Ekologiczne działania firmy Jack Wolfskin

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-05-16 | 13:00
Firma Jack Wolfskin zmniejszyła swój poziom emisji CO2 w latach 2007-2011 o ponad 50%. Od roku 2008 analizowane były wszystkie procedury przedsiębiorstwa w celu umożliwienia realizacji potencjału redukcyjnego, sporządzono też plan działania. Ponadto przedsiębiorstwo, jako jedyne w swej branży, konsekwentnie kompensuje całkowitą nieuniknioną emisję CO2.
W roku 2008 firma Jack Wolfskin postanowiła obniżyć do roku 2011 specyficzny poziom emisji CO2 o 40% w stosunku do średniej wartości w poprzednich latach 2006/2007. Przedsiębiorstwo ujmuje przy tym w bilansie CO2 zużycie energii cieplnej i elektrycznej, emisje związane z podróżami służbowymi oraz cały transport, zarówno odbiór, jak i wysyłkę towaru. Od samego początku zapobieganie emisji jest większym priorytetem niż zastępowanie i kompensacja.
Firma wdrożyła więc w pierwszej kolejności liczne działania mające na celu ograniczenie emisji CO2 w siedzibie firmy. Na przykład przez wykorzystanie ciepła solarnego i techniki fotowoltaicznej, wirtualizację serwerów, wdrożenie systemów wideokonferencji oraz konsekwentne stosowanie papieru z recyklingu i oznaczonego certyfikatem FSC. Udział papieru z recyklingu, oznaczonego certyfikatem „Der Blaue Engel” wynosi obecnie 90%. Podczas planowania nowego centrum dystrybucyjnego uwzględnione zostały takie aspekty jak zużycie energii oraz emisja CO2, nowy magazyn, mimo trzykrotnie większej powierzchni, zużywa mniej energii cieplnej niż stare magazyny w Neu Wulmstorf, które zostały połączone w roku 2008.
Na początku roku 2008 podjęto działania w celu zmiany dostawcy energii na Greenpeace Energy. Od stycznia 2012 wszystkie własne zakłady firmy Jack Wolfskin w Niemczech korzystają wyłącznie z prądu ekologicznego. Dzięki temu część emisji CO2, wynikająca ze zużycia energii przez budynki, spadła z 14,4% w roku 2007 do 4,4% w roku 2011. Ponadto przejście na prąd ekologiczny pozwoliło zaoszczędzić 3648 ton CO2. Oprócz tego od kwietnia 2008 firma Jack Wolfskin wytworzyła ponad 230 000 kWh prądu w instalacjach fotowoltaicznych.
Pod koniec roku 2011 średnia emisja CO2 przez flotę pojazdów dostawczych firmy Jack Wolfskin wynosiła 130 gram na kilometr, czyli 23% poniżej średniej wartości z roku 2008. Tym samym firma osiągnęła europejski poziom docelowy.
Obniżono wagę towarów dostarczanych drogą powietrzną lub wodno-powietrzną z 15,9% w roku 2007 do 5,4% w roku 2011. Dziś firma Jack Wolfskin transportuje przeważającą ilość towarów przychodzących wyłącznie drogą morską (88,2%). Z pewnością korzystna okazała się przemyślana lokalizacja europejskiego magazynu centralnego w pobliżu portu w Hamburgu.
Poprzez całkowitą restrukturyzację procedur zaopatrzenia, zmiany w cyklach produkcji i dostaw oraz wiążące wytyczne ekologiczne dla transportu frachtowego na całym świecie, dotyczące wyboru środków transportu i planowania trasy, firmie Jack Wolfskin udało się obniżyć specyficzną, łączną emisję CO2 o ponad 50%.
Jednak Jack Wolfskin konsekwentnie przyjmuje odpowiedzialność aż do samego końca: już od 2010 roku kompensuje emisje, których nie może uniknąć, przez zalesianie dużych powierzchni za pośrednictwem PrimaKlima-weltweit e.V. – tworząc tym samym wartościowe środowisko życia. Na powierzchni ponad 2,1 mln metrów kwadratowych rośnie już więc nowy las, który w okresie wzrostu, z dekady na dekadę, wiązać będzie ok. 100 ton CO2 na hektar.
Do tej pory firma posadziła już prawie 500 000 drzew. Na zlecenie  Jack Wolfskin drzewa sadzone są po równo na terenie trzech państw – Niemiec, Republiki Południowej Afryki i Nikaragui. Ten krok minimalizuje zagrożenie wynikające z lokalnych klęsk żywiołowych, takich jak pożary lasów, powalenia drzew przez silne wiatry czy plaga chrząszczy.
Od początku roku 2012 firma Jack Wolfskin konsekwentnie dba o to, by drukowanie i wysyłka katalogów były neutralne dla klimatu. Firma realizuje przy tym tzw. „Gold-Standard”, czyli najwyższy standard dla projektów na rzecz ochrony klimatu według zasad określonych przez protokół z Kioto.
Zobacz sklepy Jack Wolfskin w centrach handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2012-03-30 do 2012-04-06

Zobacz także

Ekologiczne działania firmy Jack Wolfskin

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.