Kilkadziesiąt pokazów mody z najnowszymi kolekcjami sklepowymi, najlepsi projektanci młodego pokolenia, bezpłatne strefy metamorfoz, casting do prestiżowego konkursu The Look of The Year, a także codzienne nagrody, karty podarunkowe i specjalne rabaty dla odwiedzających – to tylko niektóre z atrakcji Katowice Fashion Week – największej imprezy fashion na Śląsku.
Odbyła się ona w dniach 15-16 października w Galerii Katowickiej i przyciągnęła ponad 80 tys. odwiedzających.
Na modowym evencie w Galerii Katowickiej odwiedzający mieli okazję zapoznać się z trendami prosto z międzynarodowych wybiegów, spotkać projektantów i gwiazdy ze świata fashion. Odbyły się pokazy młodych projektantów: Jacoba Birge, Mility Nikonorov oraz Kamila Sobczyka. Można też było wziąć udział w castingu do jednego z najstarszych i najbardziej prestiżowych konkursów modelingowych na świecie – The Look of The Year. W jego jury zasiedli m.in. Miss Polonia Marcelina Zawadzka i Mister Polski Rafał Maślak. W castingu wzięło udział ponad 80 osób, z czego 23 przeszły do półfinału.
Dla klientów Centrum przygotowano studio Fashionable ze stylistką, fryzjerem, fotografem mody oraz makijażystką. Odbyły się również warsztaty i konkurs haute couture, które prowadził Kamil Sobczyk. Wszystkie te atrakcje były bezpłatne – według założeń organizatora Katowice Fashion Week to nie tylko prezentacja najnowszych trendów, ale też – poprzez współpracę z projektantami i ekspertami – inspiracja dla klientów Centrum, edukowanie ich i zachęcanie do eksperymentowania z własnym stylem.
- Katowice Fashion Week to projekt, który zapoczątkował w Polsce nowy sposób myślenia o eventach modowych. Od początku odrzucaliśmy formułę pasywnego prezentowania mody. Cały koncept oparliśmy na pełnej interakcji, na wciąganiu w dyskusję, czynnym eksperymentowaniu z modą, modelingiem, projektowaniem. W trakcie Katowice Fashion Week często zderzamy różne światy i różne punkty widzenia na modę, odkrywając przed uczestnikami kulisy tego świata – mówi Dawid Prymas, dyrektor marketingu i PR Galerii Katowickiej.
Dodatkowo, przez kilkanaście dni przed rozpoczęciem imprezy, każdy odwiedzający Galerię Katowicką mógł wziąć udział w specjalnych konkursach i skorzystać z promocji – przygotowane przez najemców rabaty sięgały -60%. Ponadto ci, którzy rejestrowali paragony z zakupów, mieli możliwość wymiany punktów na nagrody rzeczowe oraz dołączenia do codziennego rankingu, w którym nagradzano kartami podarunkowymi dziesięcioro najlepszych. W ostatnim dniu akcji Galeria Katowicka wyłoniła pierwsze 10 osób z największą liczbą punktów, zebranych w ciągu trwania akcji, i nagrodziła je kartami podarunkowymi o wartości 15 000 zł, 10 000 zł, 5 000 zł oraz 6 x 1 000 zł.
- Dzięki połączeniu elementu sprzedażowego oraz modowego, pomimo ostatnich dni pięknej pogody, wydarzenie przyciągnęło ponad 80 000 osób, które w tych dniach korzystało zarówno z okazyjnych zakupów, oglądało blisko 15-godzinny program imprezy, jak i uczestniczyło w wydarzeniach, konkursach oraz szeregu bezpłatnych atrakcji. Jesteśmy dumni z wypracowanej przez Galerię Katowicką formuły Katowice Fashion Week. Już teraz myślimy nad kolejną edycją – mówi Joanna Bagińska, dyrektor Galerii Katowickiej.