Blue City: Niedzielna rozrywka zamiast zakupów - to się sprawdza

2019-08-08 | 10:35

Nie chcąc tracić niedzielnych klientów, niektóre centra handlowe zainwestowały w rozwój oferty rozrywkowej i gastronomicznej. Jakie są tego efekty? Ograniczenia w niedzielnym handlu obowiązują od 1 marca ubiegłego roku. Najpierw dotyczyły pierwszej i ostatniej niedzieli w miesiącu. W tym roku sklepy mogą pracować jedynie w ostatnią niedzielę. Do tych zmian klienci przystosowywali się stopniowo, poprzez zmianę swoich przyzwyczajeń robienia zakupów. Ale dla centrów handlowych wyzwaniem stało się przyciągnięcie jeszcze większej liczby odwiedzających i to nie tylko w dni powszednie, ale również w niedziele bez handlu. 

Nowa wartość centrum handlowego 

Blue City postawiło na dywersyfikację oferty, czyli rozszerzenie jej o dodatkowe funkcje rozrywkowe. Zarządzający rok temu zdecydowali się na wielomilionowe nakłady inwestycyjne, aby dostosować się do nowych wyzwań rynkowych i zminimalizować wpływ ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele zarówno na działalność centrum, jak i wyniki finansowe najemców. W Blue City pojawiło się pierwsze w stolicy nowoczesne kino sieci Helios, pierwszy w Polsce Park Rozrywki TEPfactor, pierwszy na świecie nowy format IKEA, największy klub fitness FIT/One oraz nowe restauracje.

Zbudowaliśmy nową wartość centrum handlowego, które jest postrzegane obecnie jako miejsce ciekawe i z atrakcyjną ofertą „all inclusive”. Ludzie przychodzą do Blue City na kompleksowe zakupy, ale również po to, żeby spotkać się ze znajomymi, zjeść lunch, obejrzeć film, skorzystać z wielu atrakcji rozrywkowych. Mamy pojedyncze sygnały od niektórych małych sklepów, że ograniczenie handlu w niedzielę najbardziej dotknęło właśnie ten segment. Duże sieci radzą sobie z tą sytuacją znacznie lepiej. W przypadku małych podmiotów bardzo brakuje obrotów osiąganych do tej pory w niedziele, bo są to sklepy, do których przychodziło się zawsze niejako przy okazji zakupów w sieciówkach znanych marek

– mówi Yoram Reshef, dyrektor generalny Blue City. 

Niedziele zakupowe i rozrywkowe 

Obecnie przestrzeń wypełniona kawiarniami, restauracjami oraz miejscami rozrywki zajmuje 25 proc. powierzchni centrum. 

Zwiększyliśmy działania promocyjne i zmieniliśmy język komunikacji. Zamiast mówić „niedziele niehandlowe", określamy je jako „niedziele rozrywkowe", tym samym starając się utrwalać w świadomości naszych klientów, że mimo zamkniętych sklepów można u nas dobrze spędzić czas

– dodaje Krzysztof Sajnóg, dyrektor marketingu Blue City.
    

Działania te przyniosły w 2019 wzrost liczby odwiedzających o 7% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Natomiast liczba klientów przychodzących do Blue City w niedziele rozrywkowe wzrosła nawet dwukrotnie w porównaniu do niedziel rozrywkowych w zeszłym roku.

Niedzielni klienci 

W niedziele niehandlowe w Blue City otwartych jest około 40 spośród 200 lokali – prawie wszystkie restauracje i kawiarnie, kilka sklepów prowadzonych przez właścicieli i cała część rozrywkowa. Najczęściej odwiedzane są: kino Helios, największy w Warszawie, czynny od 6 do 24 klub fitness FIT/One oraz unikalne centrum rozrywki TEPfactor. Rodziny z dziećmi przyciąga wyróżniająca się na rynku bogata oferta zabaw edukacyjnych w sali Inca Play oraz inne atrakcje skierowane do najmłodszych jak np. Kraina Futbolu czy mini golf. 

Blue City nie zwalnia tempa rozwoju. Obecnie rozszerza ofertę gastronomiczną, starając się trafić w gusta odwiedzających centrum zarówno osób młodych, jak i rodzin z dziećmi. Niedawno w centrum otwarto restauracje Papa Diego i Van Dog, ale niedługo pojawią się jeszcze trzy nowe. 

Będziemy także nadal organizować i promować bardzo popularne wśród naszych klientów imprezy muzyczne i sportowe, targi, eventy rodzinne i edukacyjne, z których Blue City słynie

– zapowiada Yoram Reshef. 

Tagi: Blue City Krzysztof Sajnóg Yoram Reshef
Oceń artykuł:

Źródło: Blue City

Blue City: Niedzielna rozrywka zamiast zakupów - to się sprawdza

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.