Notowana na głównym rynku GPW spółka jubilerska Briju w okresie od stycznia do września br. osiągnęła 557,7 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 37,8% wobec analogicznego okresu ubiegłego roku i jest wynikiem porównywalnym do przychodów osiągniętych w całym 2015 r.
Według wstępnych danych sprzedażowych we wrześniu tego roku Briju zanotowało 72 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 21,8%. Na efekt ten złożyły się bardzo dobre wyniki obu segmentów działalności. W segmencie jubilerskim Grupa osiągnęła 3,8 mln zł przychodów – wzrost o 123,5% r/r, natomiast w segmencie handlu i obróbki metali szlachetnych wzrost wyniósł 18,8%, a przychody wyniosły 68,2 mln zł.
-
We wrześniu osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki ze sprzedaży. W naszej branży miesiąc powakacyjny jest jednym ze słabszych w roku, a mimo to udało nam się osiągnąć bardzo wysokie dynamiki wzrostów. Ponad dwukrotny wzrost sprzedaży w segmencie jubilerskim potwierdza słuszność realizowanej strategii rozwoju sieci sprzedaży i wprowadzania nowych produktów i kolekcji. – powiedział Przemysław Piotrowski, prezes Briju.
W ujęciu narastającym przychody ze sprzedaży po 9 miesiącach br. wyniosły: 528,7 mln zł w segmencie surowców – wzrost r/r o 36,0% oraz 29 mln zł w segmencie wyrobów jubilerskich, co stanowi wzrost o 81,3%.
Z wstępnych danych wynika, że w okresie od lipca do września Grupa osiągnęła 206,7 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, na które złożyło się 11,3 mln zł sprzedaży w segmencie wyrobów jubilerskich oraz 195,3 mln zł przychodów ze sprzedaży w segmencie surowcowym.
-
Bardzo dobrze oceniamy wyniki osiągnięte w ostatnich miesiącach. Są one zgodne z naszymi najbardziej optymistycznymi założeniami. Rosnące przychody to efekt zwiększania własnej sieci sprzedaży oraz wzrostu sprzedaży w istniejących salonach Briju. – dodał P. Piotrowski.
W tym roku Briju otworzyło sześć sklepów i aktualnie sieć sprzedaży składa się z 36 salonów. Do końca roku własna sieć sprzedaży powiększy się jeszcze o 9 sklepów, do 45 salonów. Grupa ma już umowy na prawie wszystkie planowane lokalizacje. Nowe sklepy zostaną otwarte w Mielcu, Sieradzu, Tomaszowie Mazowieckim, Szczecinie i Mysłowicach.
Tagi: