Cały rok 2015 Grupa CCC zakończyła zyskiem netto 250,59 mln zł wobec 420,36 mln zł w tym samym okresie zeszłego roku. Zysk netto oczyszczony ze zdarzeń jednorazowych wyniósł 228,3 mln zł w roku 2015 i 236,3 mln zł w roku poprzednim.
CCC SA, największa detaliczna spółka obuwnicza w Europie Środkowej i największy producent obuwia w Europie, osiągnął w IV kwartale 2015 roku zysk netto na poziomie 105,2 mln zł przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 755,4 mln zł. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 118,3 mln zł, a na poziomie EBITDA 134 mln zł. Zysk netto oczyszczony ze zdarzeń jednorazowych osiągnął w analizowanym kwartale poziom 107,6 mln zł zaś w roku poprzednim 115,8 mln zł.
Grupa CCC kontynuowała realizację planów rozbudowy własnej sieci sprzedaży, która na dzień 31.12.2015 wyniosła 340,5 tys. m kw. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży, wliczając sklepy franczyzowe, w kraju i za granicą wyniosła 371,5 tys. m kw. Spółka w 2015 roku dokonała 124 otwarć nowych salonów oraz zamknęła łącznie 80 istniejących sklepów. Roczny bilans Grupy CCC w zakresie rozbudowy sieci dystrybucji jest dodatni i wynosi 44 sklepy i ponad 66 tys. m kw. Rok 2015 to ostatni rok realizacji trzyletniej strategii ekspansji zagranicznej ogłoszonej w sierpniu 2012 roku. Spółka w tym okresie udowodniła, że jej międzynarodowe aspiracje są realistyczne i uzasadnione. Strategia będzie kontynuowana w latach 2016-2017, a podstawową osią wzrostu pozostają kraje Europy Środkowej oraz Południowo-Wschodniej i kraje bałtyckie. Ponadto, Grupa CCC stawia sobie za cel zdobycie pozycji lidera.
Tagi: