Galeria Jurajska zmienia się jakościowo

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-04-08 | 12:03
W najbliższych latach w Częstochowie nie powstanie nowa galeria handlowa. Istniejące obiekty stoją więc przed wyzwaniem modernizacji. Jako pierwsza ton zmianom w mieście nadała Galeria Jurajska, która od kilku miesięcy przechodzi metamorfozę.
Rynek potrzebuje świeżości
Działające w Częstochowie galerie handlowe czekają zmiany jakościowe. Powód jest prosty, w najbliższych latach w mieście nie powstaną nowe centra, jednocześnie rosnąć będą wymagania dotyczące tego typu obiektów. Klienci przywiązani do zakupów w Częstochowie, będą musieli więc wybierać pomiędzy 4 działającymi w mieście galeriami.
Galeria Jurajska, największy z tego typu obiektów w Częstochowie, dostrzegła w tym potencjał i już od kilku miesięcy inwestuje w remodeling swojej oferty i wnętrz. Jest to jak dotąd największa i najkosztowniejsza ze zmian w częstochowskich galeriach. 
Tylko w ciągu ostatnich kilku miesięcy w centrum przebudowano tzw. food court, czyli część restauracyjną, którą przekształcono w miejsce spotkań, wzorowane na hiszpańskich restauracjach. Ponadto galeria odnowiła także wnętrza części toalet i wymieniła oświetlenie na parkingach. Galeria zainwestowała także w nowe oznaczenia alejek i otoczenia centrum, logotyp, a także w interaktywne infokioski - pierwsze tego typu urządzenia w mieście.
Największe zmiany zaszły jednak w ofercie. Centrum całkowicie przebudowało jej strukturę, wprowadzając pod swój dach marki, których dotąd brakowało w mieście lub których,  wg badań konsumenckich, oczekiwali klienci obiektu. 
Tylko w 2015 roku oferta Jurajskiej poszerzyła się aż o 16 sklepów, z czego 4 to sklepy z wyposażeniem wnętrz, a 8 to sklepy z ubraniami lub dodatkami. W galerii otwarto także największy w Polsce, bo mający 2840 m kw. salon marki Reserved. Dzięki tym zmianom Jurajska ma obecnie jedną z najszerszych ofert wnętrzarskich i fashion wśród śląskich galerii handlowych.
- Zamiast inwestować wyłącznie w kampanię wizerunkową, zainwestowaliśmy w faktyczne zmiany, które poprawiają odbiór galerii i przyciągają klientów zarówno z Częstochowy, jak i miast ościennych. Kluczowe dla nas stało się unowocześnienie wnętrz i oferty. Ta ostatnia została poszerzona, zarówno w 2014 roku dzięki rekomercjalizacji, jak również w 2015 roku dzięki kolejnym, nowym otwarciom - mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej
Inwestycje się opłaciły
I faktycznie, w Jurajskiej zmiany zaprocentowały. 2015 rok okazał się dla centrum rekordowy. Galerię odwiedziło ponad 6,2 miliona osób, tj. aż o 8 proc. więcej niż w 2014 roku i najwięcej od jej otwarcia w 2015 roku.
Także pierwsze miesiące 2016 roku Jurajska zalicza na mocnym plusie. Galeria obserwuje dzienny przyrost liczby klientów na poziomie 1000 osób, w porównaniu z rokiem ubiegłym. To obecnie jedna z nielicznych galerii w Polsce notująca rok to roku systematyczny wzrost odwiedzin. Galeria jest także najchętniej odwiedzanym obiektem w Częstochowie - dla 73 proc. mieszkańców jest to centrum handlowe pierwszego wyboru - podaje ARC Rynek i Opinia.
- Centrum handlowe chcące dziś zawalczyć o klienta musi postawić na świeżość i nie bać się zmian, zwłaszcza na tak ciasnym rynku jak częstochowski. Ważne jest, żeby klient się z nami nie nudził. Dotyczy to przede wszystkim oferty, która musi się zmieniać i dopasowywać do osób, które nas odwiedzają. Tego typu strategia zaowocowała w Jurajskiej nie tylko wzrostem odwiedzin, ale także skokiem obrotów i czymś, co dziś nazywamy "rekordowymi miesiącami"  - mówi Roman Bugajczyk.
Częstochowa tak atrakcyjna jak Katowice i Łódź?
Ale ambicje Jurajskiej sięgają dalej. Galeria od 2 lat repozycjonuje się, systematycznie zwiększając liczbę najemców z branży fashion. Działania te rozpoczęto jeszcze w 2014 roku, wraz z otwarciami m.in. 4F, Monnari, a także wprowadzeniem kompletnego portfolio marek LPP S.A.
Zwiększenie liczby sklepów z tego sektora sprawiło, że Jurajska może dziś konkurować ofertą nie tylko z galeriami w mieście, ale także z centrami handlowymi w Katowicach i Łodzi.
- Przez kilka lat klienci, którzy nie znajdowali w Jurajskiej satysfakcjonującej ich oferty modowej wybierali zakupy w  galeriach w Katowicach lub Łodzi. Ostatnie 2 lata pokazują jednak odejście od tego zjawiska. Coraz więcej klientów rezygnuje z wypraw do galerii oddalonych nawet o 50 km na rzecz zakupów w Jurajskiej. Powód jest prosty - sklepy, które tak kusiły, dziś dostępne  są w Galerii Jurajskiej - mówi Bugajczyk.
Jak zapowiadają przedstawiciele Galerii Jurajskiej - to nie koniec zmian. W najbliższych miesiącach centrum kontynuować będzie modernizację swoich wnętrz. Planowane są także działania inwestycyjne wokół galerii.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-06-13 do 2016-06-19

Galeria Jurajska zmienia się jakościowo

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.