Biedronka wzmacnia pozycję na polskim rynku

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-08-29 | 10:19
W pierwszym półroczu Biedronka otworzyła w Polsce 83 sklepy. Według GfK, w pierwszych 5 miesiącach roku 2015,  umocniła swój udział w rynku o 2,3 p.p. (rok do roku).
W Polsce, podobnie jak w poprzednich kwartałach, w sektorze handlu żywnością mamy do czynienia z silną konkurencja i atmosferą kampanii promocyjnych. W tych warunkach deflacja nadal odgrywa ważną rolę, choć jej znaczenie nieco zmalało.
- Zgodnie z naszymi oczekiwaniami, pierwsza połowa roku pokazała pozytywne efekty strategii realizowanej w sieci Biedronka. Wyniki spółki w tym okresie potwierdzają skuteczność wdrażanych środków, jej zdolność do umocnienia pozycji lidera rynkowego oraz znaczenie dla klientów, nawet w warunkach niepewności związanej z deflacją cen żywności. (...) - mówi Pedro Soares Dos Santos, prezes i dyrektor generalny Grupy Jeronimo Martins.
Stanowiące około 47% całkowitych obrotów, produkty marki własnej Biedronki, nadal były jednym ze strategicznych filarów podaży i czynnikiem wyróżniającym markę. Wysokie standardy jakości, jakie muszą spełniać marki własne, wymagają wnikliwej kontroli, na którą złożyły się 183 audyty przeprowadzone u dostawców.
Obchodząca w tym roku 20-lecie działalności na polskim rynku Biedronka kontynuuje realizację planu obchodów jubileuszu, w który zaangażowani są także konsumenci i który obejmuje m.in. emisje spotu reklamowego na temat niezwykle ważnej dla firmy rocznicy. W ciągu dwóch dekad spółka rozwinęła długoterminowe partnerstwa z lokalnymi producentami, którzy dostarczają ponad 90% produktów sprzedawanych w sklepach Biedronka.
W ramach tych partnerstw, stworzono w ostatnich miesiącach projekty mające na celu ponowne wprowadzenie na polski rynek rodzimych odmian owoców i warzyw, zagrożonych zniknięciem. Przykłady takich produktów obejmują gruszki odmiany Klapsa, jabłka odmiany Antonówka oraz ziemniaki odmiany Irga i Bryza. Gruszki Klapsa to część projektu upraw zrównoważonych, którego celem jest promocja dobrych praktyk uprawy wśród polskich producentów. W kategorii produktów mięsnych na uwagę zasługuje projekt kurczaków z wolnego chowu. Jajka, z których wykluły się kury sprzedawane w Polsce w okresie wielkanocnym, sprowadzono z Portugalii.
W porównaniu z danymi za pierwsze półrocze roku 2014, import produktów portugalskich do Biedronki wzrósł o ponad 60%, szczególnie dotyczy to owoców – głównie cytrusowych, mango i melonów; warzyw – głównie brokułów, czosnku, pomidorów i fasoli oraz wina, którego eksport z Portugalii osiągnął prawie trzy miliony litrów.
Zgodnie z Polityką Grupy na rzecz Wspierania Lokalnych Społeczności, która obowiązuje we wszystkich spółkach, Biedronka nadal udzielała pomocy rzeczowej i finansowej osobom w trudnej sytuacji.
Warte wspomnienia są także inicjatywy promujące młode talenty, szczególnie pierwsza edycja Konkursu Biedronki na Książkę dla Dzieci, wzorowana na inicjatywie realizowanej przez Pingo Doce w Portugalii. Do konkursu nadeszło ponad cztery tysiące zgłoszeń. Kolejnym przykładem jest  trzecia edycja partnerstwa z Akademią Sztuk Pięknych w Łodzi w zakresie konkursu „Młodzi projektanci dla Biedronki”. Konkurs ma na celu zachęcanie młodych projektantów do tworzenia nowatorskich i ekskluzywnych linii odzieżowych, sprzedawanych wyłącznie w sklepach Biedronka.
W obszarze ochrony środowiska, biuro główne Biedronki ponownie otrzymało tytuł „Zielonego biura” nadany przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska. Fundację, która wyróżnia organizacje zaangażowane w kwestie zmniejszenia wpływu na środowisko oraz poprawy wydajności energetycznej.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-12-07 do 2015-12-24

Biedronka wzmacnia pozycję na polskim rynku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.