Emperia zakończyła proces gromadzenia i wyboru ofert w pierwszym etapie postępowania aukcyjnego związanego z pozyskaniem inwestora dla segmentu detalicznego. Wśród chętnych są zarówno inwestorzy branżowi, jak i finansowi. Ogłaszając proces aukcyjny zarząd Emperii określił minimalną wartość transakcji na poziomie 900 mln zł. Analiza otrzymanych ofert wskazuje, że Emperia otrzyma co najmniej taką kwotę.
Na niewiążące oferty zakupu Emperia czekała do 26 września. Zdecydowana większość z kilkunastu podmiotów, które otrzymały memorandum informacyjne złożyła oferty. Zarząd Emperii, wspólnie z doradcą inwestycyjnym - KPMG Advisory, w ostatnich dniach dokonał oceny otrzymanych propozycji i przeprowadził konsultacje z wybranymi podmiotami w celu doprecyzowania treści ofert. Na tej podstawie powstała lista kilku podmiotów zaproszonych do kolejnego etapu procesu.
-
Po analizie niewiążących ofert podtrzymujemy opinię zarządu w kwestii minimalnej ceny transakcji - w procesie pozyskiwania inwestora dla segmentu detalicznego powinniśmy osiągnąć kwotę co najmniej 900 mln zł. Potencjalni inwestorzy, którzy znaleźli się na krótkiej liście będą mieli możliwość rozpoczęcia procesu due dilligence już w tym tygodniu - mówi Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding SA.
W kolejnym etapie potencjalni inwestorzy przyjrzą się stanowi prawnemu i finansowemu detalu Emperii i na tej podstawie będą mogli przygotować wiążące i ostateczne oferty. Będą mieli na to czas do końca października. Niezbędne dane spółka udostępni poprzez wirtualny data room. Podpisanie umowy sprzedaży z wybranym inwestorem nastąpi do końca tego roku.
Proces aukcyjny związany z pozyskaniem inwestora dla swojego segmentu detalicznego Emperia ogłosiła pod koniec czerwca. Transakcja dotyczy sieci sklepów: Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Markety, które posiadają łącznie 233 placówki.
Równolegle do procesu aukcyjnego Emperia rozwija segment detaliczny. Spółka nieustannie poszukuje lokalizacji dla nowych placówek i uruchamia kolejne supermarkety. Tylko w pierwszych dwóch kwartałach tego roku ruszyło 7 nowych Stokrotek, a plany na 2011 rok zakładają otwarcie nawet 20 lokalizacji.
Grupa Handlowa Emperia osiągnęła w pierwszym półroczu 2011 roku w ramach działalności kontynuowanej przychody ze sprzedaży w wysokości 2,58 mld zł, wyższe o 8,9% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk EBITDA osiągnął w tym okresie poziom 79,6 mln zł, wyższy o 6,4%, natomiast zysk netto w wysokości 28,7 mln zł był niższy o 4,6%. W tym czasie na inwestycje spółka przeznaczyła 40,4 mln zł.
Tagi: