Dlaczego Polacy zmieniają supermarkety?

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-08-01 | 11:00
Głównymi powodami dla których Polacy decydują się zmienić sklep, w którym zazwyczaj robią zakupy są atrakcyjna oferta innego sklepu (50%), podwyżka cen produktów w dotychczasowym punkcie sprzedaży (32%) oraz brak zadowalającej oferty promocyjnej (20%) wynika z raportu pt. „Sieci handlowe oczami Polaków”, przygotowanego przez zespół Procontent Communication na podstawie badania opinii publicznej.
Ponadto jedynie dla 6% Polaków największym problemem podczas decyzji o wyborze miejsca zakupów jest brak wdrożenia przez placówkę handlową nowoczesnych narzędzi, takich jak płatności zbliżeniowe czy z pomocą telefonu. Tylko 1 na 5 badanych rezygnuje ze względu na złe zaopatrzenie sklepu.
Kobiety częściej porównują oferty
Ponad połowa badanych kobiet (54%) zdecydowała się na zmianę sklepu w którym zazwyczaj robi zakupy ze względu na atrakcyjną ofertę konkurencji. Dla mężczyzn ten aspekt miał mniejsze znaczenie, ponieważ jedynie 45% ankietowanych skusiła oferta innego sklepu.
Zmieniamy sklep, gdy rosną ceny
Drugim w kolejności powodem zmiany jest podwyżka cen produktów – dla 32% jest to wystarczający powód, aby wybrać inne miejsce, w którym dokonujemy zakupów. Natomiast 29% Polaków zadeklarowało brak atrakcyjnej oferty promocyjnej jako motywację do poszukania bardziej interesującej opcji. Warto podkreślić, że aspekt promocji ma większe znaczenie dla kobiet (33%) niż mężczyzn (24%).
Wygląd sklepu nie ma znaczenia
Nieatrakcyjny wygląd marketu tylko dla ok. 11% Polaków stanowi wystarczające uzasadnienie do rezygnacji z zakupów w dotychczasowej lokalizacji. Znaczenie ważniejsza od aranżacji sklepu jest jego obsługa. Blisko 20% badanych zmienia sklep ze względu na nieprofesjonalną obsługę.
Z jakiego powodu postanowiłeś/aś w ostatnim czasie zmienić sklep, w którym zazwyczaj robisz zakupy?
- Jak wynika z przeprowadzonego przez nas badania, aby przywiązać do siebie klientów, komunikacja w handlu detalicznym musi skupiać się przede wszystkim na atrakcyjnej ofercie produktów, profesjonalnej obsłudze klienta i korzyściach wynikających z faktu bycia stałym klientem. Są to wskaźniki, które wraz z dogodną lokalizacją wpływają na zainteresowanie konsumenta daną siecią sklepów i jednocześnie wpływają na jego ogólny wizerunek – mówi Agnieszka Kozak z Procontent Communication.
Wraz z wiekiem spada zaufanie do marketów
Menadżerowie sklepów wielobranżowych powinni poważnie zastanowić się nad kwestią budowania swoich relacji z konsumentami, ponieważ 40% badanych stwierdziło, że trudno im ocenić czy supermarkety są uczciwe czy nieuczciwe wobec swoich klientów. Tylko 1/3 wszystkich uczestników badania uważa, że supermarkety zachowują się uczciwie względem konsumentów (33%). Zaufanie maleje wraz z wiekiem - blisko połowa ankietowanych (43%) w wieku 15-24 lata stwierdza, iż supermarkety są rzetelne wobec swoich klientów, natomiast jedynie 27% osób w wieku 45-55 podziela tę opinię.
Czy Twoim zdaniem supermarkety są uczciwe, czy nieuczciwe wobec swoich klientów?
- Millenialsi to pierwsze pokolenie, które wychowało się w świecie komputerów, internetu oraz nielimitowanego dostępu do sklepów w przeciwieństwie do starszego pokolenia, które dorastało w innej erze handlowej. Jak pokazują wyniki naszego badania osoby młodsze zdecydowanie bardziej ufają supermarketom i częściej uważają je za uczciwe oraz rzetelne niż osoby starsze. Obserwujemy, iż z wiekiem zaufanie do supermarketów maleje. W związku z tym menadżerowie sklepów powinni zastanowić się nad skutecznością komunikatów i działań kierowanych do osób dojrzałych oraz wdrożyć strategie, które pozwolą poprawić wizerunek supermarketów wśród tej grupy konsumentów. – podsumowuje Agnieszka Kozak.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-09-16 do 2016-09-16

Dlaczego Polacy zmieniają supermarkety?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.