SENS jest dodatkową, dobrowolną inicjatywą Grupy Carrefour, która powstała w wyniku współpracy z przedstawicielami świata nauki we Francji. System jest odpowiedzią na rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 1169/2011, przewidujące wprowadzanie dobrowolnego systemu informacji o wartości odżywczej. SENS opracowany został ze wsparciem merytorycznym Krajowego Instytutu Badań w Dziedzinie Agronomii (Institut National de la Recherche Agronomique INRA) przy Jednostce Badawczej ds. Odżywiania, Otyłości i Ryzyka Zakrzepowego w Marsylii (Unité Mixte de Recherche Nutrition, Obésité et Risque Thrombotique UMR NORT). Pionierski system uzyskał również pozytywne opinie polskich jednostek badawczych i naukowych.
SENS jest systemem pozytywnym. Nie wyklucza żadnego artykułu spożywczego. Grupuje produkty pod względem zalecanej częstotliwości ich spożywania. Czterem kategoriom produktów odpowiadają odpowiednie trójkąty o różnych kolorach i wypełnieniu. Nawiązują one do zawartości składników odżywczych i odnoszą się do zalecanej częstotliwości spożycia. Im bardziej wypełniony jest trójkąt, tym więcej i częściej można dany produkt spożywać.
Produkty oznakowane systemem SENS pojawią się we wszystkich sklepach sieci Carrefour już jesienią. Oznakowane nimi będą artykuły spożywcze marek własnych Carrefour oraz Jakość z Natury. Sieć jest jednak otwarta na współpracę z innymi podmiotami działającymi na rynku spożywczym.
System SENS jest ważnym aspektem polityki biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour, która kładzie duży nacisk na promocję zdrowego stylu życia i prawidłowego żywienia. Od 2014 roku sieć realizuje te założenia poprzez kampanię „Z miłości do Zdrowia”.