Wzrost sieci do 250 salonów Esotiq oraz podwojenie punktów multibrendowych Eva Minge Milano oraz Eva Minge to główne cele grupy Esotiq & Henderson na 2015 rok. Spółka, obecna już na światowych salonach modowych, zmierza do elity polskich firm giełdowych.
Esotiq & Henderson, spółka zajmująca się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów bieliźnianych, odzieżowych i kosmetycznych, jest już na ostatniej prostej w drodze na GPW. Spółka czeka na zatwierdzenie prospektu emisyjnego. Decyzja spodziewana jest w najbliższych tygodniach.
-
Czekamy na zatwierdzenie prospektu przez KNF, trudno więc nam mówić o konkretnej dacie. Nie możemy jeszcze też mówić o szczegółach oferty. Zarząd spodziewa się decyzji w I kwartale tego roku – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.
Plany przeniesienia akcji z NewConnect na GPW wiążą się z dynamicznym rozwojem i budową grupy – nie tylko odzieżowej. Tworzenie nowych produktów wspiera współpraca z kobietami – dizajnerką Ewą Minge i modelką Joanną Krupą, modelką i jurorką programu Top Model. Od ponad dwóch lat Esotiq & Henderson od 2012 r. jest większościowym udziałowcem Eva Minge Design Sp. z o.o.
–
Naszym celem jest stworzenie domu modowego. Współpraca z Ewą Minge daje spółce doświadczenie, które trudno byłoby zdobyć na rynku. Na swój brand Ewa Minge pracowała 20 lat. Jej doświadczenie i znajomość zachodniego rynku i tamtejszych gustów to dla nas ogromny atut – mówi Adam Skrzypek.
Na koniec 2014 roku spółka posiadała 210 salonów Esotiq, co oznaczało wzrost powierzchni handlowej o 11%. W tym roku liczba salonów Esotiq ma wzrosnąć do 250. Jeszcze szybciej ma rosnąć liczba punktów sprzedających produkty pod marką Eva Minge Milano oraz Eva Minge.
–
Start-upem już nie jesteśmy, rozwijamy się bardzo dynamicznie. Pracujemy nad stworzeniem nowych marek. Znaleźliśmy się w czołówce spółek notowanych na NewConnect. Mierzymy znacznie wyżej, więc kolejnym krokiem jest przeniesienie na GPW. Najwyższy czas też zadbać o płynność naszych akcji – dodaje Adam Skrzypek.
W październiku minionego roku Esotiq & Henderson zakupił 100% udziałów niemieckiej spółki, która działa obecnie pod nazwą Esotiq Germany GMBH. Pierwsze salony Esotiq zostały otwarte w prestiżowych galeriach Stuttgarcie – Centrum Handlowym Gerber i w Centrum Milaneo. W tym roku planowane jest otwarcie kolejnych punktów Esotiq w Niemczech. Współpraca z nowymi punktami ma odbywać się również na zasadach franszyzy depozytowej.
Rozwój grupy potwierdzają wyniki. Narastająco za trzy kwartały 2014 r. przychody wyniosły 81,45 mln zł, wobec 65,99 mln zł w analogicznym okresie 2013 r. (wzrost o ponad 23%). W ujęciu skonsolidowanym narastająco w trzech kwartałach 2014 r. zysk netto wyniósł ponad 3,31 mln zł i był o ponad 87% wyższy niż w tym samym okresie przed rokiem.
Tagi: