5-te urodziny króla w Polsce

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-05-17 | 14:00
W Tajlandii urodziny króla obchodzi się bardzo uroczyście - ulice dekorowane są kwiatami, flagami i portretami monarchy. Norwegowie, by celebrować święto króla, wciągają na swoje przydomowe maszty narodowe flagi. W Buthanie hołd monarsze oddaje gwardia honorowa, miejscowa ludność, studenci i urzędnicy. Król Kambodży celebruje swoje urodziny aż 3 dni. A w Polsce? W Polsce też jest okazja do świętowania urodzin Króla. Burger King, Król grillowanych na ogniu burgerów, celebruje właśnie piąty rok obecności w nadwiślańskim kraju.
Pierwsza restauracja sieci Burger King w Polsce powstała 17 maja 2007 roku w Warszawie. Z tej okazji do stolicy sprowadzono ogień Burger King prosto z Miami, który dotarł na miejsce w tajemniczej walizce. To właśnie ogień nadaje grillowanym na nim burgerom niezwykły, oryginalny smak. Smak, za który klienci uwielbiają Burger King. Tak pokazują wyniki ankiety przeprowadzonej wśród fanów marki na jej fan page’u w serwisie społecznościowym Facebook. 67% głosujących wskazało smak grillowanych na ogniu burgerów ze 100% wołowiny jako atut, który sprawia, że uwielbiają markę. Na dalszych miejscach powodów, dla których konsumenci cenią Burger Kinga znalazły się: filozofia have it your way oraz bezkompromisowy charakter Kinga.
Burger King na piątkę! - Pięć najciekawszych akcji z okazji 5. urodzin
W ciągu pięciu lat Burger King zdążył już pokazać swój ognisty charakter. Codziennie w restauracjach sieci serwowane są oryginalne, grillowane na ogniu burgery. Marka wyznaje zasadę Have it your way, zgodnie z którą klienci mogą sami je komponować. Dodają lub odejmują składniki - dokładnie tak, jak lubią. Obliczono, że istnieje ponad 220 tysięcy sposobów na podanie kultowego, grillowanego na ogniu Whopper′a. Ale Have it your way to także styl bycia – to odwaga swobodnego wyrażania siebie i dążenia do realizacji celów, nawet jeśli miałby to się wiązać z przekraczaniem utartych norm i zasad.
King i Durczok, czyli najbardziej kontrowersyjna akcja roku
Przykładem takiej postawy było zachowanie Kamila Durczoka, który przed rozpoczęciem jednego z wydań „Faktów” na antenie TVN wyraził swoją „dezaprobatę” wobec zanieczyszczonego stołu. Materiał ten dostał się do Internetu, a reakcja dziennikarza spotkała się z wieloma skrajnymi opiniami. Burger King wyraził pełne uznanie dla Durczoka za odważne i dosadne wyrażanie swoich emocji. Za publiczne „rzucanie mięsem” dziennikarz otrzymał od Burger King możliwość nieograniczonego korzystania z szerokiego menu oraz dostęp do kuchni restauracji, gdzie mógł rzucać mięsem do woli – wrzucając wołowinę na ognisty grill, oczywiście. Za tę akcję Burger King został nagrodzony Złotym Spinaczem – jedną z najbardziej prestiżowych nagród w branży public relations.
King i nowa pięciozłotówka, czyli jak marka zmienia rzeczywistość
Kolejną odważną i kontrowersyjną akcją marki była petycja o wprowadzenie do obiegu nowego wzoru monety pięciozłotowej z grillowanym burgerem z Burger King zamiast orła. W ten sposób marka chciała dać Polakom możliwość wpłynięcia na rzeczywistość - decydowania o tym, jak będzie wyglądać moneta, której potem będą na co dzień używać. Na dedykowanej stronie Burger King  została zamieszczona petycja, którą internauci mogli wirtualnie podpisywać. Celem było zdobycie 100 tys. podpisów, by nowa moneta mogła wejść do użytku. Petycja została wysłana do Prezesa Narodowego Banku Polskiego. Zgodnie z filozofią Burger King Have It Your Way, zdaniem marki jedynie biorąc sprawy we własne ręce, a jednocześnie działając wspólnie, można zmieniać otaczający świat. Tą inicjatywą marka chciała zachęcić do wprowadzenia nieco kreatywności do codziennego życia, nawet do tak przyziemnej sfery, jaką są pieniądze.
King i Kominek, czyli największa kampania w blogosferze
Sporo zamieszania Burger King zrobił też w polskiej blogosferze. Jesienią 2010 roku marka rozpoczęła współpracę z najpopularniejszych blogerem w Polsce – autorem bloga Kominek.in oraz Kominek.tv. Jako wieczny prowokator, mający zawsze własne zdanie, bardziej niż ktokolwiek inny zasłużył on na miano ognistego charakteru. Burger King przeznaczył aż 100 tys. zł na projekt komunikacyjny, oparty wyłącznie o platformy społecznościowe i video online. Była to największa tego typu akcja przeprowadzona wówczas w naszym kraju.  W ramach współpracy Kominek wyjechał do USA, miejsca narodzin grillowanych na ogniu burgerów Burger King, skąd przez miesiąc na bieżąco zdawał relację ze swojej podróży oraz aktywnie komunikował się z fanami marki poprzez media społecznościowe, dając im możliwość wpływania na ostateczny kształt podróży. Dzięki akcji Burger King zdobył ponad 5 000 nowych fanów na Facebooku, którzy już na stałe pozostali ambasadorami marki. W mediach drukowanych i online pojawiło się około 200 publikacji, z którymi mogło się zetknąć nawet 30 milionów czytelników.
King i strażacy, czyli grillowane na ogniu burgery dla bohaterów
Niecodziennym działaniem w wykonaniu Burger King były także obchody Światowego Dnia Strażaka. W Burger King na co dzień rządzi ogień. Ale nie dzwoni się tam co chwilę na 997, wzywając ratunek, bo w Burger King ognia używa się, aby grillować burgery. Marka od zawsze miała do strażaków ogromny szacunek i uznanie dla ich heroicznej pracy, poświęcenia i odwagi, dzięki którym ratują ludzkie zdrowie i życie. Dlatego 4 maja 2011 marka po raz pierwszy zaprosiła wszystkich strażaków na darmowe grillowane na ogniu burgery, chcąc w ten sposób podarować im to, co ma najlepszego. Akcja spotkała się z pozytywnym odbiorem wśród strażaków - tego dnia w restauracjach Burger King w całej Polsce wydano ponad 1 600 zestawów. Duże zainteresowanie propozycją Burger King i stały podziw marki do pasji strażaków, walczących każdego dnia z ogniem, przyczyniły się do chęci kontynuowania celebrowania tego święta każdego roku. Dlatego w 2012 roku Burger King też celebrował Dzień Strażaka, tym razem jeszcze huczniej. Restauracje w całej Polsce odwiedziło ponad dwukrotnie więcej strażaków – rozdano 3 900 zestawów! Dodatkowo marka przygotowała specjalny film, w którym strażacy z OSP Ursus w Warszawie opowiedzieli o codziennych trudach tego zawodu.
King i Rajd Barbórki, czyli sport i burgery dla prawdziwych facetów
Burger King jako fan mocnych wrażeń, postanowił zostać sponsorem jednej z załóg rajdowych w Rajdzie Barbórki Warszawskiej. W 2009 roku był to team Lubiak/Zawada, a w 2010 Grzyb/Zawada. Za każdym razem załoga Burger King dumnie rywalizowała na torze, mknąc autem w ognistych barwach. Dodatkową atrakcją w 2010 roku był niezwykły gość, który pojawił się na zaproszenie załogi Burger King Rally. Podczas pokazowego przejazdu odcinkiem OS Karowa, obok Grzegorza Grzyba zasiadła Maja Włoszczowska, mistrzyni świata w kolarstwie górskim. Każdego roku z okazji Rajdu Barbórki marka przygotowała też specjalną promocję dla swoich klientów, którzy kibicują kierowcom. Na hasło „Barbórka” przysługiwały im specjalne profity. A żeby jeszcze bardziej podgrzać atmosferę i zachęcić fanów do zagrzewania kierowców do boju, Burger King zorganizował konkurs na najlepszą fotografię z autem BK Rally Team.W cokolwiek angażuje się Burger King, zawsze robi to z płomiennym zapałem. Ogień jest więc tu nie tylko sposobem na uzyskanie oryginalnego smaku grillowanych burgerów. Marka ma też ogień w sobie. Zapala się on zawsze, gdy tylko na horyzoncie pojawi się okazja do nieszablonowych działań. I choć z ogniem nie ma żartów, Burger King z sukcesem igra z nim w Polsce już od 5 lat.
- Piąte urodziny Burger King w Polsce to dla nas powód do dumy. I nie chodzi tu o sam czas, od kiedy jesteśmy obecni w kraju, ale przede wszystkim o to, co przez ten okres udało się osiągnąć marce – mówi Bartosz Jędrasiak, brand manager marki Burger King . - Od pięciu lat konsekwentnie budujemy markę w oparciu o nasz kluczowy atut – smak prawdziwej grillowanej na ogniu wołowiny. Nie bez powodu naszym sloganem jest hasło „Najlepszy, bo grillowany na ogniu”. Te słowa odzwierciedlają unikalną wartość Burger King, dzięki której marka ma przewagę nad konkurencją – dodaje.
Zobacz restauracje Burger King w centrach handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Najczęściej czytane

Zobacz także

5-te urodziny króla w Polsce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.