Galeria Jurajska podsumowuje 2014 rok

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-02-10 | 17:34
Wbrew tendencjom rynkowym Galeria Jurajska w Częstochowie zanotowała w 2014 roku wzrost liczby odwiedzających i wzrost obrotów. Największa galeria handlowa w Częstochowie podsumowała właśnie miniony rok.
O 120 tys. więcej klientów
W 2014 roku Galeria Jurajska umocniła swoją pozycję na lokalnym rynku centrów handlowych. Mimo tendencji spadkowych w całym kraju, częstochowska galeria jest coraz częściej odwiedzana. Centrum handlowe w minionym roku zanotowało 6,02 miliona odwiedzających, czyli o blisko 2 proc. więcej niż w 2013 roku.
Dla Galerii Jurajskiej to najlepszy wynik frekwencyjny w historii obiektu. Ale nie tylko cały rok okazał się rekordowy dla centrum, także poszczególne miesiące. Najgorętszymi miesiącami dla Jurajskiej były maj, czerwiec, listopad i grudzień. Dzienny rekord odwiedzin pobito w grudniu. W pierwszy dzień po świętach galerię odwiedziło blisko 40 tys. osób, w drugi - ponad 30 tys.
- Galeria Jurajska oparła się rynkowej tendencji, która pokazuje spadek liczby odwiedzin w galeriach handlowych w całym kraju. Nam wręcz przeciwnie udało się zakończyć rok z bardzo dobrym wynikiem, przy okazji pobijając parę rekordów frekwencyjnych m.in. na otwarcie zimowych wyprzedaży i w okresie jesiennym - mówi Katarzyna Korpak, dyrektor Galerii Jurajskiej w Częstochowie.
Frekwencja na plus
Rosnąca systematycznie frekwencja przełożyła się na obroty. W 2014 roku centrum zanotowało aż 6,3 procentowy ich wzrost w porównaniu z 2013 rokiem. Dodatnią tendencję galeria obserwowała już od stycznia 2014 roku. To również najlepsze wyniki finansowe galerii od czasu jej powstania prawie 6 lat temu. Skąd taka rosnąca popularność galerii w 2014 roku?
- Właściwe okazały się zmiany, jakie wprowadziliśmy w 2014 roku. Objęły one zarówno odświeżenie wizerunku centrum, jak również dopracowanie strategii marketingowej. W 2014 roku mocno skupiliśmy się także na pokazaniu mieszkańcom Częstochowy i okolic tego, co unikalne w naszej ofercie. Jednocześnie cały czas pracowaliśmy nad jej rozwojem i poszerzeniem, wprowadzając stopniowo nowe, atrakcyjne marki, na które od lat czekali tutejsi klienci - mówi Katarzyna Korpak.
Szersza oferta
I faktycznie, w 2014 roku w Galerii Jurajskiej pojawiło się aż 9-ciu nowych najemców. Wśród nich wielkopowierzchniowy sklep z wyposażeniem wnętrz JYSK, pierwszy w galerii plac zabaw „Bajkowy Labirynt”, a także sklep z zabawkami Toy Planet i Centrum Gier Bard. Ofertę modową galeria poszerzyła natomiast m.in. o Monnari, Kubenz, 4F i Tous. Łącznie nowi najemcy wypełnili powierzchnię ponad 2050 m kw. - Dobre wyniki finansowe, ale także rosnąca frekwencja przyciągają nowe marki do Galerii Jurajskiej. 2014 rok był pod tym względem dość dynamiczny, odświeżając listę najemców i dodając jej unikalności oraz atrakcyjności - mówi Katarzyna Korpak.
Udana rekomercjalizacja
Z końcem roku Galeria Jurajska zakończyła także pozytywnie proces przedłużania umów z najemcami, którym upływał pierwotny, 5-letni okres najmu. Na pozostanie w galerii zdecydowało się aż 30 najemców, m.in. Liu Jo, Promod, Pretty One, Tru Trussardi, Nike, Cubus, C&A, Badura, Pierre Cardin, Kastor, Mebel RUST, Duka, Sony Center, Play oraz Sephora. Część z działających salonów zdecydowała się natomiast na modernizację. Swoje nowe koncepty wprowadzili m.in.Badura, Sizeer i McDonald’s
- Dziś oferta Galerii Jurajskiej jest znacznie bardziej atrakcyjna dla mieszkańców Częstochowy i okolic, a co najważniejsze dopasowana do klienta i miasta. W 2014 roku poszerzyliśmy ofertę modową, ważną z punktu widzenia atrakcyjności galerii, ale także oczekiwań klienta i tego, jak chcemy być postrzegani w Częstochowie. Rozwinęliśmy także ofertę rozrywkową i ofertę skierowaną do dzieci i rodziców, atrakcyjną dla osób, które niekoniecznie zainteresowane są zakupem ubrań - mówi Katarzyna Korpak.
Efekt? Mieszkańcy Częstochowy bardzo dobrze oceniają zmiany w centrum. Aż 62 proc. jest zdania, że jest to dobre miejsce do spędzania wolnego czasu, a 75 proc. chwali je za dostępne tu marki. Zakupy w Galerii Jurajskiej wybiera dziś ponad 70 proc. mieszkańców miasta - wynika z badań ARC Rynek i Opinia.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-05-09 do 2015-05-10

Galeria Jurajska podsumowuje 2014 rok

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.