W pierwszym półroczu Biedronka otworzyła w Polsce 83 sklepy. Według GfK, w pierwszych 5 miesiącach roku 2015, umocniła swój udział w rynku o 2,3 p.p. (rok do roku).
W Polsce, podobnie jak w poprzednich kwartałach, w sektorze handlu żywnością mamy do czynienia z silną konkurencja i atmosferą kampanii promocyjnych. W tych warunkach deflacja nadal odgrywa ważną rolę, choć jej znaczenie nieco zmalało.
-
Zgodnie z naszymi oczekiwaniami, pierwsza połowa roku pokazała pozytywne efekty strategii realizowanej w sieci Biedronka. Wyniki spółki w tym okresie potwierdzają skuteczność wdrażanych środków, jej zdolność do umocnienia pozycji lidera rynkowego oraz znaczenie dla klientów, nawet w warunkach niepewności związanej z deflacją cen żywności. (...) - mówi Pedro Soares Dos Santos, prezes i dyrektor generalny Grupy Jeronimo Martins.
Stanowiące około 47% całkowitych obrotów, produkty marki własnej Biedronki, nadal były jednym ze strategicznych filarów podaży i czynnikiem wyróżniającym markę. Wysokie standardy jakości, jakie muszą spełniać marki własne, wymagają wnikliwej kontroli, na którą złożyły się 183 audyty przeprowadzone u dostawców.
Obchodząca w tym roku 20-lecie działalności na polskim rynku Biedronka kontynuuje realizację planu obchodów jubileuszu, w który zaangażowani są także konsumenci i który obejmuje m.in. emisje spotu reklamowego na temat niezwykle ważnej dla firmy rocznicy. W ciągu dwóch dekad spółka rozwinęła długoterminowe partnerstwa z lokalnymi producentami, którzy dostarczają ponad 90% produktów sprzedawanych w sklepach Biedronka.
W ramach tych partnerstw, stworzono w ostatnich miesiącach projekty mające na celu ponowne wprowadzenie na polski rynek rodzimych odmian owoców i warzyw, zagrożonych zniknięciem. Przykłady takich produktów obejmują gruszki odmiany Klapsa, jabłka odmiany Antonówka oraz ziemniaki odmiany Irga i Bryza. Gruszki Klapsa to część projektu upraw zrównoważonych, którego celem jest promocja dobrych praktyk uprawy wśród polskich producentów. W kategorii produktów mięsnych na uwagę zasługuje projekt kurczaków z wolnego chowu. Jajka, z których wykluły się kury sprzedawane w Polsce w okresie wielkanocnym, sprowadzono z Portugalii.
W porównaniu z danymi za pierwsze półrocze roku 2014, import produktów portugalskich do Biedronki wzrósł o ponad 60%, szczególnie dotyczy to owoców – głównie cytrusowych, mango i melonów; warzyw – głównie brokułów, czosnku, pomidorów i fasoli oraz wina, którego eksport z Portugalii osiągnął prawie trzy miliony litrów.
Zgodnie z Polityką Grupy na rzecz Wspierania Lokalnych Społeczności, która obowiązuje we wszystkich spółkach, Biedronka nadal udzielała pomocy rzeczowej i finansowej osobom w trudnej sytuacji.
Warte wspomnienia są także inicjatywy promujące młode talenty, szczególnie pierwsza edycja Konkursu Biedronki na Książkę dla Dzieci, wzorowana na inicjatywie realizowanej przez Pingo Doce w Portugalii. Do konkursu nadeszło ponad cztery tysiące zgłoszeń. Kolejnym przykładem jest trzecia edycja partnerstwa z Akademią Sztuk Pięknych w Łodzi w zakresie konkursu „Młodzi projektanci dla Biedronki”. Konkurs ma na celu zachęcanie młodych projektantów do tworzenia nowatorskich i ekskluzywnych linii odzieżowych, sprzedawanych wyłącznie w sklepach Biedronka.
W obszarze ochrony środowiska, biuro główne Biedronki ponownie otrzymało tytuł „Zielonego biura” nadany przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska. Fundację, która wyróżnia organizacje zaangażowane w kwestie zmniejszenia wpływu na środowisko oraz poprawy wydajności energetycznej.
Tagi: