EM&F podsumowuje IV kwartał 2011 roku

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-02-29 | 16:04
Grupa EM&F przedstawiła podsumowanie realizacji planów oraz wyniki finansowe w IV kwartale 2011 roku. Przychody grupy w IV kwartale 2011 roku znalazły się na poziomie 1,15 mld zł, co pozwoliło osiągnąć w całym 2011 roku po raz pierwszy przychody powyżej 3 mld zł.
Salony Empik zanotowały wzrost sprzedaży o 12%. Firma zaobserwowała wysoką dynamikę sprzedaży w salonach, w tym znaczące wzrosty sprzedaży artykułów nie-wydawniczych, multimediów i muzyki. W roku 2011 nastąpił także rozwój sieci salonów. W segmencie Digital&Publishing nastąpiło poszerzenie bazy e-booków i audio-booków do 93 tys. tytułów, a także uruchomienie sprzedaży plików w formacie MOBI. W ostatnim kwartale 2011 roku Grupa EM&F uruchomiła także sklep internetowy smyk.com oraz wprowadziła nowe kategorie produktowe w empik.com. Dynamika sprzedaży w segmencie e-commerce wyniosła 58%. Grupa Smyk zanotowała wzrost sprzedaży o 23%, charakteryzujący się wysoką dynamiką w Polsce, w Rosji i na Ukrainie.
Przystąpienie sieci sklepów Empik i Smyk do największego Programu Lojalnościowego Payback spowodowało:
• Możliwość dotarcia z ofertą do szerokiej grupy ok. 5,5 mln konsumentów (przy tym Empik i Smyk zrekrutowały już 326 tys. nowych uczestników Programu), jak również możliwość zbudowania profilu i segmentacji klientów, oraz systematyczne dostosowywanie odpowiedniej komunikacji i oferty.
• Średnia wartość paragonu z użyciem karty Payback jest aż o 50,4% wyższa, niż pozostałych klientów sieci
• Posiadacze karty Payback robią coraz większe zakupy - wartość ich średniego paragonu rośnie szybciej (o 1,2%) niż klientów bez kart.
Przychody ze sprzedaży Grupy EM&F wzrosły w IV kwartale o 14% do 1,15 mld zł, a narastająco po czterech kwartałach 2011 r. o 11% do 3,22 mld zł. W IV kwartale zysk netto Grupy EM&F wzrósł o 19% do 91 mln zł, w porównaniu do analogicznego okresu 2010 r. (77 mln zł). W całym 2011 r. zysk netto Grupy wzrósł o 9% do 89 mln zł, w porównaniu do 82 mln zł w 2010 r.
Salony Empik wypracowują około 90% zysków Grupy Empik i są najważniejszą częścią segmentu. Sprzedaż w salonach Empik wzrosła w IV kwartale o 6% do 385 mln zł, a na bazie LFL o 1,1%, co jest wynikiem:
• Rozwoju sieci: +14 salonów (saldo otwarć w ciągu 2011 r., w samym IV kwartale otwarto +5 salonów).
• Dużego wzrostu przychodów artykułów niewydawniczych (+9% r/r LFL) - konsekwencja strategii wprowadzania nowych wysokomarżowych produktów (m.in. gry edukacyjne, asortyment podarunkowy, nowe produkty typu „lifestyle”, np. z serii „Jedzenie i gotowanie”, etc.). Firma szacuje, że marze powinny utrzymać się na podobnym poziomie (49% w 2011 r.) w ciągu kolejnych kwartałów.
• Dużego wzrostu przychodów w muzyce (+8% r/r LFL) oraz multimediach (+10% r/r LFL) dzięki kilku dobrym nowościom w grach oraz większej sprzedaży droższych gier na konsole niż tańszych na PC.
• Sprzedaż książek w Grupie na bazie LFL bez zmian (w tym niewielki spadek w salonach i wzrost w empik.com), pomimo negatywnego wpływu wprowadzenia 5% VATu na książki w 2011 r. W IV kwartale odnotowano wzrost sprzedaży egzemplarzowej książek w salonach o 6% r/r (sprzedano 4,98 mln książek i wprowadzono 4,8 tys. nowych tytułów, w tym bardzo dobra sprzedaż tytułów z tzw. back katalogu oraz wielu bestsellerowych nowości). Dobre wyniki w tej kategorii to również efekt stałego poprawiania systemu zarządzania zapasem.
• Przystąpienia sieci sklepów Empik (a także Smyk) do największego i najpopularniejszego Programu Bonusowego Payback.
Smyk Polska
• Sprzedaż w sieci Smyk w Polsce wzrosła o 34% r/r, na bazie porównywalnych sklepów LFL o 11% r/r,
w wyniku rozwoju sieci sprzedaży. W IV kwartale otwarto 6 kolejnych sklepów, w tym czwarty już Smyk Megastore w Krakowie (zabezpieczone 20 lokalizacji na kolejne Smyk Megastore). Łącznie w 2011 r. sieć Smyk w Polsce powiększyła się o 13 placówek.
• Największe wzrosty przychodów (+52%) w wysokomarżowej kategorii ubranka, dzięki szerokiej ofercie, trafionym kolekcjom oraz dobremu pozycjonowaniu cenowemu. Wzrost sprzedaży nastąpił również w kategorii zabawki (+8% r/r) oraz sprzęt i akcesoria (+24% r/r).
• Od października 2011 r. dodatkowym narzędziem wspierającym sprzedaż w sieciach Smyk jest program lojalnościowy Payback, największy i najpopularniejszy w Polsce.
Zobacz sklepy Empik w centrach handlowych
Zobacz sklepy Smyk w centrach handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2012-02-10 do 2012-02-14

Zobacz także

EM&F podsumowuje IV kwartał 2011 roku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.