AmRest: W roku 2014 powstanie ok. 90 restauracji

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-03-18 | 11:06
AmRest, spółka restauracyjna w Europie Środkowo - Wschodniej, w której portfolio znajdują się takie marki jak KFC, Pizza Hut, Burger King czy Starbucks ogłosiła wyniki finansowe wypracowane w roku 2013. Zgodnie z nimi, w ubiegłym roku spółka otworzyła 91 nowych restauracji, a łączna liczba wszystkich placówek na dzień 14 marca 2014 to 740.
- Rok 2013 był niezwykle ważny dla AmRest. W listopadzie świętowaliśmy 20. rocznicę powstania naszej firmy, która dzięki filozofii „Wszystko jest możliwe” oraz unikalnej kultur ze organizacyjnej urosła do rangi wiodącego operatora restauracji w regionie Europy Środkowo - Wschodniej i Hiszpanii. Nasz portfel liczy obecnie 740 restauracji działających w 12 krajach. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych gości otworzyliśmy 91 nowych restauracji zwiększając sprzedaż o prawie 15% pomimo oznak spowolnienia gospodarczego. Zauważalna poprawa trendów sprzedaży w Europie Środkowo - Wschodniej w drugiej połowie 2013 roku daje nam nadzieję na znaczne polepszenie wyników w kolejnych latach. Kontynuujemy także nasz rozwój w pozostałych regionach. Poprawiające się trendy sprzedażowe w Hiszpanii, w połączeniu z otwarciami kolejnych lokalizacji pozwalają nam wierzyć, że unikalność marki La Tagliatella będzie jednym z motorów wzrostu AmRest. Duże nadzieje wiążemy również z rozwojem naszych marek blue frog i KABB w Chinach, gdzie dynamicznie rosnąca sprzedaż w połączeniu z ponadprzeciętnymi zyskami operacyjnymi stwarzają solidną platformę do budowania wartości dla akcjonariuszy - komentuje Henry McGovern, przewodniczący Rady Nadzorczej AmRest.
Wyniki finansowe za 2013 rok w znacznym stopniu obciążone były wydarzenia mi o charakterze jednorazowym. - Z jednej strony środki pozyskane z emisji obligacji pozwoliły nam wykupić mniejszości owe udziały spółki Restauravia, przez co AmRest stał się 100% właścicielem niezwykle dochodowych restauracji La Tagliatella. Z drugiej strony ekspansja marki La Tagliatella na rynki międzynarodowe okazała się bardziej kosztowna, niż początkowo planowaliśmy. Mam świadomość, że poniesione na Nowych Rynkach straty to wysoka cena jaką zapłaciliśmy by w pełni zrozumieć specyfikę rynków, na które wchodzimy. Bogatsi o tę wiedzę znacząco zredukujemy te koszty w 2014 roku i skupimy się na doprowadzeniu naszych restauracji do poziomu, na którym będą generować zyski. Patrząc w przyszłość nie zamierzamy zwalniać tempa rozwoju i w 2014 roku otworzymy podobną liczbę restauracji, jak w roku poprzednim. Planujemy jednak zmiany w sposobie alokacji kapitału, aby poprawić naszą rentowność ROIC. Począwszy od 2014 roku, zgodnie z zapowiedziami będziemy inwestować 80% środków w restauracje przynoszące ponad 20% zwrot na zainwestowanym kapitale. Z tego względu portfel naszych restauracji najbardziej poszerzymy w Polsce oraz w Hiszpanii. Na pozostałe marki przeznaczymy około 20% środków - dodaje.
Zarząd AmRest jest pełen optymizmu w stosunku do przyszłości, z uwagi na widoczną w czwartym kwartale poprawę trendów sprzedażowych na każdym z rynków. Napięta sytuacja geopolityczna w regionie nie wpływa na wyniki finansowe żadnej z dywizji AmRest. Jedyna widoczna zmiana to silnie wahający się kurs rubla i pojawiające się ryzyko translacyjne. Zarząd wierzy jednak, że dzięki dywersyfikacji geograficznej ryzyko to będzie w naturalny sposób ograniczone.
Obecnie prowadzone są intensywne prace mające na celu ograniczenie straty wygenerowanej w dywizji Nowe Rynki. Strata na poziomie Ebita tej dywizji w 2014 nie przekroczy 30 mln zł. W roku 2014 otwarte zostanie ok. 90 restauracji. Roczne nakłady inwestycyjne wyniosą ok. 380 mln zł.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-06-01 do 2014-06-01

Zobacz także

AmRest: W roku 2014 powstanie ok. 90 restauracji

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.