Rok 2014 był pomyślny dla marki odzieżowej H&M. Obroty marki wzrosły 176.6 bln koron szwedzkich. Dobrze przyjęte kolekcje wszystkich marek i utrzymanie dobrych wyników sprzedaży zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i sklepie online, pomogły zwiększyć udział w rynku i wzmocnić pozycję sieci sklepów H&M.
-
Stworzyliśmy 16 tys. nowych miejsc pracy w obrębie H&M Group i obecnie zatrudniamy łącznie ponad 132 tys. pracowników. Wspólnie wyznajemy wartości przyświecające marce H&M, co stanowi nasz klucz do sukcesu i pomaga przynosić wysokie dochody. 303 mln koron zostały przydzielone do Programu Motywacyjnego H&M (w org. H&M Incentive Program - HIP). HIP został stworzony dla wszystkich pracowników Grupy H&M i ma na celu wynagradzać ich codzienne i długoterminowe zaangażowanie – podsumowuje Karl-Johan Persson, dyrektor generalny H&M.
-
Jak zwykle staramy się tworzyć innowacje, które pozwalają nam być liderem we wszystkim, co robimy i sprawiać, by klienci wybierali naszą ofertę. Poczyniliśmy wiele długoterminowych inwestycji w dział IT, sprzedaż online, nowe marki i poszerzenie gamy produktów. Nasza troska o ciągły rozwój jest przykładem tego, jak dzielimy się z klientem wartościami wyznawanymi przez markę. Chcemy, by mieli oni świadomość, że w naszej ofercie znajdują się produkty tworzone z zachowaniem szczególnej troski o człowieka i środowisko – podkreślił Karl-Johan Persson.
Marka kontynuuje długoterminowe inwestycje. Obserwuje korzyści wynikające z inwestowania w obszar związany z internetem. W 2014 roku H&M otworzyło sklepy online w kolejnych krajach: we Francji, Włoszech, w Hiszpanii i Chinach. Ich powstanie i rozwój w sprzedaż online pozwoliło marce H&M osiągnąć tak dobre wyniki sprzedaży. H&M planuje w 2015 roku nadal rozszerzać swoją działalność na tym polu, otwierając kolejnych dziewięć sklepów internetowych w Belgii, Bułgarii, Czechach, na Węgrzech, w Polsce, Portugalii, Rumunii, Słowacji i Szwajcarii.
W 2014 H&M otworzyło 379 nowych sklepów stacjonarnych i w 2015 roku planuje poprawić ten wynik. Nowe sklepy mają pojawić się między innymi w Tajwanie, Peru, Makau, Republice Południowej Afryki i Indiach, gdzie marka nie posiadała dotąd swoich placówek. Większość nowych otwarć jest jednak planowana w ramach istniejących już rynków, które posiadają ogromny potencjał do dalszego wzrostu. Najwięcej nowych sklepów powstanie w Chinach i USA, ale również w Polsce i w Niemczech.
Na początku 2014 roku marka H&M z sukcesem wprowadziła linię H&M Sports. Jesienią rozszerzyła również kolekcję obuwia, która stopniowo pojawiała się w wybranych sklepach H&M i w sprzedaży online. Kolejnym krokiem jest rozszerzenie oferty H&M o gamę produktów H&M Beauty – nową linię kosmetyków do makijażu, pielęgnacji ciała i włosów. Będzie ją cechował korzystny stosunek jakości do ceny. H&M Beauty zastąpi dostępne obecnie kosmetyki marki własnej. Pojawią się jeszcze w tym roku w około 900 sklepach H&M w około 40 krajach oraz w sklepie internetowym.
-
Przed nami kolejny ekscytujący rok wraz z nowymi szansami i wyzwaniami. 2015 zaczął się pomyślnie dzięki dobremu wynikowi sprzedaży na przełomie grudnia i stycznia. Chociaż rosnąca cena kursu dolara amerykańskiego wpływa na nasze koszty zaopatrzenia, dołożymy wszelkich starań, by móc nadal oferować klientom najkorzystniejszą pod względem stylu, jakości, ceny i trwałości produkty, które stanowią podstawę naszej koncepcji biznesowej – zapewnia dyrektor generalny H&M.
Tagi: