Aż 3,22 mld zł wyniosła wartość sprzedaży w polskich sklepach IKEA w roku finansowym 2016. Sprzedaż zwiększyła się o 21,6% w stosunku do roku poprzedniego, co oznacza, że Polska odnotowała najszybszy wzrost spośród wszystkich rynków na świecie.
W analizowanym okresie odnotowano blisko 28 mln wizyt w dziewięciu sklepach IKEA w Polsce. Największym zainteresowaniem klientów cieszyły się meble kuchenne, których sprzedaż wzrosła z 39 tys. do 50 tys. Klienci IKEA coraz częściej wybierają produkty przyczyniające się do bardziej zrównoważonego życia w domu, których sprzedaż wzrosła o prawie 30%. IKEA w Polsce podsumowała kolejny rok finansowy. Firma zanotowała rekordowy wynik sprzedaży i tym samym plasuje się wśród najszybciej rozwijających się rynków na świecie. Ponadto IKEA w Polsce zapowiada dalszy wzrost sprzedaży, otwarcie nowych sklepów oraz uruchomienie sklepu internetowego.
–
W Polsce jesteśmy od ponad 50 lat i jest to jeden z ważniejszych strategicznie rynków w globalnej strukturze firmy. Rok 2016 był dla nas wyjątkowo intensywny. Po raz pierwszy polskie sklepy przekroczyły próg 3 mld zł obrotu. Co nas bardzo cieszy, ciągle rośnie zapotrzebowanie na nowe meble, Polacy chętnie się meblują i szukają oryginalnych rozwiązań. Ponadto znacznie wzrasta zainteresowanie proekologicznymi produktami. Doskonałe wyniki IKEA w Polsce są konsekwencją naszej długofalowej inwestycji w ludzi, sklepy i produkty – wyjaśnia Anna Pawlak-Kuliga, prezes IKEA w Polsce.
W 2015 r. IKEA Polska sprzedała prawie 2,7 mln produktów, które wpływają na bardziej zrównoważone życie w domu. Jest to prawie 20% więcej niż w 2014 r. Produkty te stanowiły w 2015 r. 4,7% całkowitej wartości sprzedaży sklepów IKEA w Polsce. Polacy kupowali najwięcej zrównoważonych produktów i rozwiązań w działach wyposażenia kuchni, przechowywania i oświetlenia.
–
Chcemy inspirować i promować proekologiczne postawy, nie tylko udostępniając produkty, które ograniczają zużycie naturalnych surowców, ale także dając konkretne przykłady. Dlatego inwestujemy w rozwiązania ograniczające emisję dwutlenku węgla i produkujące czystą energię. Obniżyliśmy ceny energooszczędnego oświetlenia, a już w 2017 r. wprowadzamy do sprzedaży panele fotowoltaiczne – dodaje Anna Pawlak-Kuliga.
Globalna sprzedaż IKEA Retail wyniosła 34,2 mld euro, co stanowi wzrost o 7,2% w porównaniu do roku finansowego 2015. Najszybciej rozwijają się rynki w Chinach, Polsce, Kanadzie i Australii. W planach Grupy IKEA jest otwarcie sklepów w Indiach i Serbii.
–
Grupa IKEA ma za sobą kolejny dobry rok. Odwiedziło nas aż 783 miliony klientów – mówi Peter Agnefjäll, prezes i dyrektor generalny Grupy IKEA.
W przyszłym roku chcemy skupić naszą uwagę na rozwoju wielokanałowości – dodaje P. Agnefjäll.
Tagi: