O 120 tys. więcej klientów
W 2014 roku Galeria Jurajska umocniła swoją pozycję na lokalnym rynku centrów handlowych. Mimo tendencji spadkowych w całym kraju, częstochowska galeria jest coraz częściej odwiedzana. Centrum handlowe w minionym roku zanotowało 6,02 miliona odwiedzających, czyli o blisko 2 proc. więcej niż w 2013 roku.
Dla Galerii Jurajskiej to najlepszy wynik frekwencyjny w historii obiektu. Ale nie tylko cały rok okazał się rekordowy dla centrum, także poszczególne miesiące. Najgorętszymi miesiącami dla Jurajskiej były maj, czerwiec, listopad i grudzień. Dzienny rekord odwiedzin pobito w grudniu. W pierwszy dzień po świętach galerię odwiedziło blisko 40 tys. osób, w drugi - ponad 30 tys.
-
Galeria Jurajska oparła się rynkowej tendencji, która pokazuje spadek liczby odwiedzin w galeriach handlowych w całym kraju. Nam wręcz przeciwnie udało się zakończyć rok z bardzo dobrym wynikiem, przy okazji pobijając parę rekordów frekwencyjnych m.in. na otwarcie zimowych wyprzedaży i w okresie jesiennym - mówi Katarzyna Korpak, dyrektor Galerii Jurajskiej w Częstochowie.
Frekwencja na plus
Rosnąca systematycznie frekwencja przełożyła się na obroty. W 2014 roku centrum zanotowało aż 6,3 procentowy ich wzrost w porównaniu z 2013 rokiem. Dodatnią tendencję galeria obserwowała już od stycznia 2014 roku. To również najlepsze wyniki finansowe galerii od czasu jej powstania prawie 6 lat temu. Skąd taka rosnąca popularność galerii w 2014 roku?
- Właściwe okazały się zmiany, jakie wprowadziliśmy w 2014 roku. Objęły one zarówno odświeżenie wizerunku centrum, jak również dopracowanie strategii marketingowej. W 2014 roku mocno skupiliśmy się także na pokazaniu mieszkańcom Częstochowy i okolic tego, co unikalne w naszej ofercie. Jednocześnie cały czas pracowaliśmy nad jej rozwojem i poszerzeniem, wprowadzając stopniowo nowe, atrakcyjne marki, na które od lat czekali tutejsi klienci - mówi Katarzyna Korpak.
Szersza oferta
I faktycznie, w 2014 roku w Galerii Jurajskiej pojawiło się aż 9-ciu nowych najemców. Wśród nich wielkopowierzchniowy sklep z wyposażeniem wnętrz JYSK, pierwszy w galerii plac zabaw „Bajkowy Labirynt”, a także sklep z zabawkami Toy Planet i Centrum Gier Bard. Ofertę modową galeria poszerzyła natomiast m.in. o Monnari, Kubenz, 4F i Tous. Łącznie nowi najemcy wypełnili powierzchnię ponad 2050 m kw. - Dobre wyniki finansowe, ale także rosnąca frekwencja przyciągają nowe marki do Galerii Jurajskiej. 2014 rok był pod tym względem dość dynamiczny, odświeżając listę najemców i dodając jej unikalności oraz atrakcyjności - mówi Katarzyna Korpak.
Udana rekomercjalizacja
Z końcem roku Galeria Jurajska zakończyła także pozytywnie proces przedłużania umów z najemcami, którym upływał pierwotny, 5-letni okres najmu. Na pozostanie w galerii zdecydowało się aż 30 najemców, m.in. Liu Jo, Promod, Pretty One, Tru Trussardi, Nike, Cubus, C&A, Badura, Pierre Cardin, Kastor, Mebel RUST, Duka, Sony Center, Play oraz Sephora. Część z działających salonów zdecydowała się natomiast na modernizację. Swoje nowe koncepty wprowadzili m.in.Badura, Sizeer i McDonald’s
-
Dziś oferta Galerii Jurajskiej jest znacznie bardziej atrakcyjna dla mieszkańców Częstochowy i okolic, a co najważniejsze dopasowana do klienta i miasta. W 2014 roku poszerzyliśmy ofertę modową, ważną z punktu widzenia atrakcyjności galerii, ale także oczekiwań klienta i tego, jak chcemy być postrzegani w Częstochowie. Rozwinęliśmy także ofertę rozrywkową i ofertę skierowaną do dzieci i rodziców, atrakcyjną dla osób, które niekoniecznie zainteresowane są zakupem ubrań - mówi Katarzyna Korpak.
Efekt? Mieszkańcy Częstochowy bardzo dobrze oceniają zmiany w centrum. Aż 62 proc. jest zdania, że jest to dobre miejsce do spędzania wolnego czasu, a 75 proc. chwali je za dostępne tu marki. Zakupy w Galerii Jurajskiej wybiera dziś ponad 70 proc. mieszkańców miasta - wynika z badań ARC Rynek i Opinia.