Centrum całkowicie przebudowało jej
strukturę, wprowadzając pod swój dach marki, których dotąd brakowało w
mieście lub których, wg badań konsumenckich, oczekiwali klienci
obiektu.
Tylko w 2015 roku oferta Jurajskiej poszerzyła się aż o
16 sklepów, z czego 4 to sklepy z wyposażeniem wnętrz, a 8 to sklepy z
ubraniami lub dodatkami. W galerii otwarto także największy w Polsce, bo
mający 2840 m kw. salon marki Reserved. Dzięki tym zmianom Jurajska ma
obecnie jedną z najszerszych ofert wnętrzarskich i fashion wśród
śląskich galerii handlowych.
- Zamiast inwestować wyłącznie w
kampanię wizerunkową, zainwestowaliśmy w faktyczne zmiany, które
poprawiają odbiór galerii i przyciągają klientów zarówno z Częstochowy,
jak i miast ościennych. Kluczowe dla nas stało się unowocześnienie
wnętrz i oferty. Ta ostatnia została poszerzona, zarówno w 2014 roku
dzięki rekomercjalizacji, jak również w 2015 roku dzięki kolejnym, nowym
otwarciom - mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej
Inwestycje się opłaciły
I
faktycznie, w Jurajskiej zmiany zaprocentowały. 2015 rok okazał się dla
centrum rekordowy. Galerię odwiedziło ponad 6,2 miliona osób, tj. aż o 8
proc. więcej niż w 2014 roku i najwięcej od jej otwarcia w 2015 roku.
Także
pierwsze miesiące 2016 roku Jurajska zalicza na mocnym plusie. Galeria
obserwuje dzienny przyrost liczby klientów na poziomie 1000 osób, w
porównaniu z rokiem ubiegłym. To obecnie jedna z nielicznych galerii w
Polsce notująca rok to roku systematyczny wzrost odwiedzin. Galeria jest
także najchętniej odwiedzanym obiektem w Częstochowie - dla 73 proc.
mieszkańców jest to centrum handlowe pierwszego wyboru - podaje ARC
Rynek i Opinia.
- Centrum handlowe chcące dziś zawalczyć o
klienta musi postawić na świeżość i nie bać się zmian, zwłaszcza na tak
ciasnym rynku jak częstochowski. Ważne jest, żeby klient się z nami nie
nudził. Dotyczy to przede wszystkim oferty, która musi się zmieniać i
dopasowywać do osób, które nas odwiedzają. Tego typu strategia
zaowocowała w Jurajskiej nie tylko wzrostem odwiedzin, ale także skokiem
obrotów i czymś, co dziś nazywamy "rekordowymi miesiącami" - mówi Roman Bugajczyk.
Częstochowa tak atrakcyjna jak Katowice i Łódź?
Ale
ambicje Jurajskiej sięgają dalej. Galeria od 2 lat repozycjonuje się,
systematycznie zwiększając liczbę najemców z branży fashion. Działania
te rozpoczęto jeszcze w 2014 roku, wraz z otwarciami m.in. 4F, Monnari, a
także wprowadzeniem kompletnego portfolio marek LPP S.A.
Zwiększenie
liczby sklepów z tego sektora sprawiło, że Jurajska może dziś
konkurować ofertą nie tylko z galeriami w mieście, ale także z centrami
handlowymi w Katowicach i Łodzi.
- Przez kilka lat klienci,
którzy nie znajdowali w Jurajskiej satysfakcjonującej ich oferty modowej
wybierali zakupy w galeriach w Katowicach lub Łodzi. Ostatnie 2 lata
pokazują jednak odejście od tego zjawiska. Coraz więcej klientów
rezygnuje z wypraw do galerii oddalonych nawet o 50 km na rzecz zakupów w
Jurajskiej. Powód jest prosty - sklepy, które tak kusiły, dziś
dostępne są w Galerii Jurajskiej - mówi Bugajczyk.
Jak
zapowiadają przedstawiciele Galerii Jurajskiej - to nie koniec zmian. W
najbliższych miesiącach centrum kontynuować będzie modernizację swoich
wnętrz. Planowane są także działania inwestycyjne wokół galerii.
Tagi: