Grupa kapitałowa Redan w maju wypracowała ponad 36 mln zł sprzedaży, co oznacza 22% wzrostu. Marża handlowa przekroczyła poziom 46%. Tempo wzrostu sprzedaży jest bardzo zbliżone zarówno w sieci dyskontowej TextilMarket, gdzie wyniosło 20%, jak i na rynku modowym (marki Top Secret, Troll i DryWash), który zwiększył się o 24%.
Dynamiczny wzrost obrotów ma miejsce w sprzedaży on–line oraz na rynkach zagranicznych. -
W samym maju sprzedaż zagraniczna wyniosła trzykrotnie więcej niż rok temu – powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan S.A. –
„E-commerce stabilnie praktycznie podwaja obroty od początku roku, a tempo rozwoju jeszcze się zwiększy po wprowadzeniu nowej wersji oprogramowania, uruchomieniu sklepu www w Rosji oraz zwiększeniu wydajności magazynu na Ukrainie. Za pierwsze 5 miesięcy tego roku udział sprzedaży internetowej oraz zagranicznej w łącznych obrotach części modowej grupy Redan wyniósł 30%, a w samym maju – przekroczył 35%
. - Nie osiągamy dziś sukcesów w sprzedaży w sklepach tradycyjnych w Polsce – powiedział Kruszyński –
Prowadzimy projekty, których celem jest z jednej strony wzrost obrotów,
a z drugiej – eliminacja sklepów nie rokujących uzyskania rentowności - dodaje.
W maju w segmencie modowym sprzedaż wyniosła 16,7 mln zł. Wartość sprzedaży po 5 miesiącach wyniosła 77,6 mln zł, co oznacza wzrost o 9%. Szacunkowa wartość marży handlowej w maju 2012 r. wynosiła 54%, co oznacza poziom niższy od roku ubiegłego o ok. 6 p.p., zaś po 5 miesiącach 52%, czyli o blisko 2 p.p. mniej niż w 2011 r. -
Niższa marża wiosną br. wynika z wyższych kursów PLN/USD, których nie mogliśmy przenieść na ceny sprzedaży – powiedział Kruszyński –
Z drugiej strony nie chcieliśmy obniżać jakości naszych wyrobów. W długim okresie jest to istotny element budujący wartość marki. Podstawowym źródłem wzrostu sprzedaży sieci TextilMarket jest rozwój sieci sklepów. W porównaniu do końca maja 2011 r. powierzchnia sklepów zwiększyła się o 24%. -
Dynamika wzrostu obrotów jest nadal niższa niż przyrostu powierzchni sklepów, ale różnica pomiędzy nimi stopniowo się zmniejsza. Nowe sklepy sprzedają coraz lepiej – powiedział Bogusz Kruszyński – T
endencja ta, wraz z programami oszczędności kosztów i rosnącą marżą handlową, będą prowadzić do powrotu do wysokiej rentowności sieci sklepów.
Poziom sprzedaży sieci TextilMarket w maju wyniósł 19,6 mln zł, natomiast w ujęciu narastającym za 5 miesięcy br. zwiększył się o 18% i wyniósł 83,3 mln zł. Wartość szacunkowej marży handlowej w tym okresie wyniosła ponad 39%, co oznacza blisko 1 p.p. więcej niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego.
Zobacz sklepy Top Secret w centrach handlowych
Zobacz kolekcję marki Top Secret
Zobacz sklepy Troll w centrach handlowych
Zobacz kolekcję marki Troll
Zobacz kolekcję marki Drywash
Tagi: