Brazylia - nowy rynek w strategii Neinver

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-11-17 | 09:08
Neinver eksportuje swoją koncepcję centrów typu outlet do Ameryki Łacińskiej. Strategia firmy Neinver w Brazylii zakłada budowę centrów outlet  w São Paulo, Rio de Janeiro i w stolicy kraju - Brazylii. Nowy rynek będzie kolejnym po Hiszpanii, Włoszech, Polsce, Portugalii, Francji i Niemczech, na których działają centra typu outlet, zarządzane przez spółki należące do Grupy Neinver.
Start projektów na nowym rynku pozwoli grupie na umocnienie pozycji europejskiego lidera. Neinver jest międzynarodową grupą działającą w sektorze nieruchomości i specjalizującą się w sektorze powierzchni handlowych. Jest jednocześnie drugim pod względem wielkości operatorem centrów outlet w Europie. Eksport tej koncepcji handlu na nowy rynek to część strategii, zakładającej większe zróżnicowanie geograficzne w zakresie planowanych inwestycji. Ze swoim doświadczeniem w budowie centrów wyprzedażowych Neinver postrzega Brazylię, jako atrakcyjny rynek, sprzyjający rozwojowi nieruchomości handlowych.
- Brazylia w tym momencie jest dla nas kluczowym rynkiem, ze względu na znaczące tempo rozwoju  społeczno-gospodarczego, jaki dokonał się w tym kraju, a także z uwagi na ogromne możliwości wynikające z tych zmian. Postrzegamy Amerykę Łacińską, jako kolejny krok w strategii rozwoju naszej firmy. To zarazem nowe wyzwanie, do którego podchodzimy z takim samym zaangażowaniem, jak wtedy, gdy 15 lat temu otwieraliśmy pierwsze centra typu outlet w Hiszpanii – powiedział José María Losantos, prezes Neinver.
Wyborowi rynku brazylijskiego towarzyszy niezwykle istotny dla tamtejszej gospodarki, dynamiczny wzrost. Wielkie powierzchnie handlowe nabierają w Brazylii szczególnego znaczenia, czego dowodem jest znaczny rozwój powierzchni handlowych. Według ekspertów Neinver, brazylijscy konsumenci są już gotowi, by przedstawić im nowy, dotychczas prawie nieznany, koncept centrów typu outlet.
Przewiduje się, że pod koniec 2011 wielkość powierzchni handlowych osiągnie w Brazylii 10 mln metrów kwadratowych. Grupa Neinver uznała, że nadszedł najlepszy moment na wprowadzanie nowych koncepcji handlowych do Brazylii. Wynika to z oczekiwań konsumentów dotyczących dostępności międzynarodowych marek, a także z rosnącego zainteresowania producentów, aby poszerzać rynki zbytu. Centra wyprzedażowe wciąż są nowością dla Brazylijczyków, pierwsze centrum outlet pojawiło się w tym kraju w 2009 roku. Wszystkie te czynniki, w połączeniu z trzykrotnie wyższą niż w Europie gęstością zaludnienia, czynią z Brazylii kluczowy rynek dla Grupy Neinver.
Bez wątpienia najważniejszym europejskim rynkiem jest dla firmy Polska, gdzie od ponad 10 lat Neinver stale wprowadza nowe projekty i koncepty. Po otwarciu w październiku najnowszej inwestycji FUTURA Park Kraków, w którym znalazło się największe w Polsce centrum wyprzedażowe, Neinver planuje budowę dwóch kolejnych centrów typu outlet.
FACTORY Warszawa Annopol będzie piątym centrum outlet w portfolio firmy w Polsce, a jednocześnie już drugim w Warszawie. Na powierzchni 19 300 mkw. GLA będzie mieścić się będzie ponad 100 sklepów. Lokalizacja obiektu w jednej z kluczowych dzielnic Warszawy pozwala na dotarcie do około 2,5 mln potencjalnych klientów. Nowe centrum jest jednym z pierwszych w Polsce,
które już na etapie projektu uzyskało certyfikat BREEAM, świadczący o stosowaniu rozwiązań przyjaznych środowisku. Drugą z planowanych w najbliższej przyszłości inwestycji w Polsce jest FACTORY Szczecin, które będzie pierwszym centrum outlet firmy Neinver w północno-zachodniej Polsce. Po otwarciu, które przewidziano na 2013 rok, do dyspozycji klientów i najemców oddanych zostanie 18 000 mkw. powierzchni handlowej GLA, w której znajdzie się 120 sklepów.
FACTORY Szczecin obejmie swoim zasięgiem około 2,3 mln klientów po obu stronach granicy polsko-niemieckiej. Szczecin stanowi ważny węzeł transportu w północno-zachodniej Polsce, a autostrada A6 łączy miasto bezpośrednio z europejską siecią transportową.
Neinver stale poszerza swoją działalność również na innych europejskich rynkach. Wiosną przyszłego roku planuje uruchomienie swojego pierwszego centrum outlet we Francji. Roppenheim The Style Outlets, którego otwarcie nastąpi w kwietniu 2012, jest pierwszym projektem firmy Neinver we Francji. Centrum zostało zlokalizowane w Alzacji, niedaleko granicy z Niemcami, dzięki czemu może liczyć na ponad 8 mln potencjalnych klientów. Dodatkowo Alzacja jest regionem, który jako drugi we Francji, dysponuje największą siłą nabywczą. Jednocześnie sąsiednia Badenia-Wirttembergia jest najlepiej prosperującym regionem w Niemczech, który corocznie przyciąga ponad 27 mln turystów. Architektura centrum nawiązuje do typowego alzackiego miasta i łączy w sobie elementy baroku, renesansu i średniowiecza.
Kolejnym francuskim projektem firmy Neinver jest Honfleur The Style Outlets. Zaprojektowane przez Eduarda Francis centrum, będzie liczyło 18 000 mkw. powierzchni handlowej GLA, pomieści 100 sklepów i będzie dysponować parkingiem dla 1000 samochodów. Potencjał obiektu zlokalizowanego w zachodniej Normandii jest szacowany na 5 mln klientów.
W Portugalii Neinver wzmacnia swoją pozycję rozwijając kolejne centrum Algarve The Style Outlets. Usytuowane w głównym regionie turystycznym, jedynie 12 km od miasta Faro, będzie miało milion potencjalnych klientów. W budynku, zaprojektowanym w stylu śródziemnomorskim, będzie funkcjonowało 120 sklepów zajmujących powierzchnię handlową 23 000 mkw. GLA. Klienci odwiedzający centrum znajdą w nim obszerne przestrzenie alejek, strefy odpoczynku, a także szeroki wachlarz rodzimych i międzynarodowych marek.
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Brazylia - nowy rynek w strategii Neinver

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.