Esotiq & Henderson podsumowuje 2015 rok i zapowiada intensywny rozwój

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-03-24 | 15:04
Wzrost powierzchni salonów o 28% r/r, lepsza sprzedaż w sklepach porównywalnych, utrzymanie marży brutto na poziomie blisko 60%, znaczący wzrost sprzedaży internetowej – to główne osiągnięcia minionego roku w grupie Esotiq & Henderson. Właściciel marek Esotiq, Henderson i Femestage Eva Minge zapowiada kontynuację dynamicznego rozwoju sieci i kanału e-commerce. Celem na 2016 r. jest także poprawa rentowności spółek zależnych.
Odzieżowa grupa z Gdańska opublikowała raport roczny za 2015 r. po sesji 21 marca. Skonsolidowane przychody Esotiq & Henderson wzrosły 10%, ze 109,6 do 120,6 mln zł. W IV kwartale 2015 r. skonsolidowane przychody wzrosły o 17,7%, z 28,2 do 33,2 mln zł. Zarząd podkreśla, że wzrost przychodów grupy wynika z dynamicznie rosnącej sieci salonów oraz coraz większej sprzedaży w sklepach porównywalnych (LFL +4,1% w 4Q15 w porównaniu do +1,8%. w 4Q14).
Na koniec 2015 roku grupa posiadała w Polsce 250 salonów z bielizną i kosmetykami marki Esotiq (207 franczyzowych i 43 własne) wobec 206 rok wcześniej oraz 17 odzieżowych nowej marki Femestage Eva Minge (15 własnych, 2 franczyzowe). W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku otwarto aż 7 sklepów Femestage. Nowa marka dodała do sprzedaży grupy w IV kwartale 2,1 mln zł. W Niemczech na koniec 2015 r. działały 4 salony marki Esotiq.
Internet coraz ważniejszy
Znacząco rośnie sprzedaż grupy w kanałach internetowych. W całym 2015 r. przychody sklepu internetowego marki Esotiq w Polsce wyniosły 1,4 mln PLN (wzrost o 136%. r/r.). Dynamicznie rosły też przychody sklepu marki Femestage Eva Minge. W 4Q15 wyniosły 0,1 mln zł, stanowiąc już 5% sprzedaży, a w całym 2015 r. wyniosły 0,2 mln zł.
 - Wykorzystujemy możliwości jakie stwarza omnichannel i liczymy, że udział kanałów e-commerce w przychodach grupy będzie rósł bardzo dynamicznie. Sklepy internetowe służą nam jako narzędzie marketingowe oraz kanał pozyskiwania klientek. W IV kwartale przychody w naszych internetowych sklepach wzrosły aż o 69% r/r. Z ofertą odzieży jesteśmy także obecni na multibrandowych platformach internetowych - dodaje Adam Skrzypek.
W obu kanałach sprzedaży – detalicznym i internetowym – rośnie liczba lojalnych klientek. W 2015 r. liczba uczestniczek programu Esotiq Club, który działa od 2011 r., wzrosła o ponad 50%. W lutym 2016 r. liczba uczestniczek przekroczyła 400 tys. zł. Z kolei w klubie lojalnościowym marki Femestage na koniec lutego było już 15 tys. uczestniczek.
 - Budowanie lojalności, akcje promocyjne, wprowadzanie nowych linii produktowych takich  jak homewear i kosmetyki pozwalają nam zwiększyć skuteczność sprzedaży. Wartość średniego paragonu wzrosła o 4,2%. To nasz sposób na spadek odwiedzalności centrów handlowych – mówi prezes Esotiq & Henderson.
Cele na 2016 rok
Zarząd Esotiq & Henderson zamierza w tym roku kontynuować strategię dynamicznego wzrostu sieci sprzedaży i rozwoju kanałów e-commerce. - Uważamy, że na polskim rynku jest miejsce dla kolejnych sklepów Esotiq.  Ta marka nadal będzie najważniejsza w kontekście wyników grupy. Będziemy także inwestować w sieć Femestage i Esotiq w Niemczech, ale tu równie ważne będzie podnoszenie rentowności spółek zależnych - dodaje Adam Skrzypek.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-06-04 do 2016-06-04

Esotiq & Henderson podsumowuje 2015 rok i zapowiada intensywny rozwój

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.