Solar Company S.A., jedna z wiodących i jednocześnie najbardziej efektywnych firm na polskim rynku odzieżowym, wypracowała w I kwartale 2012 roku przychody na poziomie blisko 39,6 mln zł, czyli o 5,4% wyższe niż w I kwartale 2011 roku. EBITDA wyniosła w I kwartale tego roku blisko 10,7 mln zł, co oznacza wzrost o 17,1% w odniesieniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, natomiast zysk netto wyniósł ponad 7,7 mln zł, czyli był o 32,6% wyższy niż w I kwartale 2011 roku.
Firma przeprowadziła w marcu 2012 roku ofertę publiczną, a 19 kwietnia 2012 roku miał miejsce debiut spółki na rynku głównym GPW. Łącznie inwestorom przydzielono 12 mln akcji (tylko akcje istniejące stanowiące 40% kapitału Spółki). Wartość oferty wyniosła 156 mln zł.
Filarami strategii rozwoju spółki pozostają: kontynuacja rozwoju w oparciu o markę Solar, ekspansja na rynki zagraniczne oraz dalszy rozwój sieci sprzedaży w Polsce, jak również ciągłe zwiększanie efektywności działalności.
Grupa Solar Company wypracowała w I kwartale 2012 roku dobre, zbieżne z założeniami Zarządu wyniki finansowe. Przychody w tym okresie wyniosły blisko 39,6 mln zł i były wyższe o 5,4% w odniesieniu do I kwartału 2011 roku, natomiast zysk netto osiągnął poziom ponad 7,7 mln zł, co oznacza wzrost o 32,6% w odniesieniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Działalność grupy charakteryzuje się sezonowością popytu, marży i sprzedaży. Wynika to ze specyfiki branży odzieżowej, uzależnionej od aktualnych trendów mody i panujących warunków pogodowych. W branży odzieżowej nasilenie popytu i zwiększenie sprzedaży następuje zwykle w okresie zmian pór roku, co jest połączone z wprowadzaniem do sklepów nowych kolekcji. Dlatego też marże realizowane w danym sezonie (marzec-maj i wrzesień-listopad) są znacząco wyższe niż w okresie wyprzedaży (lipiec-sierpień oraz styczeń-luty). Natomiast przychody ze sprzedaży najczęściej są najwyższe w IV kwartale, a najniższe w I kwartale roku.
Zobacz sklepy Solar w centrach handlowych
Zobacz kolekcję marki Solar
Tagi: