AmRest nie zwalnia tempa rozwoju

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-08-20 | 16:05
Kontynuując wcześniejsze trendy, w drugim kwartale 2015 roku spółce AmRest, ponownie udało się osiągnąć istotną poprawę wyników. Sprzedaż całej grupy w tym okresie wzrosła o 13,4% do 809 mln zł, a kwartalny zysk EBITDA po raz trzeci w ciągu ostatnich 12 miesięcy przekroczył 100 mln zł. W pierwszym półroczu 2015 sprzedaż Grupy wyniosła 1 560 mln zł i była o 12,4% wyższa, niż przed rokiem. Jednocześnie zysk EBITDA wzrósł o 27,7% do poziomu 198 mln zł.
Przełomowe wyniki osiągnięte przez AmRest są rezultatem zarówno sprzyjających warunków makroekonomicznych na większości rynków, na których działa spółka, rosnącej skali, jak również konsekwentnie realizowanej strategii poprawy marż.
- Utrzymujące się pozytywne trendy sprzedaży porównywalnej (LFL) w każdej z marek, a także szybsze niż przed rokiem tempo otwierania nowych lokali pomagają nam dynamicznie zwiększać rozmiary naszego biznesu oraz osiągać korzyści skali. Rosnąca zyskowność na wielu rynkach oraz trafniejsze inwestycje w nowe lokale przełożyły się na poprawę jakości portfela naszych restauracji i coraz wyższe zwroty z inwestowanego kapitału - komentuje Henry McGovern, przewodniczący Rady Nadzorczej AmRest.
W pierwszym półroczu 2015 pozytywne informacje napływały z każdej z czterech dywizji. Na największych rynkach – Europie Środkowo-Wschodniej (CE) oraz Hiszpanii obserwowano silne i stabilne trendy sprzedażowe. Dodatkowo korzystna sytuacja na rynkach surowców oraz większa efektywność w obszarach kosztów wynagrodzeń i czynszów pozwoliły osiągnąć przełomowe wyniki w restauracjach m.in. KFC, La Tagliatella i Starbucks. W drugim kwartale tego roku skorygowana marża EBITDA w CE zbliżyła się do 15%. Na rynku hiszpańskim marża EBITDA osiągnęła niespełna 21%.
- W Rosji po raz kolejny udowodniliśmy, że nasz biznes jest silny i odporny na wpływ czynników zewnętrznych. W drugim kwartale 2015 roku sprzedaż tej dywizji wzrosła o ponad 11%, mimo znacznego osłabienia rubla. Udało się to przede wszystkim dzięki dwucyfrowym trendom LFL (w walucie lokalnej), które utrzymują się w naszych restauracjach po dzień dzisiejszy. Dodatkowo rosnąca skala naszego biznesu na tym rynku oraz szereg inicjatyw oszczędnościowych pozwoliły nam ograniczyć koszty prowadzenia działalności i utrzymać zeszłoroczny poziom marży EBITDA - utrzymuje Henry McGovern.
Przełomowe wyniki spółka AmRest osiągnęła na Nowych Rynkach. W drugim kwartale tego roku po raz pierwszy w historii dywizja ta poszczycić się mogła dodatnim wynikiem EBITDA w wysokości ponad 2 mln zł. Konsekwentne ograniczanie strat La Tagliatella na Nowych Rynkach, obiecujące wyniki tej marki we Francji oraz dynamiczny rozwój sieci Blue Frog w Chinach, to główne czynniki warunkujące poprawę zyskowności tego segmentu.
- Patrząc na świetne wyniki osiągnięte w pierwszych dwóch kwartałach tego roku oraz trwałość dotychczasowych trendów jestem przekonany, że najbliższe miesiące przyniosą kolejną porcję dobrych wieści zarówno dla naszych pracowników, jak i akcjonariuszy. Sprzyjające trendy makroekonomiczne na większości rynków, doskonale zdywersyfikowana struktura naszego biznesu, a także doświadczenie w osiąganiu ambitnych celów pozwolą nam zaliczyć cały 2015 rok do niezwykle udanych - prognozuje przewodniczący Rady Nadzorczej AmRest.
Zarząd AmRest optymistycznie spogląda na nadchodzące miesiące 2015 roku. Podobnie jak w latach ubiegłych oczekuje się, że druga połowa roku będzie lepsza od pierwszej. Trwałość dotychczasowych trendów oraz sprzyjające uwarunkowania makroekonomiczne (m.in. wzrost PKB na większości rynków, niska inflacja, poprawiające się nastroje konsumenckie) pozwalają spodziewać się wzrostu sprzedaży w tempie obserwowanym do tej pory oraz dwucyfrowej dynamiki zysku EBITDA.
Sytuacja na rynku rosyjskim pozostaje niepewna, jednakże biorąc pod uwagę zaskakująco dobre wyniki osiągane w tym regionie Zarząd AmRest zamierza zweryfikować strategię inwestycyjną w tym kraju. W przypadku poprawy sytuacji oraz oczekiwań nie wyklucza się zwiększenia skali inwestycji w kolejnych latach.
Dotychczasowe tempo otwarć nowych lokali potwierdza realność komunikowanego wcześniej planu wybudowania 90-100 restauracji. Planowane wydatki na nowe otwarcia w 2015 roku nie powinny przekroczyć 400 mln zł.
W czerwcu tego roku sfinalizowana została transakcja nabycia sieci kawiarni Starbucks w Rumunii i Bułgarii. Pozwoliło to Grupie AmRest wejść na niezwykle perspektywiczny rynek rumuński, a także wzmocniło znaczenie tej marki w portfelu Grupy. Zarząd AmRest jest przekonany, że wspomniana transakcja będzie źródłem dodatkowej wartości dla akcjonariuszy.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-12-03 do 2015-12-06

AmRest nie zwalnia tempa rozwoju

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.