diva podsumowuje rok 2011 w branży biżuteryjnej

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-01-17 | 13:17
Biżuteria staje się coraz popularniejszym dodatkiem, nie tylko na specjalne okazje. Mimo kryzysu surowcowego, branża nie odczuła wyraźnych tąpnięć. Zapewne ma na to wpływ dynamiczny rozwój sektora w kierunku ozdób niekruszczowych.
Wyraźnym trendem, który pozwala dotrzeć do klienta, nawet w czasach spowolnienia gospodarczego, jest personalizacja oferty i częsta zmiana oferowanych kolekcji. Biżuteria typu fast fashion staje się więc doskonałą alternatywną dla drogich ozdób, które wybierane są sporadycznie i jedynie na specjalne okazje czy uroczystości. Szeroka oferta modnych dodatków, atrakcyjna cena, kolekcje pozwalające na indywidualne tworzenie własnych ozdób, strategia „polowania” na promocje to atuty biżuterii fast fashion, które skutecznie przyciągały klientów w 2011 roku.
Trend wzrostowy i rozwój branży biżuterii fast fashion widać na przykładzie marki diva. To australijska biżuteria, posiadająca przeszło 4000 sklepów na całym świecie, dla której pracują projektanci z Londynu, Mediolanu czy Paryża. W Polsce biżuteria marki diva dostępna jest w sieciach handlowych od połowy 2010 roku. W minionym roku umocniła swoją pozycję na polskim rynku. Dowodem na to jest prawie dwukrotne powiększenie sieci sprzedaży.
- W 2011 roku otworzonych zostało 14 nowych sklepów w Polsce, w tym w kilku miastach, w których do tej pory diva nie była obecna, tj. Wrocław, Kielce czy Rzeszów - poinformował portal Galeriehandlowe.pl Peter Bohn, General Director marki diva w rejonie Europy Środkowo-Wschodnie. - W październiku firma diva Poland otrzymała także prestiżową nagrodę Polskiej Rady Centrów Handlowych, w kategorii Nowa Sieć Handlowa Roku 2011. Doceniona została jej wysoka jakość, innowacyjność oraz efektywność działań. Jednak nie tylko w Polsce diva zanotowała tendencje wzrostowe jeśli chodzi o rozwój sieci dystrybucji i sprzedaż. W regionie Europy Środkowo-Wschodniej otworzonych zostało aż 77 nowych sklepów, a marka pojawiła się w 4 nowych krajach - dodaje.
Prognozy dla marki diva na 2012 rok mają nadal tendencje wzrostowe. Firma planuje otwarcie nowych sklepów. Planowany rozwój będzie odbywał się także w modelu franczyzy z racji na czaso- i kapitałochłonność prowadzenia własnych sklepów. - Jest to nowe działanie marki diva na polskim rynku, które daje korzystny efekt dla obu stron: przedsiębiorca lepiej zna lokalny rynek i jego potrzeby, centrala natomiast śledzi trendy w modzie, dzięki czemu dostarcza atrakcyjne produkty. Jednocześnie wspiera całą sieć od strony marketingowej, oczekując od franczyzobiorycy kontrolowania popytu w danym mieście - komentuje Peter Bohn.
Zobacz sklepy diva w centrach handlowych
Zobacz kolekcje marki diva
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

diva podsumowuje rok 2011 w branży biżuteryjnej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.