Dobry początek roku w salonikach Kolportera

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-05-17 | 15:00
Ponad 11,5 mln transakcji zrealizowały w pierwszym kwartale 2011 roku saloniki i salony prasowe Kolportera. Sieć powiększyła się o 27 nowych placówek, w tym 12 Top-Pressów, czyli salonów w formacie premium. Kolporter dysponuje obecnie siecią 815 saloników i 62 salonami Top-Press.
– Pierwszy kwartał tego roku był dla nas bardzo dobrym okresem – ocenia Tomasz Sak, dyrektor handlowy saloników prasowych Kolportera. – W porównaniu z pierwszymi miesiącami 2010 roku znacząco zwiększyliśmy przychody ze sprzedaży wiodących kategorii produktowych. I tak: sprzedaż zabawek wzrosła wartościowo aż o 42 proc., papierosów o 35 proc., o 30 proc. zwiększyliśmy sprzedaż ogólnodostępnych leków, sprzedaliśmy 17 proc. więcej słodyczy. To między innymi wynik wprowadzenia nowego systemu dostaw, który praktycznie eliminuje występowanie braków w zaopatrzeniu w wiodące produkty oraz konsekwentnej pracy nad zwiększaniem aktywności marketingowej sprzedawców – wyjaśnia Tomasz Sak. – Efektem rosnącej liczby klientów jest również 15-procentowy wzrost transakcji związanych z zakładami Lotto i płatnościami masowymi – dodaje.
Osobnego uzasadnienia wymaga wzrost sprzedaży papierosów. Z analiz Kolportera wynika, że jest to w dużej mierze skutkiem wprowadzenia ustawowego obowiązku sprzedawania papierosów w cenie wydrukowanej na opakowaniu. – Restrykcyjna regulacja cen oraz zakaz promocji znacznie ograniczyły sprzedaż w punktach oferujących tanie papierosy i spowodowały, że klienci zdecydowanie częściej dokonują zakupów w miejscach, które są dla nich po prostu najbliższe i najwygodniejsze, rezygnują też z zakupów na zapas – zwraca uwagę Krzysztof Żądło, dyrektor handlowy Kolportera.
Otwarcia nowych saloników są wynikiem realizacji strategii rozwoju, przyjętej przez Kolportera. Spółka zapowiedziała, że do końca grudnia 2011 roku uruchomi co najmniej 60 nowych saloników prasowych i 60 salonów Top-Press oraz że będzie udoskonalać koncepcję sklepów Dobry Wybór. Dziś Kolporter jest największym dystrybutorem prasy i jednym z największych dystrybutorów towarów FMCG w naszym kraju. Oferuje kompleksową obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Spółka zbudowała największą w Polsce, zlokalizowaną w sklepach detalicznych, sieć terminali do sprzedaży doładowań prepaid. Terminale realizują również płatności i usługi elektroniczne. Jeszcze w tym roku Kolporter planuje debiut giełdowy.
Zobacz saloniki Kolportera w centrach handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Dobry początek roku w salonikach Kolportera

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.