Galeria Jurajska: Sezonowe wyprzedaże czeka sporo zmian

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-07-31 | 14:56
Sezonowe wyprzedaże czeka sporo zmian. Pierwsze zwiastuny tego widać na letnich przecenach. W sklepach dogorywają letnie wyprzedaże. Były one krótsze niż przed rokiem.
Z roku na rok skraca się czas letnich wyprzedaży. Jeszcze 3 lata temu handlowcy kusili niemal 2-miesięcznym maratonem przecen, teraz niektórzy kończą je nawet po 2 tygodniach. Coraz częściej startują one także z najwyższego pułapu -70%. Na jakie jeszcze zmiany powinni nastawić się łowcy okazji?
Krótki strzał
Sezonowe wyprzedaże w polskich galeriach handlowych trwają coraz krócej. Tegoroczne letnie przeceny pokazują, że to zjawisko z roku na rok coraz mocniej się nasila. Po przecenach, które rozpoczęły się tradycyjnie pod koniec czerwca w wielu sklepach nie ma już śladu. Skąd te zmiany?
- Handlowcy coraz szybciej chcą wyprzedawać swój towar, zwalniając miejsce w magazynach i sklepach dla kolekcji pre-fall, czyli kolekcji międzysezonowych, które cieszą się coraz większą popularnością. Stąd skracający się okres wyprzedaży i bardzo wysokie przeceny już na starcie. W tym roku wiele sklepów zaczynało wyprzedaże już na poziomie -50 %, a nawet -70% - mówi Violetta Dziubin, marketing manager Galerii Jurajskiej w Częstochowie.
-70% na dzień dobry
Ale to nie jedyne ruchy dotyczące cen. Popularne ostatnimi laty pogłębianie przecen coraz częściej zastępują sztywne upusty. Wiele sklepów, zwłaszcza odzieżowych i drogerii, wprowadza jedną wartość przeceny np. -50%. i utrzymuje ją krótko przez cały okres swoich wyprzedaży.
- Sklepy nie chcą już czekać na rozwój przecen, kusząc nimi klientów przez miesiąc lub dwa. Coraz częściej decydują się na szybkie akcje rabatowe z jednoczesnym wprowadzeniem do oferty nowości. Wyprzedaże spełniają więc tutaj podwójną rolę, z jednej strony sklep likwiduje swoją letnia kolekcję, z drugiej promuje już nową. To odwrotność sytuacji, jaka miała miejsce jeszcze 3 lata temu, kiedy to na wieszakach nawet przez 2 miesiące zalegały przecenione rzeczy - mówi Violetta Dziubin.
Aż 4 sezony wyprzedażowe
Zdaniem przedstawicieli ryku retail, wpływ na zachowania wyprzedażowe wielu marek ma także zmiana polityki dotycząca przecen. Coraz więcej sklepów w Polsce nie ogranicza się tylko do dwóch sezonów wyprzedażowych - letniego i zimowego, popularnością zaczynają się cieszyć także mid-season sale organizowane w maju i listopadzie.
- Zamiast 2 sezonów wyprzedaży mamy dziś aż 4, do tego dochodzą także indywidualne akcje rabatowe, jakie sklepy organizują przez cały rok. To znacznie zmniejsza pulę rzeczy, jakie trafią na wyprzedaże letnie i zimowe, a co za tym idzie wymusza to skracanie czasu przecen - mówi przedstawicielka Galerii Jurajskiej.
Koniec z instynktem łowcy
Co to oznacza dla konsumentów? Przede wszystkim zmianę nawyków. Przez lata w Polsce popularne było obserwowanie przecen i wyczekiwanie nawet miesiąc na najgłębsze wyprzedaże, dziś handlowcy coraz częściej mówią, że musimy kupować, jak tylko pojawią się pierwsze obniżki, bo większych może już nie być.
- Polacy uwielbiają wyprzedaże i wydają na nich miliony każdego roku. Lipiec i styczeń, czyli miesiące wyprzedażowe to okresy gwałtownych wzrostów obrotów i sklepów i galerii handlowych. Niestety nowe podejście do sprzedaży wymusza na nas odejście od dotychczasowych przyzwyczajeń łowcy okazji, który poluje miesiącami. Kiedyś planując wyprzedaże mogliśmy długo się rozglądać i obserwować zmiany cen, dziś handlowcy skłaniają nas do szybkich decyzji - mówi Violetta Dziubin
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-11-20 do 2015-11-20

Galeria Jurajska: Sezonowe wyprzedaże czeka sporo zmian

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.