Galeria Jurajska na coraz większym plusie

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-05-30 | 17:00
Już 20 miesiąc z rzędu Galeria Jurajska notuje znaczący wzrost liczby odwiedzających. Mająca do tej pory status lokalnego centrum handlowego Jurajska, wyrasta na nowego lidera w regionie.
Podczas kiedy FootFall Index dla galerii handlowych w całym kraju najczęściej wykazuje tendencje spadkowe (w 2015 r. - 5,5% w porównaniu z rokiem ubiegłym), Galeria Jurajska notuje od 20 miesięcy rosnącą frekwencję. Pod tym względem jest wyjątkiem, nie tylko na tle innych galerii w kraju, ale przede wszystkim na tle galerii w województwie śląskim.
Tylko w 2015 roku Jurajską odwiedziło ponad 6,2 miliona osób, czyli aż o 250 tys. więcej klientów niż w 2014 roku (+4%) Był to najlepszy rok w historii galerii, która powstała pod koniec 2009 roku. Dla porównania w 2010 roku galerię odwiedziło zaledwie 5,3 miliona osób.  
Dobrze zapowiada się także 2016. Pierwszy kwartał galeria zamknęła z frekwencją na poziomie +4,14% w porównaniu do I kwartału 2015 roku. W tym okresie Jurajską odwiedziły ponad 2 miliony osób. Ale to nie jedyny skok w centrum. W porównaniu z I kwartałem 2013, w tym roku galeria notuje ponad 9% wzrost liczby odwiedzających.
To odwrotny trend w stosunku do innych tego typu obiektów w województwie śląskim, ale także w Polsce. Większość galerii notuje dziś spadki odwiedzin. Powód? W ostatnich 3 latach w największych miastach województwa śląskiego przybyło galerii. W efekcie kolejnych otwarć, klienci rozproszyli się, szukając świeżej oferty w nowo powstałych obiektach.
Inaczej na zmiany na śląskim rynku zareagowały galerie w Częstochowie, zwłaszcza Jurajska. Centrum handlowe zamiast tracić klientów na rzecz nowych konkurentów, zaczęło zyskiwać odwiedzających. Było to przede wszystkim zasługą rekomercjalizacji w latach 2014-2015.
- Utrzymująca się wysoka frekwencja to przede wszystkim efekt poszerzenia oferty, zwłaszcza większej liczby sklepów odzieżowych i salonów z wyposażeniem wnętrz. W przeszłości wielu klientów rezygnowało zakupów u nas na rzecz Katowic, właśnie ze względu na luki w ofercie. Tę tendencję udało nam się odwrócić - mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.
I faktycznie, tylko w 2015 roku w Galerii Jurajskiej zanotowano aż 16 otwarć, w tym największego w Polsce salonu Reserved. Pod koniec 2014 roku natomiast w galerii otwarto największy w tej części regionu sklep JYSK. - W ostatnich latach zaczęliśmy dopasowywać ofertę do tutejszego rynku, zwłaszcza do oczekiwań odnośnie obecności w mieście określonych marek. Taki ruch zatrzymał spore grono klientów, którzy zaczęli rezygnować z wypraw np. do Katowic na rzecz zakupów w Częstochowie - mówi Bugajczyk.
Ale nie tylko modyfikacja oferty sprawiała, że od blisko 2 lat Jurajska jest na plusie. Galeria Jurajska praktycznie nie ma w Częstochowie konkurencji. Działające w mieście centra handlowe mają zdecydowanie węższą ofertę, niż mająca ponad 170 sklepów Jurajska. Dodatkowo Galeria Jurajska jako jedyne centrum handlowe w mieście przeszła modernizację swoich wnętrz.
W 2015 roku w centrum zmodernizowano foodcourt, przebudowując go całkowicie i poszerzając m.in. o strefę relaksu. Galeria zainwestowała także w zmianę logotypu, oznaczeń alejek, wystrój toalet oraz oświetlenie na parkingu. Planowane są także kolejne zmiany odmładzające centrum.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-07-13 do 2016-07-31

Galeria Jurajska na coraz większym plusie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.