A.pl : Wigilia z internetu coraz bardziej popularna

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-12-07 | 16:00
Coraz więcej osób zamierza przygotować świąteczne potrawy używając produktów kupionych w internecie - wynika z ankiety przeprowadzonej przez A.pl Internet. Świąteczne zakupy spożywcze w sieci zadeklarowało prawie 3/4 badanych. Spośród nich aż 76% będzie robić takie zakupy w tym roku po raz pierwszy, a 24% korzystało już z tej możliwości w poprzednich latach. Co trzeci respondent zamierza przez Internet kupić wszystkie lub większość produktów spożywczych na bożonarodzeniowy stół. Jest to możliwe, bo w e-delikatesach obok pełnego asortymentu produktów używanych w ciągu całego roku będzie też można kupić świeżego karpia, pierogi z kapustą i grzybami, makowce i wiele innych bożonarodzeniowych potraw. W ofercie internetowej nie zabraknie również bombek, ozdób świątecznych, a także choinek.
{INSERT_GALLERY:5407;}
- Okres przedświąteczny wiąże się z dużym wzrostem zainteresowania naszym sklepem ze strony klientów. W ubiegłym roku średnia wartość świątecznego koszyka klienta wyniosła blisko 263 zł. Zanotowaliśmy też zwiększoną liczbę zamówień o ok. 80%. Podobnych lub nawet lepszych wyników spodziewamy się również w tym roku. Przed świętami zakupy przez Internet robią bowiem nie tylko nasi dotychczasowi, ale również nowi klienci. W A.pl czeka na nich specjalna oferta, w której znajduje się około tysiąca produktów świątecznych, często do kupienia w bardzo atrakcyjnych cenach - mówi Jakub Milewski, koordynator e-commerce w A.pl Internet.
Przed zeszłorocznymi świętami rekordowym zainteresowaniem w A.pl cieszyły się pomarańcze. Ich sprzedaż w tym okresie zwiększyła się o prawie 300% względem września. W tym roku, jak pokazują dane z ankiety A.pl, najbardziej popularne w zamówieniach internetowych mają  być alkohol i napoje. Kategorie te wskazało odpowiednio blisko 41 i ponad 32% badanych, którzy planują zrobić świąteczne zakupy spożywcze w sieci.
{INSERT_GALLERY:5408;}
- Specjalna świąteczna oferta w naszych e-delikatesach produktowa i cenowa przyciąga wielu klientów. Jednak głównymi motywami, dla których decydujemy się na zrobienie zakupów spożywczych przez internet są wygoda i oszczędność czasu. Tym bardziej, że w ferworze bożonarodzeniowych przygotowań stanowią one szczególnie istotny aspekt  - zauważa Jakub Milewski.
Według danych z ankiety najczęstszym powodem, dla którego Polacy przed świętami zamierzają skorzystać z możliwości zakupów spożywczych w sieci to możliwość uniknięcia tłoku w sklepach i kolejek. Takie uzasadnienie podało blisko 69% badanych, którzy planują zrobić zakupy na świąteczny stół w internecie. Bardzo ważne są również oszczędność czasu i brak konieczności dźwigania produktów. Na te argumenty wskazało po ok. 59% ankietowanych.  Dodatkową wygodą  i pomocą w zakupach A.pl, jest gotowa lista zakupowa z produktami świątecznymi. Została ona podzielona na 13 kategorii m.in. przysmaki i specjały, owoce, słodycze, alkohole, przyprawy i sosy, kawy i herbaty, warzywa, przekąski, nabiał, ryby i owoce morza czy mięso i wędliny. Na jej podstawie klienci mogą sprawnie i szybko wybrać niezbędne artykuły, by przygotować smakowite specjały na wigilijny stół.
{INSERT_GALLERY:5409;}
Na świąteczne zakupy w e-delikatesach często decydują się również firmy. W ubiegłym roku średnia wartość koszyka klientów b2b wyniosła prawie 375 zł, a łączna wartość zamówień firmowych przekroczyła 150 000 zł. W okresie przedświątecznym przed rokiem klienci biznesowi A.pl najczęściej kupowali kosze prezentowe, w tym słodycze i alkohol – głównie wino.
- Kosze upominkowe zamawiane przez Internet doskonale sprawdzają się w przypadku firm w okresie przedświątecznym, bo stanowią ciekawą propozycję prezentową dla partnerów biznesowych. W A.pl nasi klienci sami mogą dobierać produkty spożywcze do zestawu świątecznego i komponować kosze prezentowe według własnego uznania. Pozwala to na dużą elastyczność produktową i cenową w przygotowywaniu świątecznych prezentów - dodaje Jakub Milewski.
Badanie przeprowadzone zostało przez A.pl Internet za pomocą ankiety na stronie internetowej delikatesów A.pl w listopadzie 2011 r. Na każde z pytań zamieszczonych w ankiecie odpowiedziało ponad 1000 respondentów.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2011-12-04 do 2011-12-04

Zobacz także

A.pl : Wigilia z internetu coraz bardziej popularna

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.