Galeria Jurajska: Rodzice z dziećmi coraz ważniejsi dla galerii handlowych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-01-29 | 14:05
Rodzice coraz częściej i coraz chętniej robią zakupy z dziećmi. To ogromne wyzwanie dla galerii handlowej, zarówno w sferze aranżacji przestrzeni pasażu, jak również w sferze oferty, która musi usatysfakcjonować wymagającego rodzica. Przykład z Częstochowy pokazuje jednak, że warto „zagrać” o rodzica.
Oferta dla dziecka czy dla rodzica?
Galerie handlowe w Polsce stają się coraz bardziej prorodzinne w swojej ofercie. Dziś co trzeci Polak odwiedza galerię ze swoim dzieckiem - wynika z badań ARC Rynek i Opinia. Sklepy z zabawkami i ubraniami dla dzieci stanowią obecnie nawet od 10 do 15 proc. całkowitej oferty centrum handlowego.
W poszerzaniu oferty dla rodziców z dziećmi przodują lokalne galerie. Do swojej oferty wprowadzają one już nie tylko sklepy z ubrankami i zabawkami, ale coraz częściej dodatkowe strefy rozrywki i edukacji,stworzone z myślą o tym, jak wypełnić czas dziecku podczas zakupów. Powód?
- Rodzice wybierają zakupy w tych galeriach, które są im przyjazne i, w których znajdują wyrazistą oraz szeroką ofertę skierowaną do ich dziecka, często odrzucając w pierwszej kolejności te centra handlowe, w których nie znajdują niczego dla swoich pociech - mówi Katarzyna Korpak, dyrektor Galerii Jurajskiej w Częstochowie.
I dodaje: - Ważna przy tym jest zarówno oferta sklepów z zabawkami i ubraniami, co oferta rozrywek i opieki, jakie centrum jest w stanie zapewnić dziecku, kiedy rodzice samodzielnie robią zakupy - mówi.
Przykład z Częstochowy
Rozwój tej części oferty procentuje galerii - zauważają specjaliści. Przykład płynie z Częstochowy. Dziś blisko 70 proc. klientów Galerii Jurajskiej postrzega je jako prorodzinne - wynika z badań ARC Rynek i Opinia dla Galerii Jurajskiej. Nie zawsze jednak tak było. Zmiana przyszła ze zmianą w portfolio najemców.
- W 2014 roku o prawie 50 proc.poszerzyliśmy ofertę skierowaną do rodziców z dziećmi, wprowadzając na pasaż zarówno znane marki zabawkarskie i odzieżowe, jakich oczekiwali od nas rodzice, jak również koncepty dedykowane strefie rozrywki, w tym pierwszy w galerii plac zabaw - „Bajkowy Labirynt”. Ważna jednak przy tym była synergia tych działań. Marki miały za zadanie przyciągnąć klienta, z kolei plac zabaw zatrzymać na dłużej w galerii - mówi Katarzyna Korpak.
I faktycznie, Galeria Jurajska mająca dziś w swoim portfolio aż 8 najemców z ofertą dziecięcą (m.in. salony Smyk, Wójcik, Coccodrillo, Reserved Kids, plac zabaw Bajkowy Labirynt i sklep Toy Planet) lokalnie wygrywa z innymi galeriami. Rodzice z dziećmi stanowią dziś tutaj blisko połowę wszystkich klientów (47 proc.) - wyliczyła ARC Rynek i Opinia. Dla porównania w całej Polsce odsetek ten wynosi 38 proc.
Ale większa liczba rodziców i dzieci na pasażu to korzyści nie tylko dla najemców związanych z branżą dziecięcą. Zyskuje także… cała galeria. Powód? Klienci z tej grupy należą do najzamożniejszych. Przeciętnie wydają miesięcznie nawet 765 zł w galeriach handlowych - podaje ARC Rynek i Opinia. Korzystają także chętnie z pozostałych elementów oferty galerii, zwłaszcza strefy rozrywki.
- Rodzic skuszony ofertą dla dziecka korzysta z galerii całościowo i jest jednym z najbardziej aktywnych zakupowo klientów, także w strefie rozrywki i restauracyjnej. Pod tym względem oferta skierowana do jego dziecka jest skutecznym magnesem, umożliwiającym poznanie mu całej galerii - mówi Katarzyna Korpak.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-05-09 do 2015-05-09

Galeria Jurajska: Rodzice z dziećmi coraz ważniejsi dla galerii handlowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.