W sierpniu bieżącego roku na dachach pięciu budynków w Warszawie, w których znajdują się sklepy Carrefour Polska, zostały zainstalowane schronienia dla pszczół żyjących w miastach. Intencją organizatorów akcji jest pomoc w ochronie tych pożytecznych owadów. Inicjatywa wpływa pozytywnie na ochronę bioróżnorodności w przestrzeni zurbanizowanej i zwraca uwagę na potrzebę budowy zrównoważonych miast – chroniących naturę i spełniających potrzeby ludzi.
–
Obecne czasy charakteryzuje stopniowa utrata bioróżnorodności. Częstym tego powodem jest działalność człowieka: intensywne rolnictwo, rozwój infrastruktury i urbanizacja, a także zagospodarowywanie terenów zielonych dotąd pozostawionych jedynie działaniu natury – mówi Barbara Kowalska, senior menedżer ds. jakości i rozwoju trwałego w Carrefour Polska. –
Carrefour Polska pragnie minimalizować swój wpływ na otaczające je środowisko naturalne, wykorzystując potencjał swoich sklepów i ich lokalizacji. W ten sposób będziemy mogli skutecznie rozwijać naszą sieć "Pszczelich Hoteli". – dodaje B. Kowalska.
Nieodłącznym elementem strategii biznesowej Carrefour Polska jest ochrona środowiska naturalnego, w związku z czym firma promuje zrównoważony rozwój na wszystkich płaszczyznach swojej aktywności. Celem "Pszczelich Hoteli" jest również wzmocnienie świadomości społecznej dotyczącej ochrony bioróżnorodności i miejskiego pszczelarstwa. Organizatorem akcji jest Carrefour Polska w partnerstwie z firmą "Pszczelarz Kozacki". Patronem inicjatywy został UNEP/GRID Warszawa.
–
Stale działamy na rzecz ratowania pszczół. Poza tym, że sami kultywujemy tradycje pszczelarskie regularnie zwiększając liczbę rodzin pszczelich, zachęcamy wszystkich do hobbistycznego prowadzenia pasieki. Aktywnie włączyliśmy się w akcję "Pszczele Hotele" wraz z Carrefour Polska. To szczytny cel, a zarazem szansa na przekazanie najważniejszej informacji: dbajmy o pszczoły dopóki nie jest za późno. – wyjaśnia Artur Kozak, marketing menadżer w firmie Pszczelarz Kozacki.
W ramach pozostałych filarów swojej polityki biznesu odpowiedzialnego społecznie, oprócz ochrony bioróżnorodności, Carrefour prowadzi działania na rzecz przeciwdziałania marnotrawstwu, ochrony klimatu oraz promocji zdrowia. Firma kontynuuje m.in. od 2013 r. program "STOP Marnotrawstwu", którego celem jest przeciwdziałanie marnotrawstwu, w tym marnotrawstwu żywności na każdym poziomie funkcjonowania firmy, a także promowanie tej idei wśród klientów i dostawców. Na rzecz ochrony klimatu Carrefour realizuje w Polsce szereg działań w swoich sklepach, takich jak: wdrożenia energooszczędnych systemów chłodniczych i wymiana oświetlenia na systemy LED w sklepach oraz optymalizacja transportu i logistyki. Jednym z priorytetów firmy w 2016 r. jest także program "Z miłości do Zdrowia", mający na celu promocję zdrowego stylu życia wśród klientów i pracowników poprzez sponsorowanie wydarzeń sportowych oraz edukację na temat zdrowej diety.
Tagi: