W tegorocznym rankingu Najcenniejszych Polskich Marek, przygotowanym przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita” i firmę Acropolis, marka Biedronka zajęła pozycję wicelidera. To czwarty rok z rzędu, kiedy Biedronka plasuje się w ścisłej czołówce rankingu.
Marka Biedronka została wyceniona na ponad 3 689 milionów złotych, co dało jej awans na drugą pozycję klasyfikacji najdroższych znaków w stosunku do ubiegłorocznego zestawienia. Biedronka jest jedyną siecią detaliczną, obecną w pierwszej dwudziestce rankingu.
Biedronka po raz kolejny doceniona została także w zestawieniach szczegółowych - uznana została za markę najczęściej wybieraną przez konsumentów, a także cieszącą się największą lojalnością klientów. To efekt między innymi niesłabnącego zaufania klientów do sieci oraz oferowania wysokiej jakości produktów w niskich cenach. Dziennie blisko 4 mln kupujących odwiedza ponad 2650 sklepów Biedronka zlokalizowanych w całej Polsce.
Biedronka, notując w rankingu 11 proc. wzrost wartości marki w stosunku do ubiegłego roku, pnie się w zestawieniu najcenniejszych znaków towarowych w Polsce. Od 2011 r. osiągnęła rekordowy wzrost wartości o blisko 2 mld zł (ponad 115 proc.), stając się tym samym liderem takiego porównania z perspektywy ostatnich pięciu lat.
W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek nagradzane są zarówno najbardziej wartościowe marki, jak i najmocniejsze w wybranych 12 branżach. Podstawowym kryterium selekcji jest polskość, rozumiana jako miejsce narodzin danej marki. Podobnie jak w ubiegłym roku, w klasyfikacji uwzględniono 330 przedsiębiorstw. W tegorocznej edycji łączna wartość marek firm uczestniczących w zestawieniu wyniosła ponad 65,6 mld zł, a dynamika wzrostu osiągnęła 6,7 proc.
Uroczystość wręczenia tegorocznych nagród odbyła się 30 listopada br. w Warszawie. Wyróżnienie dla marki Biedronka odebrał Jakub Cichecki – dyrektor działu marketingu w Jeronimo Martins Polska S.A.
Tagi: