Nikogo nie trzeba przekonywać, że rower jest uważany za najbardziej prozdrowotny i ekologiczny środek transportu. Jazda rowerem w zakorkowanych miastach pozwala zaoszczędzić i czas, i pieniądze.
W ostatnich latach można zauważyć nawet pewną modę na poruszanie się rowerem. Potwierdzają to m.in. dane dotyczące zwiększającej się rok rocznie sprzedaży rowerów w Polsce. Ostanie zmiany przepisów ruchu drogowego pozytywnie wpłynęły i będą wpływały na poprawę infrastruktury rowerowej.
W Danii przeprowadzono badanie dot. klientów sklepów i supermarketów. Wyniki tej analizy tylko z pozoru są zaskakujące. Otóż klienci sklepów korzystający z rowerów nie tylko częściej dokonują zakupów, ale co niezwykle istotne, w skali miesiąca wydają więcej pieniędzy od osób poruszających się samochodami. Inne badania dotyczące klientów odwiedzających sieci z jedzeniem typu fast food wskazują, że klient na rowerze pozwoli sobie na więcej spożytych kalorii. Klient na rowerze to też mniejsze koszty, niż klient przyjeżdżający samochodem. Na powierzchni jednego miejsca przygotowywanego dla auta można komfortowo zaparkować dziesięć rowerów.
Naprzeciw oczekiwaniom osób poruszających się na rowerach wychodzą m.in. zarządcy centrów handlowych. Proces tworzenia kultury społeczności rowerzystów kreuje potrzebę dodatkowych udogodnień, chociażby tak oczywistych jak wiaty i parkingi z odpowiednimi stojakami.
W ostatnich dwóch latach na potrzeby rowerzystów pojawiły się także Stacje Naprawy Rowerów, które przebojem ustawiano przed wieloma galeriami i sieciami handlowymi w Polsce m.in. Auchan, Carrefour, Atrium, IKEA, Decathlon. Dzięki sprawdzonemu pomysłowi, łatwości serwisowania oraz kompleksowej obsłudze firma IBOMBO eksportuje swoje stacje i stojaki rowerowe do Niemiec, Czech, Austrii, Norwegii czy Luksemburga.
- W wielu miastach, gdzie przed lokalnym centrum handlowym pojawiła się po raz pierwszy nasza stacja w ślad poszli samorządowcy. Dzięki temu zarządca centrum handlowego dał dobry przykład dla rozwoju idei stworzenia sieci punktów napraw rowerów – zwraca uwagę Janusz Kubasik właściciel firmy IBOMBO.
Każda stacja jest wyposażona w wydajną pompkę z adapterem na wszystkie zawory oraz zestaw wysokiej klasy narzędzi. Rowerzysta może usunąć usterki, które wpłyną na jego komfortową podróż z zakupów do domu, czy umożliwią kontynuowanie jazdy poprzez uzupełnienie powietrza w oponach, wymianę dętki, regulację siodełka, dokręceniu kierownicy, pedałów czy śrubek bagażnika, koszyka lub błotnika.
Urządzenia są „szyte na miarę” pod potrzeby klienta. Spośród dwóch modeli małej i dużej stacji można wybrać wersję ze stali ocynkowanej lub stali nierdzewnej, a także wybrać kolor czy rodzaje nadruków oraz inne elementy dodatkowe.
- Rowerzysta jest bardzo często wymagającym klientem. Nie przypnie roweru do nieodpowiedniego stojaka, woli przypiąć go do barierki, znaku, w obawie przed kradzieżą. Natomiast każde udogodnienie dla rowerzystów zostanie z pewnością docenione – dodaje Janusz Kubasik.
Tagi: