Dobre majowe wyniki Redana

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-06-14 | 15:30
Grupa kapitałowa Redan w maju wypracowała ponad 36 mln zł sprzedaży, co oznacza 22% wzrostu. Marża handlowa przekroczyła poziom 46%. Tempo wzrostu sprzedaży jest bardzo zbliżone zarówno w sieci dyskontowej TextilMarket, gdzie wyniosło 20%, jak i na rynku modowym (marki Top Secret, Troll i DryWash), który zwiększył się o 24%.
Dynamiczny wzrost obrotów ma miejsce w sprzedaży on–line oraz na rynkach zagranicznych. - W samym maju sprzedaż zagraniczna wyniosła trzykrotnie więcej niż rok temu – powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan S.A. – „E-commerce stabilnie praktycznie podwaja obroty od początku roku, a tempo rozwoju jeszcze się zwiększy po wprowadzeniu nowej wersji oprogramowania, uruchomieniu sklepu www w Rosji oraz zwiększeniu wydajności magazynu na Ukrainie. Za pierwsze 5 miesięcy tego roku udział sprzedaży internetowej oraz zagranicznej w łącznych obrotach części modowej grupy Redan wyniósł 30%, a w samym maju – przekroczył 35% . - Nie osiągamy dziś sukcesów w sprzedaży w sklepach tradycyjnych w Polsce – powiedział Kruszyński – Prowadzimy projekty, których celem jest z jednej strony wzrost obrotów, a z drugiej – eliminacja sklepów nie rokujących uzyskania rentowności - dodaje.
W maju w segmencie modowym sprzedaż wyniosła 16,7 mln zł. Wartość sprzedaży po 5 miesiącach wyniosła 77,6 mln zł, co oznacza wzrost o 9%. Szacunkowa wartość marży handlowej w maju 2012 r. wynosiła 54%, co oznacza poziom niższy od roku ubiegłego o ok. 6 p.p., zaś po 5 miesiącach 52%, czyli o blisko 2 p.p. mniej niż w 2011 r. - Niższa marża wiosną br. wynika z wyższych kursów PLN/USD, których nie mogliśmy przenieść na ceny sprzedaży – powiedział Kruszyński – Z drugiej strony nie chcieliśmy obniżać jakości naszych wyrobów. W długim okresie jest to istotny element budujący wartość marki. Podstawowym źródłem wzrostu sprzedaży sieci TextilMarket jest rozwój sieci sklepów. W porównaniu do końca maja 2011 r. powierzchnia sklepów zwiększyła się o 24%. - Dynamika wzrostu obrotów jest nadal niższa niż przyrostu powierzchni sklepów, ale różnica pomiędzy nimi stopniowo się zmniejsza. Nowe sklepy sprzedają coraz lepiej – powiedział Bogusz Kruszyński – T endencja ta, wraz z programami oszczędności kosztów i rosnącą marżą handlową, będą prowadzić do powrotu do wysokiej rentowności sieci sklepów.
Poziom sprzedaży sieci TextilMarket w maju wyniósł 19,6 mln zł, natomiast w ujęciu narastającym za 5 miesięcy br. zwiększył się o 18% i wyniósł 83,3 mln zł. Wartość szacunkowej marży handlowej w tym okresie wyniosła ponad 39%, co oznacza blisko 1 p.p. więcej niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego.
Zobacz sklepy Top Secret w centrach handlowych
Zobacz kolekcję marki Top Secret
Zobacz sklepy Troll w centrach handlowych
Zobacz kolekcję marki Troll
Zobacz kolekcję marki Drywash
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Dobre majowe wyniki Redana

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.