Biedronka nadal na szczycie

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-05-05 | 08:30
Kwartalna sprzedaż największej polskiej sieci handlowej wzrosła o 22,8 procent do ponad 1,3 mld euro. Żadna firma na rynku handlowym nie rośnie w takim tempie.
Dobre wyniki i silna pozycja sieci sklepów Biedronka na polskim rynku w znacznym stopniu przyczyniły się do uzyskania bardzo dobrych wyników w I kwartale 2011 roku przez jej portugalskiego właściciela, Grupę Jeronimo Martins. Sieć Biedronka wygenerowała prawie 60% łącznej sprzedaży Grupy, pozwalając Jeronimo Martins zamknąć ten kwartał ze wzrostem sprzedaży skonsolidowanej o 14,7%, do wartości 2.241,6 mln euro. Skonsolidowana sprzedaż sieci sklepów Biedronka wzrosła o 21,7% w polskich złotych.
Obroty Biedronki wyniosły 5273 miliona zł (1 336,1 miliona euro), co stanowi 59,6% całkowitych obrotów Grupy.
W I kwartale 2011 roku Biedronka, największa sieć sklepów w Polsce, wygenerowała wzrost sprzedaży na poziomie 21,7%. Wynikało to z dwucyfrowego wzrostu sprzedaży porównywalnej (like-for-like) oraz 13-procentowego wzrostu w obszarze sprzedaży w porównaniu do tego samego okresu w roku 2010.
Liczba sklepów sieci Biedronka na koniec marca br. wyniosła 1.665, podczas, gdy w porównywanym okresie 2010 roku było ich 1.504. Biedronka, która jest głównym motorem wzrostu grupy, otrzyma 75% całkowitego budżetu dedykowanego inwestycjom w 2011 roku, który wynosi pomiędzy 450 do 500 milionów euro. Dzięki takiej alokacji środków sieć będzie mogła otworzyć około 200 nowych sklepów.
- To kolejny kwartał, w którym nasza sieć odnotowuje wyraźny wzrost sprzedaży – mówi Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny Jeronimo Martins Dystrybucja. – Co ważne, towarzyszy temu również stały wzrost liczby klientów. Każdego dnia sklepy Biedronki odwiedza około 2,5 mln polskich klientów, a ponad 80% twierdzi, że robi u nas zakupy. To nie byłoby możliwe bez zaangażowania naszych pracowników oraz naszej nieustannej pracy nad rozwojem oferty produktów sieci Biedronka.
Wyniki całej Grupy Jeronimo Martins pokazują, że w I kwartale EBITDA Grupy wzrosła o 24 proc. do 146,7 mln euro, zaś skonsolidowany zysk netto o 33,5 proc. do 56,4 mln
euro. Wzrost sprzedaży porównywalnej like-for-like rok do roku wyniósł 6,9%.
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Biedronka nadal na szczycie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.