W najbliższy piątek i sobotę, 14 i 15 października, w wybranych sklepach sieci Biedronka, odbędzie się zbiórka opakowań szklanych wymienianych na sadzonkę rośliny doniczkowej. Celem kolejnej wspólnej akcji firmy Carlsberg Polska i sieci Biedronka jest budowanie i wzmacnianie świadomości ekologicznej wśród konsumentów w obszarze segregacji opakowań szklanych i recyklingu.
W ubiegłym roku w akcji wzięło udział ok. 15 tys. osób, które zebrały ponad 25 ton szkła. Patronat nad akcją objęła organizacja odzysku Rekopol oraz Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie.
Akcja odbędzie się w wybranych sklepach, znajdujących się w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Wrocławiu oraz Lublinie, w godzinach od 10.00 do 16.00.
-
Docierając każdego dnia do blisko 2,5 mln klientów w 750 lokalizacjach w całej Polsce zdajemy sobie sprawę ze skali naszego działania i wykorzystujemy to w celu propagowania dobrych praktyk. Sukces ubiegłorocznej akcji skłonił nas do jej powtórzenia. W ten sposób uzupełniamy nasze codzienne działania związane z segregacją odpadów i ochroną środowiska.- mówi Sylwia Krzyżycka, Dyrektor Działu Kontroli Jakości Jeronimo Martins Dystrybucja.
-
Efekty wspólnej ubiegłorocznej akcji wskazują dużą potrzebę organizowania takich inicjatyw edukacyjnych. Od lat prowadzimy odpowiedzialną politykę ekologiczną i czujemy szczególną powinność wyjaśniania naszym konsumentom, co należy czynić z pustą butelką. Dlatego zachęcamy do segregacji odpadów i tak jak w przypadku tej akcji - promujemy recykling opakowań szklanych. - mówi Adam Pawełas, Menedżer ds. Środowiska w Carlsberg Polska.
Patronat merytoryczny nad akcją objęła organizacja odzysku Rekopol, która zapewni proekologiczny recykling zgromadzonego szkła oraz Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie. -
To bardzo skuteczna inicjatywa, dlatego w pełni ją popierając, po raz drugi objęliśmy nad nią patronat. Wierzymy bowiem, iż tego rodzaju działania promują w naszym społeczeństwie pozytywne i odpowiedzialne postawy wobec środowiska naturalnego i uwrażliwiają na potrzebę segregacji opakowań i recyklingu – przekonuje doc. dr Monika Madej, Rektor Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania w Warszawie.
Komunikacja wydarzenia odbywa się na poziomie sklepów objętych tą akcją społeczną poprzez plakaty i ulotki. Materiały te przedstawiają mechanizm ekologicznej akcji oraz treści edukacyjne, które koncentrują się na korzyściach dla środowiska naturalnego, wynikających z właściwej segregacji odpadów szklanych. Ulotki prezentują jednocześnie prawidłowy sposób segregowania odpadów szklanych w domach i na osiedlach mieszkaniowych.
Tagi: