AmRest Holdings SE (WSE: EAT) ogłosiła podpisanie 15 sierpnia br. ramowej umowy franczyzowej oraz umowy rozwoju z Pizza Hut Europe Sarl (US Branch). Umowy dotyczą praw i licencji w zakresie rozwoju, posiadania i prowadzenia restauracji Pizza Hut w krajach Europy Środkowo-Wschodniej: w Polsce, Republice Czeskiej, na Węgrzech, w Bułgarii, Serbii, Chorwacji, Słowacji i Słowenii.
Postanowienia umów będą miały zastosowanie od 1 października br. Zgodnie z założeniami ramowej umowy franczyzowej AmRest jako master - franczyzobiorca nabędzie prawa do udzielania na rzecz osób trzecich franczyzy (tzw. subfranczyza) na prowadzenie restauracji Pizza Hut typu Express oraz Delivery (pizza z dostawą), przy zachowaniu określonego udziału lokali prowadzonych bezpośrednio przez spółkę. Na mocy umów AmRest będzie otwierał i prowadził restauracje Pizza Hut typu Express oraz Delivery zgodnie z ustalonym planem rozwoju determinującym minimalną liczbę otwarć w poszczególnych latach obowiązywania umów.
Intencją AmRest jest znaczne zwiększenie obecności Pizza Hut na zdefiniowanych w umowach rynkach poprzez otwarcie około 300 restauracji tej marki w perspektywie 5 lat. W ramach ograniczenia kosztów budowania skali biznesu, PH Europe wprowadziła mechanizm obniżający opłaty franczyzowe ponoszone przez AmRest zgodnie z ramową umową franczyzową, który zostanie aktywowany, gdy spółka spełni określone warunki zawarte w umowie rozwoju.
-
Porozumienie z PH Europe jest ważnym wydarzeniem w historii AmRest świadczącym o zaufaniu, jakim obdarza nas firma Yum! – właściciel marki Pizza Hut oraz nasz wieloletni partner biznesowy. – mówi Wojciech Mroczyński, członek Zarządu spółki odpowiedzialny za strategię. –
Otrzymanie przywilejów master - franczyzobiorcy to krok milowy w rozwoju Grupy AmRest, który pomoże nam znacznie przyspieszyć tempo wzrostu skali na europejskim rynku restauracyjnym oraz umocni pozycję Spółki w sektorze restauracji Casual Dining – dodaje W. Mroczyński.
Historia AmRest zaczęła się w 1993 r. od otwarcia pierwszej restauracji Pizza Hut na wrocławskim Rynku. Obecnie portfel spółki liczy 78 restauracji tej marki w trzech krajach: w Polsce, Rosji i na Węgrzech. Dynamiczny rozwój marki Pizza Hut w Europie Środkowo-Wschodniej pozwoli spółce wzmocnić pozycję lidera rynku restauracyjnego w regionie i przyczyni się do kreowania wartości dodanej dla akcjonariuszy spółki.
Tagi: