Zrównoważony rozwój i odpowiedzialne prowadzenie biznesu od zawsze cechowały działalność Pandory. Marka wierzy, że wysokiej jakości biżuteria może iść w parze z wysokimi standardami etycznymi, dlatego tworzymy nasze produkty z szacunkiem dla ludzi, środowiska i surowców. Pandora jest certyfikowanym członkiem Responsible Jewellery Council i częścią UN Global Compact.
Niskoemisyjny biznes
Jako największa na świecie marka biżuteryjna Pandora dąży do redukcji negatywnego wpływu na klimat i środowisko, chcąc w tej kwestii stanowić przykład dla innych organizacji z branży.
Biżuterie Pandora tworzy w dwóch własnych, w pełni kontrolowanych fabrykach w Tajlandii. Już w tym roku 100% zapotrzebowania energetycznego w tych dwóch placówkach zostanie pokryte energią uzyskaną z odnawialnych źródeł.
Przed 2025 rokiem Pandora będzie prowadzić działalność, nie wykluczając sklepów, dystrybutorów i biur, przy zerowym bilansie emisji związków węgla. Pandora dołączyła do inicjatywy Science Based Targets – wiodącej organizacji promującej praktyki zapobiegające zmianom klimatycznym – i już w 2021 roku opublikuje plan ograniczenia emisji gazów cieplarnianych w aktywnościach własnych oraz całym procesie dostaw, zgodny z Porozumieniem Paryskim.
Projekt recykling
Biżuteria Pandora zawsze była tworzona z najwyższą starannością, aby długo mogła cieszyć jej właścicielki. Każdy element może być noszony przez długie lata, przekazywany kolejnym pokoleniom. Marka produkuje biżuterię głównie przy użyciu srebra i złota, czyli szlachetnych metali, które mogą być poddawane recyklingowi bez ryzyka utraty ich jakości. Metale te, wydobyte nawet wieki temu, nie tracą na wartości i odporne są na utratę blasku. W 2019 roku 71% srebra i złota wykorzystanych przez Pandorę, zostało pozyskanych z recyklingu. Do 2025 roku marka zobowiązuje się do zwiększenia tego wyniku do 100%. Takie działanie zdecydowanie zmniejsza wpływ na środowisko.
Pandora chce przyczynić się do propagowania bardziej odpowiedzialnych sposobów tworzenia przystępnych cenowo dóbr luksusowych, takich jak biżuteria Pandora, oraz ograniczenia tworzenia składowisk odpadów.
Ponad 99,9% kamieni, których używa Pandora wykonanych zostało przez człowieka, są to głównie cyrkonie sześcienne i nanokryształy. Takie kamienie mają zdecydowanie mniejszy wpływ na środowisko niż kamienie naturalne. Marka stale walczy o minimalizację marnotrawstwa surowców. W 2019 roku 88% odrzuconych materiałów zostało poddanych recyklingowi w zakładach produkcyjnych firmy.
Marka inkluzywna
Pandora szanuje prawa człowieka we wszystkich swoich aktywnościach związanych z działalnością marki, budując tym samym kulturę różnorodności i integracji. Pandora kontynuuje rozpoczętą w 2019 roku współpracę z UNICEF, mającą na celu wsparcie dziewczynek i młodych kobiet na całym świecie. Jej celem jest zebranie funduszy, które dofinansują działania UNICEF w zakresie programów wspierających edukację, równouprawnienie kobiet, świadomość praw oraz zaangażowanie obywatelskie. Placówki w Tajlandii zapewniają bezpieczne warunki do pracy dla ponad 11,000 pracowników.