Firma WITTCHEN opublikowała prospekt emisyjny

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-07-07 | 15:40
Grupa Kapitałowa WITTCHEN, lider na polskim rynku luksusowych dodatków, głównie skórzanych, w segmencie klasy wyższej i średniej, 7 lipca 2011 r. opublikowała prospekt emisyjny.
Spółka planuje pozyskać z oferty publicznej kilkadziesiąt milionów złotych. Prospekt WITTCHEN S.A. został sporządzony w związku z Ofertą Publiczną do 384 800 akcji zwykłych na okaziciela serii B oraz 3 848 000 akcji zwykłych na okaziciela serii C oraz w związku z ubieganiem
się o dopuszczenie do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. 5 400 500 akcji serii B, od 1 do 3 848 000 akcji serii C i od 1 do 3 848 000 praw do akcji serii C.
- Głównym powodem, dla którego zdecydowaliśmy o przeprowadzeniu oferty publicznej, jest pozyskanie środków finansowych na dalszy dynamiczny rozwój Spółki. Naszym priorytetem jest budowa jednej z najsilniejszych grup na rynku dóbr luksusowych w Polsce. Chcemy się rozwijać w sposób organiczny, ale pod uwagę bierzemy również akwizycje - mówi Jędrzej Wittchen, prezes zarządu WITTCHEN S.A.
Cele emisyjne WITTCHEN S.A. w kolejności priorytetów (wartości podane są w kwotach brutto):
- podwyższenie kapitału zakładowego i przejęcie kontroli nad spółką V VIP COLLECTION – około 12
mln zł;
- rozbudowa własnej sieci sprzedaży detalicznej – około 10-12 mln zł;
- pozyskanie kapitału obrotowego na rozwój – około 3 mln zł;
- częściowa spłata obligacji serii A – około 13,5-15 mln zł;
- dokonanie akwizycji na rynku polskim – około 13,5-15 mln zł.
W ramach Grupy Kapitałowej WITTCHEN funkcjonuje obecnie 78 punktów sieci sprzedaży detalicznej, z czego 52 przypada na punkty sieci sprzedaży detalicznej WITTCHEN (51 w kraju i 1 w czeskiej Pradze), a 26 przypada na punkty sieci sprzedaży detalicznej VIP COLLECTION. Ponadto produkty pod marką WITTCHEN oferowane są przez 15 salonów sprzedaży w Rosji (głównie w Moskwie i St. Petersburgu) oraz 13 na Ukrainie. Salony prowadzone są przez lokalnych partnerów, na zasadach franczyzy.
- W planach jest dalszy rozwój sieci sprzedaży detalicznej – zarówno WITTCHEN, jak i VIP COLLECTION. W tym roku zamierzamy otworzyć około sześciu nowych salonów WITTCHEN – jeszcze w sierpniu w Złotych Tarasach uruchomimy pierwszy w Polsce Salon WITTCHEN Shoes. W przypadku sieci VIP COLLECTION w ciągu najbliższych dwóch lat planowane jest podwojenie liczby salonów. Grupa WITTCHEN zamierza również rozwijać sieć sprzedaży na zasadach franczyzy za granicą – głównie w Rosji i na Ukrainie. Na tych rynkach planowane jest uruchomienie sklepów internetowych – wyjaśnia Jędrzej Wittchen.
WITTTCHEN S.A. – po przejęciu w IV kwartale 2010 r. sieci VIP COLLECTION – rozważa powiększanie grupy kapitałowej o kolejne podmioty, by zbudować najsilniejszą grupę na polskim rynku dóbr luksusowych. - P owyższy cel zamierzamy osiągnąć pozyskując nowe marki, przejmując kolejne firmy lub ich wybrane aktywa, jak to uczyniliśmy z VIP COLLECTION. Przejmując kolejne fragmenty rynku w postaci nowych marek, nowych sieci lub wybranych aktywów będziemy mogli nadal istotnie zwiększać swój udział rynkowy w segmencie luksusowych dodatków – mówi Jędrzej Wittchen.
WITTTCHEN S.A. prowadzi rozmowy z kilkoma podmiotami w sprawie przejęć, jednakże na tym etapie nie podjęto żadnych wiążących zobowiązań.
Harmonogram oferty
6 lipca 2011 - publikacja prospektu emisyjnego
7 lipca 2011 - publikacja aneksu do prospektu zawierającego informacje nt ceny maksymalnej
8-14 lipca 2011 - zapisy w transzy Inwestorów Indywidualnych
15 lipca 2011 - publikacja ostatecznej ceny emisyjnej i liczby akcji oferowanych
15-20 lipca 2011 - zapisy w transzy Inwestorów Instytucjonalnych
do 26 lipca 2011 - przydział akcji
Oferującym jest Dom Maklerski PKO Banku Polskiego w Warszawie.
Wyniki finansowe i prognoza
- Począwszy od czwartego kwartału 2010 r. konsolidujemy wyniki VIP COLLECTION, co ma istotne znaczenie dla prognozowanego na 2011 rok wzrostu przychodów. Jednocześnie dzięki temu przejęciu osiągamy już wyraźne efekty synergii, m.in. po stronie zakupowej, co przekłada się na wzrost marży brutto i pozostałych pozycji w naszym rachunku wyników. Prognozowane przez nas wyniki finansowe potwierdzają, jak dobrą decyzją strategiczną było powiększenie Grupy Kapitałowej o VIP COLLECTION – komentuje Jędrzej Wittchen.
W pierwszym kwartale 2011 r. przychody WITTCHEN S.A. wzrosły o blisko 20% r-d-r, do 12,97 mln zł. Spółka poniosła 4,6 mln zł straty operacyjnej (wobec 0,98 mln zł straty przed rokiem) i 6,12 mln zł straty netto (1,5 mln zł straty przed rokiem).
- Pierwszy kwartał sezonowo jest najgorszym okresem pod względem osiąganych wyników finansowych. W tym roku dodatkowo obciążeni byliśmy jednorazowymi kosztami, związanymi z włączeniem do grupy kapitałowej aktywów VIP COLLECTION – konieczne było np. zorganizowanie dużej wyprzedaży starych kolekcji VIPa, co ujemnie wpłynęło na marże w całej grupie. Wysoka dodatnia dynamika przychodów pozwala nam jednak z optymizmem patrzeć na rozwój polskiego rynku dóbr luksusowych i co za tym idzie – na możliwość znaczącej poprawy wyników finansowych Grupy Kapitałowej WITTCHEN w kolejnych kwartałach i latach – mówi Jędrzej Wittchen.
Spółka WITTCHEN  opublikowała również aneks do prospektu emisyjnego z ceną maksymalną.
Zgodnie z prospektem, Emitent w uzgodnieniu z Akcjonariuszem Sprzedającym i DM PKO BP pełniącym rolę Oferującego, ustalili w dniu 6 lipca 2011 r. Cenę Maksymalną sprzedaży Akcji Oferowanych na potrzeby składania zapisów przez Inwestorów Indywidualnych w wysokości 12,30 zł (słownie: dwanaście złotych trzydzieści groszy zł).
Zobacz wszystkie sklepy WITTCHEN
Zobacz kolekcje marki WITTCHEN
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Firma WITTCHEN opublikowała prospekt emisyjny

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.