Biedronka druga w rankingu Najcenniejszych Polskich Marek

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-12-03 | 18:04
W tegorocznym rankingu Najcenniejszych Polskich Marek, przygotowanym przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita” i firmę Acropolis, marka Biedronka zajęła pozycję wicelidera. To czwarty rok z rzędu, kiedy Biedronka plasuje się w ścisłej czołówce rankingu.
Marka Biedronka została wyceniona na ponad 3 689 milionów złotych, co dało jej awans na drugą pozycję klasyfikacji najdroższych znaków w stosunku do ubiegłorocznego zestawienia. Biedronka jest jedyną siecią detaliczną, obecną w pierwszej dwudziestce rankingu.
Biedronka po raz kolejny doceniona została także w zestawieniach szczegółowych - uznana została za markę najczęściej wybieraną przez konsumentów, a także cieszącą się największą lojalnością klientów. To efekt między innymi niesłabnącego zaufania klientów do sieci oraz oferowania wysokiej jakości produktów w niskich cenach. Dziennie blisko 4 mln kupujących odwiedza ponad 2650 sklepów Biedronka zlokalizowanych w całej Polsce.
Biedronka, notując w rankingu 11 proc. wzrost wartości marki w stosunku do ubiegłego roku, pnie się w zestawieniu najcenniejszych znaków towarowych w Polsce. Od 2011 r. osiągnęła rekordowy wzrost wartości o blisko 2 mld zł (ponad 115 proc.), stając się tym samym liderem takiego porównania z perspektywy ostatnich pięciu lat.
W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek nagradzane są zarówno najbardziej wartościowe marki, jak i najmocniejsze w wybranych 12 branżach. Podstawowym kryterium selekcji jest polskość, rozumiana jako miejsce narodzin danej marki. Podobnie jak w ubiegłym roku, w klasyfikacji uwzględniono 330 przedsiębiorstw. W tegorocznej edycji łączna wartość marek firm uczestniczących w zestawieniu wyniosła ponad 65,6 mld zł, a dynamika wzrostu osiągnęła 6,7 proc.
Uroczystość wręczenia tegorocznych nagród odbyła się 30 listopada br.  w Warszawie. Wyróżnienie dla marki Biedronka odebrał Jakub Cichecki – dyrektor działu marketingu w Jeronimo Martins Polska S.A.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-04-09 do 2016-04-24

Biedronka druga w rankingu Najcenniejszych Polskich Marek

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.