Esotiq & Henderson : wzrost sieci napędza przychody grupy

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-05-17 | 13:00
Wzrost przychodów o 20 proc., powiększenie sieci sprzedaży o 30,6 proc., nowe produkty, poprawa marży brutto o 4 pkt proc., do 54,3 – to najważniejsze wydarzenia I kwartału 2016 w odzieżowej grupie Esotiq & Henderson. Zarząd spółki oczekuje, że nowe różnorodne kolekcje oraz nowe grupy produktów pozwolą jeszcze zwiększyć dynamikę przychodów.
Odzieżowa grupa z Gdańska opublikowała raport za I kwartał 2016 r. po sesji 16 maja. Skonsolidowane przychody Esotiq & Henderson wzrosły z 24,6 do 29,6 mln zł (+20,3%). Liczba sklepów grupy wzrosła z 227 do 276 salonów (powierzchnia z 13 685 m kw. do 17 875 m kw.). Na koniec I kwartału odzieżowa grupa z Gdańska posiadała w Polsce 253 salony marki Esotiq 18 salonów Femestage Eva Minge i 2 salony Eva Minge oraz 3 sklepy Esotiq w Niemczech. Zarząd podkreśla, że główne marki – Esotiq i Femestage Eva Minge rozwijają się w szybkim tempie. Choć pierwsze otwarcia sklepów Femestage nastąpiły w II kwartale 2015 r., marka odpowiada za połowę wzrostu powierzchni w ostatnich 12 miesiącach. Do przychodów grupy w I kwartale 2016 r. marka Femestage dołożyła 3,2 mln zł.
Inwestycje obciążyły wynik netto grupy
Sprzedaż grupy w przeliczeniu na m kw. w I kwartale 2016 r. wyniosła 571 zł (rok wcześniej 597 zł).
– Spadek sprzedaży na m kw. o 4,2% wynika ze znaczącego wzrostu nowych sklepów, które jeszcze nie zdążyły zaistnieć w świadomości klientek. Musimy poczekać zwykle kilka miesięcy aby zbudować bazę stałych klientów i wtedy ten wskaźnik zacznie się poprawiać. Naszym sposobem na wzrost są nowe różnorodne kolekcje oraz rozszerzanie asortymentu w salonach Esotiq i Femestage Eva Minge. Nowa kolekcja Femestage jesień/zima 2016 zebrała bardzo dobre recenzje podczas pokazu na kwietniowym Fashion Week Poland w Łodzi – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson. - Obserwujemy dalszy spadek klientów odwiedzających galerie handlowe czyli tzw. trafficu, ale dzięki skutecznym działaniom sprzedażowym wartość średniego paragonu w I kwartale wzrósł o 5,9%  – dodaje prezes Skrzypek.
Koszty inwestycji w sklepy własne Esotiq i Femestage obciążają wynik netto grupy. W I kwartale grupa zanotowała stratę netto 2,9 mln zł. W roku poprzednim wynik netto wynosił 0,0 mln zł, ale nie działała wówczas jeszcze sieć Femestage.
– Ekspansja sieci Femestage i Esotiq kosztuje i ma istotny wpływ na wynik netto. Spółka Esotiq Germany też jest na wczesnym etapie rozwoju i nie przynosi jeszcze zysków. Uważamy jednak, że warto inwestować w odzież i rozwój w Polsce i w Niemczech – mówi Adam Skrzypek
Internet coraz ważniejszym kanałem sprzedaży
– Przychody z internetowej sprzedaży w I kwartale tego roku w Polsce wyniosły ogółem 611,7 tys., rosnąc aż o 77% Sklepy internetowe służą nam również jako narzędzie marketingowe oraz do pozyskiwania nowych klientek. Pomagają nam również budować ich lojalność. Prowadzimy dwa programy lojalnościowe: Esotiq Club i Femestage Pass. W Esotiq Club na koniec I kwartału mieliśmy już 436 tysięcy aktywnych uczestniczek, dwa razy więcej niż przed rokiem. W Femestage Pass mamy już ponad 16 tysięcy uczestniczek wobec 10 tysięcy na koniec 2015 roku – dodaje Adam Skrzypek.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-07-07 do 2016-07-07

Esotiq & Henderson : wzrost sieci napędza przychody grupy

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.