Wierzyciel Alma Market złożył 20 września br. wniosek o ogłoszenie upadłości, obejmującej likwidację majątku oraz jego wspólne rozpoznanie z wnioskiem o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego, złożonego przez spółkę.
Wcześniej, w związku z pojawiającymi się medialnymi doniesieniami dotyczącymi sytuacji w sklepach Almy, spółka wydała oświadczenie prasowe, w którym poinformowała, że zatowarowanie sklepów Alma w rentownych placówkach pozostaje na odpowiednim poziomie, a placówki, które nie przynoszą odpowiednich przychodów będą ograniczane powierzchniowo lub zamykane, dlatego ich asortyment jest zmniejszany. Spółka powiadomiła także, że jednocześnie otwiera sklepy w lokalizacjach o lepszym potencjale sprzedaży. W maju br. spółka uruchomiła sklep w nowym miejscu w Łodzi, a w lipcu w Węgrzcach koło Krakowa.
W oświadczeniu prasowym znalazły się również dane dotyczące finansów. Spółka poinformowała m.in., że opublikowany jednostkowy wynik netto za pierwsze półrocze br. jest lepszy w porównaniu do tego samego okresu 2015 r. Ponadto powiadomiła, że zrealizowała opublikowane w marcu br. prognozy wyników, osiągając zysk netto na poziomie 2,48 mln zł, co daje 124% realizacji prognozy. Oprócz tego 5 sierpnia br. firma podpisała aneksy przedłużające dwie umowy kredytu obrotowego o wartości 12 mln zł i 7,5 mln zł. W oświadczeniu poinformowano także, że Zarząd Alma Market podjął decyzje o przeglądzie opcji strategicznych we wszystkich obszarach działalności biznesowej, a spółka rozważa poszukiwanie inwestora branżowego, utrzymanie istniejącej struktury właścicielskiej, jak również poszukiwanie inwestora finansowego. Spółka zapewnia, że cały czas pracuje nad poprawą sytuacji w swoich sklepach.
Tagi: