Powierzchnię handlową podzielono na park handlowy i galerię, a proces wynajmu jest niemal w całości zakończony. Galeria jest już prawie w całości wynajęta, a w pierwszych dwóch miesiącach tego roku otworzyły się tu takie firmy jak Carry, Bialcon, Henry Moore, B-Man, czy Priority Room, która ma w swoim asortymencie między innymi takie marki jak Gino Rossi, czy Badura. Kolejnych 6 sklepów otworzy się w najbliższej przyszłości. Cały obiekt wynajęty jest teraz w ponad 85 proc., z galerią wynajętą w około 95 proc. Do wynajmu przeznaczonych jest tylko kilka większych lokali w parku handlowym.
Ostatnie wyniki centrum były imponujące z tendencją wzrostową jeśli chodzi o footfall i obroty. Ogromnym atutem Europy Centralnej, który sprawia, że centrum rozwija się z coraz większym sukcesem jest unikalne połączenie galerii handlowej i parku handlowego. EC może pochwalić się bardzo szeroką ofertą, obejmującą artykuły do majsterkowania, meble, elektronikę, asortyment sportowy, odzież, marki gastronomiczne i wiele usług. Centrum przyciągnęło wielu znanych najemców zarówno w świecie, jak i w Polsce. Warto tu podkreślić wejście do EC marki Sportsdirect.com (lokal zajmuje aż 2,3 tys. metrów kwadratowych w parku handlowym; otworzył się tu jako drugi sklep w Polsce). Między innymi dzięki tej marce Europa Centralna może poszczycić się jedną z najszerszych w regionie ofert międzynarodowych, krajowych i lokalnych marek sportowych.
Równocześnie Europa Centralna zrobiła bardzo wiele, by zaistnieć na mapie edukacyjnej, kulturalnej i rozrywkowej Śląska. W pierwszym roku swojej działalności Europa Centralna gościła wielu celebrytów, takich jak np. Joanna Krupa, Krzysztof Ibisz, Paulina Ligocka, czy zespół De Mono. Zorganizowano tu także szereg cyklicznych i jednorazowych wydarzeń. Jako dodatek do regularnie odbywających się koncertów, pokazów mody, warsztatów dla dzieci i innych atrakcji dla rodzin, Europa Centralna zorganizowała także niezwykle popularne kino letnie na świeżym powietrzu i istniejące przez trzy miesiące Miasteczko Zimowe z darmowym lodowiskiem i rampą do uprawiania snowboardu.
Ponadto Europa Centralna podpisała umowę sponsoringową z Piastem Gliwice, grającym w Ekstraklasie i blisko współpracuje z lokalną fundacją „Biegamy z sercem”, która organizuje biegi charytatywne wokół centrum.
Wiele z tych wydarzeń będzie kontynuowanych w 2014 r. jako część wyjątkowo bogatego programu wydarzeń...W tym roku odbędzie się ponad 60 wydarzeń dla wszystkich klientów w każdy weekend.
-
Naszym celem od samego początku było nie tylko stworzenie centrum handlowego na najwyższym poziomie, ale i miejsca, gdzie całe rodziny spędzałyby swój wolny czas, czy to poprzez wspólne słuchanie koncertu, wspólny posiłek, czy korzystanie z Miasteczka Zimowego z lodowiskiem, które działało przy naszym centrum od grudnia do lutego. W moim odczuciu udało nam się to osiągnąć. Europa Centralna jest dziś czymś więcej, niż tylko miejscem zakupów i jest rozpoznawalną w regionie, wartościową marką. Wraz z naszymi Najemcami, chcemy by centrum było nadal atrakcyjnym miejscem dla szerokiej grupy klientów i chcemy podtrzymać pozytywny trend zarówno jeśli idzie o liczbę odwiedzających, jak i obroty. Mieliśmy imponujące wyniki w okolicy Świąt Bożego Narodzenia i mamy nadzieję na utrzymanie silnego trendu wiosną. Jesteśmy pewni, że nasza koncepcja zdominuje rynek handlu na Śląsku - mówi Jonathan Tinker, dyrektor zarządzający Helical Poland, dewelopera Europy Centralnej.
Centrum jest położone przy jednym z największych węzłów drogowych w Polsce, gdzie łączą się autostrady A1 i A4 na obrzeżach Gliwic i zajmuje powierzchnię 67 tys. metrów kwadratowych.
Tagi: