Marka Bubbleology, pochodząca z Wielkiej Brytanii, która w kwietniu 2012 roku, na tętniącej życiem ulicy Chmielnej otworzyła swój pierwszy lokal w Polsce, z nowym rokiem poszerzyła sieć sprzedaży. W styczniu miało miejsce otwarcie 6. punktu gastronomicznego Bubbleology na polskim rynku.
Aktualnie działa w Polsce 6 sklepów. 5 z nich (3 w Warszawie, 1 w Łodzi oraz 1 w Gdańsku) jest własnością Bubbleology Poland, natomiast lokal w centrum handlowym w Gdyni jest pierwszą franczyzą marki Bubbleology w Polsce. Flagowy lokal Bubbleology znajduje się na ulicy Chmielnej w Warszawie. Pozostałe 5 lokali zostało umieszczonych w centrach handlowych w Polsce, czyli w Warszawie na Mokotowie i przy Al. Jana Pawła, w Gdańsku, w Łodzi oraz w Gdyni.
- Lokalizacje w centrach handlowych są bardzo istotne w strategii rozwoju marki Bubbleology w Polsce mimo, że to nasz flagowy lokal przy ulicy Chmielnej jest największym sukcesem finansowym. Duże znaczenie centrów handlowych w naszej strategii wynika z kilku czynników. O ile w Warszawie nasz produkt jest w stanie świetnie się obronić na co najmniej 2 spacerowych ulicach, o tyle w pozostałych miastach główne ulice spacerowe straciły mocno na znaczeniu na przestrzeni ostatnich 10 lat. Mówię tu w szczególności o ulicy Piotrkowskiej w Łodzi i Świętojańskiej w Gdyni. Ten sam problem dotyczy naszym zdaniem również najbardziej popularnych ulic spacerowych w Sopocie czy Gdańsku. Nie lepszą sytuację zaobserwować można w takich miastach jak Kraków czy Wrocław. O ile mamy bezsprzecznie silne lokalizacje na obu starówkach, o tyle oczekiwania finansowe najemców lokali są absolutnie niewspółmierne do jakości trafficu. Dlatego centra handlowe wydają się dla nas bardzo rozsądnym rozwiązaniem – opowiada Łukasz Smoliński , dyrektor zarządzający Bubbleology Polska.
Ważna kwestią w prowadzeniu tego rodzaju sieci jest to, że napoje ulegają sporej sezonowości na przestrzeni roku, co związane jest z temperaturą. W okresie zimowym, jak cała branża, również Bubbleology odnotowuje spadki sprzedaży. Obecność w centrach handlowych, ze stałą temperaturą w ciągu roku oraz odwrotnym traffikiem daje takim firmom mniej więcej równe przychody w każdym miesiącu roku, co jest niezwykle istotne dla właścicieli z punktu zarządzania.
Aby lokalizacja spełniła warunki, w których Bubbleology mogło otworzyć swoje herbaciane laboratorium właściciele wybierają tylko najbardziej prestiżowe lokalizacje( tj. najbardziej prestiżowe ulice i centra handlowe), ponieważ wierzą, że to właśnie tam spędza czas młody, nowoczesny mieszkaniec dużego miasta, którego stara się zachęcić do lifestyloweego napoju i marki, jaką jest Bubbleology.
W styczniu 2015 roku otwarta została 6 lokalizacja, tym razem w jednym z warszawskich centrów handlowych przy Al. Jana Pawła.
- Jesteśmy na wczesnym etapie realizacji inwestycji na Nowym Świecie w Warszawie. Zabiegamy również o powierzchnię w kolejnym charakterystycznym centrum handlowym w Warszawie. Niestety terminów zakończenia tych dwóch inwestycji nie jesteśmy w stanie na razie przewidzieć – przyznaje Łukasz Smoliński.
Tagi: