- Ograniczenie wolumenów i obrotów w segmencie surowców to zdarzenie jednorazowe, związane z poszukiwaniem partnera zagranicznego i ograniczeniem transakcji z podmiotami krajowymi. Podpisanie listu intencyjnego to pierwszy krok do powrotu wolumenów obrotu do wcześniejszej wysokości – powiedział Przemysław Piotrowski, prezes Briju.
Segment wyrobów jubilerskich zanotował rekordowe wyniki zarówno w ujęciu kwartalnym, jak i rocznym. W samym IV kwartale Briju osiągnęło 17,7 mln zł przychodów ze sprzedaży wyrobów jubilerskich oraz 1,4 mln zł zysku operacyjnego.
Wzrost przychodów w segmencie jubilerskim to efekt zarówno rozwoju sieci, jak i zwiększania sprzedaży przez istniejące salony. Wzrost sprzedaży porównywalnej w salonach własnych wyniósł w IV kwartale 19,1% r/r. Było to możliwe dzięki umocnieniu marki Briju – zarówno pod względem rozpoznawalności, jak i lojalności klientów. Na koniec 2016 r. Briju posiadało 45 salonów pod własną marką, co oznacza wzrost sieci o 15 lokalizacji w całym roku.