Internetowy kanał sprzedaży żywności to nowy etap rozwoju Merlin.pl, jednego z największych polskich e-sklepów, który zaczynał swoją działalność jako pierwsza polska e-księgarnia. Jak wynika z raportu „The Multichannel Movement”, wzrost zamówień artykułów spożywczych online na rozwijających się rynkach, w krajach jak Polska, Czechy, Słowacja, czy Irlandia, osiągnie poziom w najbliższych latach aż 97% . Firmy z branży spożywczej, które wdrożyły lub właśnie wdrażają strategię e-commerce, mogą w przyszłości istotnie prześcignąć konkurencję, która zignorowała sprzedaż wielokanałową. Dane przedstawione w powyższym raporcie pokazują, że obecnie sprzedaż online stanowi od 20% do 50% obrotów niektórych sieci.
Sklep Merlinfood.pl zapewnia wygodny, intuicyjny dostęp do ponad 20.000 najwyższej jakości produktów z oferty Delikatesów Alma. Asortyment obejmuje pełen zakres żywności: od owoców, warzyw przez pieczywo, nabiał i mięso po produkty o długim terminie przydatności.
-
Segment zakupów spożywczych online to najdynamiczniej rosnący sektor e-commerce, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Jak pokazują dane zaprezentowane w raporcie opublikowanym przez agencję badawczą Nielsen, aż 55% konsumentów z całego świata zamierza kupować produkty spożywcze w e-sklepach . Z uwagi na ogromny potencjał tego sektora, zainwestowaliśmy w rozwiązania zachęcające klientów do kupowania żywności online. Chodzi m.in. o sprawną logistykę oraz zapewnienie bezpiecznych warunków przechowywania żywności, zwłaszcza produktów świeżych, które są szczególnie narażone na oddziaływanie warunków zewnętrznych. Gwarantuje to dostawa kurierska prosto do domu. Dla klientów kluczowa jest również możliwość samodzielnego odbioru zakupów trybie 24/7. W związku z tym równocześnie trwają prace nad ekspansją ogólnopolskiej sieci nowoczesnych Coolomatów, maszyn click&collect do przechowywania produktów spożywczych w warunkach chłodniczych. Dzięki synergii z Delikatesami Alma możemy zaproponować polskim konsumentom kompleksową usługę wygodnego i szybkiego dokonywania zakupów żywnościowych oraz dostawy dostosowanej do potrzeb każdego klienta – powiedział Tomasz Kowalski, prezes zarządu Merlin.pl.
-
Zgodnie z trendami klienci oczekują mobilności. Chcą dokonać zakupów w dowolnym miejscu, czasie oraz w dowolnym miejscu i czasie je odbierać. To odzwierciedla sposób w jaki żyją teraz nasi klienci, oczekują szybkiej, sprawnej obsługi, świeżych produktów i najwyższej jakości. Poszerzenie kanału dystrybucji o click&collect – nad którego wdrożeniem intensywnie pracujemy – będzie odpowiedzią na te oczekiwania – powiedziała Martyna Rylewicz-Kurek, dyrektor projektu internetowego Alma24.pl.
Merlin.pl jest pierwszą polską księgarnią internetową, a obecnie jednym z największych e-sklepów, który w asortymencie posiada m.in. książki, muzykę, filmy, elektronikę użytkową, małe RTV i AGD, zabawki, odzież, kosmetyki oraz artykuły sportowe.
Tagi: