Do galerii na zakupy i po miłość

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-02-29 | 18:03
To nie zakupy, a głównie spotkania z ludźmi i rozrywki przyciągają tłumy do galerii handlowych – wynika z internetowego badania zrealizowanego przez ATM Grupę, producenta serialu „Galeria”, emitowanego w Jedynce.
Przepytano w nim 926 internautów i aż 49,5% z nich deklaruje, że chodzi do galerii handlowych przede wszystkim po to,by spotkać się ze znajomymi. Pilne zakupy jako cel wypraw do galerii wskazuje zaś 42,4% respondentów. Przy czym tylko 36,1 wszystkich respondentów lubi kupować w centrach handlowych. Chętniej chodzą tam do kina i na koncerty - 62,1%, czy korzystają z weekendowych rozrywek typu pokazy mody, festyny, degustacje produktów, spotkania autorskie - 49,6%.
Młodzi nierzadko umawiają się w galeriach na randki – przyznaje się do tego 18,9%. Interesującym jest, że aż 20 osób pytanych o największą przygodę w galerii, odpowiedziało, że spotkało tam miłość, umawiało się z sympatią. Dziewięć osób twierdzi, że to miłość która trwa do dziś. Osiem poznało w galerii handlowej przyjaciela lub przyjaciółkę. Ponad dwudziestu respondentów spotkało starych znajomych lub poznało nowych.
Zaskakującym dla wielu może być to, że świata bez galerii handlowych nie wyobraża sobie 78% badanych kobiet, 71% mężczyzn oraz 79,4% młodych ludzi. W grupie osób powyżej 35 lat deklaruje to 68,8%. - Młodzież w wieku 15-19 lat dorasta już w świecie kultury konsumpcyjnej i tego rodzaju przestrzenie są dla niej zwyczajne – tłumaczy to zjawisko Tomasz Szlendak, profesor Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, autor publikacji na temat zwyczajów Polaków galeriach handlowych. - To już nie ulice, lecz galerie są dla nich przestrzenią publiczną i nie rozumieją, jak można to przekonanie podważać. Ponadto, choć dla niektórych zabrzmi to może obrazoburczo, każda przestrzeń publiczna w Polsce, nawet ta historyczno-kulturalna czy sakralna zamienia się w terytorium funkcjonalnie i estetycznie podobne do galerii handlowej. Widać to choćby w Muzeum Powstania Warszawskiego, czy w Licheniu. To bez pudła trafia w gusta i potrzeby Polaków – dodaje socjolog. Zauważa też, że galeria w przeciwieństwie do nowych technologii nie szkodzi polskiej rodzinie: - W dobie internetu, gdy wszyscy siedzimy przed własnym interfejsem, powstaje kłopot: każdy robi co innego, nie ma przestrzeni skupiającej wszystkich razem. Poza jedną - galerią handlową. Ludzie jadą zatem do galerii z dziećmi na lody, spacerują za rękę, rozmawiają. Rodzina ma się tam całkiem dobrze. Często lepiej niż w domu, gdzie zbyt dużo jest przestrzeni prywatnej – obserwuje Szlendak.
Badanie dotyczące zwyczajów w galeriach handlowych realizowano od 14 grudnia 2011 roku do 10 stycznia br. z wykorzystaniem specjalnej aplikacji w portalu Facebook, na profilu ATM Grupy SA.
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Do galerii na zakupy i po miłość

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.