Biznes wybrał Kongres Mody

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2010-10-25 | 08:58
Ponad sto osób przyciągnęła druga edycja Kongresu Mody zorganizowanego 14 października w Łodzi przez firmę Promedia. Październikowy Kongres Mody pokazał, że impreza stała się ważnym punktem w kalendarzu profesjonalistów z branży odzieżowej i obuwniczej. Na spotkanie przybyło ponad stu przedstawicieli wiodących firm z sektora modowego, głównie właściciele, prezesi, dyrektorzy sprzedaży i marketingu.
Wśród uczestników znalazły się między innymi takie firmy, jak Redan, Intersport, Molton, Aryton, czy Bialcon.
Część wykładową rozpoczęła prelekcja Jerzego Osiki, prezesa firmy Promedia – wydawnictwa branżowego oraz agencji retail marketingu i PR specjalizującej się w sektorze mody. Opowiedział on o nowych trendach, jakie pojawiającą się w zachowaniach zakupowych konsumentów, i ich wpływie na handel.
Tomasz Swolkień, business development manager ERP ze spółki informatycznej Comarch, przybliżył natomiast słuchaczom sposoby zwiększania sprzedaży w sklepie poprzez marketing sensoryczny i programy lojalnościowe oraz działania w Internecie. Z kolei z prelekcji Agnieszki Górnickiej, prezes agencji badawczej Inquiry, można było dowiedzieć się, jaka jest wartość rynku odzieży i obuwia w Polsce, a także poznać dane statystyczne dotyczące m.in. produkcji, sprzedaży, importu i eksportu poszczególnych wyrobów. W odniesieniu do prelekcji o liczbach opisujących branżę mody, prowadzący spotkanie Jerzy Osika poinformował uczestników kongresu o przygotowywanych wspólnie z agencją Inquiry badaniach statystycznych dla branży.
Pierwszą część kongresu zwieńczyła dyskusja panelowa specjalistów zasiadających w Loży Ekspertów. O wyzwaniach stojących przed firmami z branży mody, zmianach rynkowych, potencjale Internetu, marketingu i możliwościach promocji za granicą rozmawiali: Anna Gawrońska – Błaszczyk, starszy specjalista z Instytutu Logistyki i Magazynowania, Krystyna Sławska, przedstawicielka targów Igedo Company Dusseldorf w Polsce, Ireneusz Jakuszewicz, właściciel Epro, Agnieszka Sudomirska – Glicner, dyrektor ds. komercjalizacji Centrum Handlu Hurtowego Maximus i Piotr Łukaszewicz, przedstawiciel targów Messe Frankfurt w Polsce oraz dr Marek Borowiński właściciel agencji consultingowej MarekBorowinski.com.
W popołudniowym programie wykładów znalazł się przegląd najważniejszych targów mody w 2011 roku, który przygotował Jerzy Osika, prezes firmy Promedia. O targach mody CPD Signatures w Düsseldorfie, CPM w Moskwie i CPI w Stambule oraz tajnikach marketingu wystawienniczego opowiedziała pani Krystyna Sławska z Igedo Company. Targi Texworld w Paryżu, Techtextil i nowe targi Texprocess we Frankfurcie przedstawił Piotr Łukaszewicz, przedstawiciel targów Messe Frankfurt w Polsce, a targi mody w Poznaniu zaprezentowała ich dyrektor, Edyta Bonin.
Uczestnicy wysłuchali także seminarium na temat skutecznej komunikacji marketingowej w Internecie oraz handlu detalicznym , które wygłosił dr Marek Borowiński . Następnie Łukasz Rzewuski, business development manager firmy e-mail marketingowej Sare, zdradził słuchaczom dlaczego warto i jak prowadzić działania e-mail marketingowe, a Elżbieta Olszewska, współwłaścicielka Mody i Wiedzy reprezentującej brytyjskie biuro stylistyczne Mudpie, zaprezentowała trendy w modzie na sezon jesień–zima 2011/2012.
Podczas II Kongresu Mody wręczono nagrody w konkursie Retail Marketing Awards na najlepsze sklepy w branży. Laureat głównej nagrody sklep firmowy Bialcon w Białej Podlaskiej otrzymał, oprócz dyplomu i statuetki, czek o wartości 6 tys. zł na audyt sklepu od agencji consultingowej MarekBorowinski.com oraz notebooka ufundowanego przez InsERT – producenta zintegrowanego systemu ERP Navireo, który wspiera m.in. zarządzanie sieciami sprzedaży. Drugie miejsce zdobyły ex aequo: Intersport i Molton, a trzecie salon Camel Active w CH Bonarka w Krakowie.
Uczestnicy spotkania poznali też nowych zdobywców certyfikatów Polish Product. Uhonorowano nimi trzy firmy z banży mody: producenta męskich spodni Graso Moda (marka Sempre), przedsiębiorstwo galanteryjne Słoń Torbalski i producenta odzieży damskiej Trynite.
Partnerami branżowymi II Kongresu Mody były Izba Bawełny w Gdyni i Ogólnopolska Izba Branży Skórzanej z siedzibą w Radomiu. Partnerem głównym została firma Sare. Partnerzy wydarzenia to: Belussi Group, CPD Signatures, CPM, Igedo Company, InsERT, Logwin, Maximus, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Navireo, Polish Product, Techtextil, Texprocess i Texworld.
Upominki dla uczestników zostały ufundowane przez firmy: Bielenda, Edgard, Fabryka Słów, Gołąb, Kris Line, Martini, Muza SA, Stara Mydlarnia, Wittchen i Wydawnictwo Literackie.
Patronatem medialnym II Kongres Mody objęły:

Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Biznes wybrał Kongres Mody

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.