Kerdos Group SA, właściciel drogerii Dayli, zgodnie z zapowiedziami dynamizuje rozwój sieci w kanale tradycyjnym oraz w ramach e-commerce. Po czterech otwarciach w grudniu, obecnie działa 169 drogerii w Polsce. Do końca 2015 roku spółka zamierza otworzyć około 50 nowych lokali własnych oraz 20 w ramach uruchamianego obecnie programu franczyzowego.
-
Na bazie obecnych analiz rynkowych i możliwości biznesowych zakładamy, że sieć Dayli powinna mieć na koniec 2017 roku już 300-350 sklepów. Zamierzamy również rozwinąć sprzedaż poprzez internet – zapowiada Kamil Kliniewski, prezes zarządu Kerdos Group SA.
Spółka pozyskała właśnie inwestora spoza Grupy Kerdos. Za ponad 24 mln zł obejmie on nowe akcje Dayli, stanowiące ponad 24% w podwyższonym kapitale (całość środków trafi do Dayli). Umowa inwestycyjna przewiduje rozszerzenie składu zarządu spółki Dayli oraz rady nadzorczej - będą to osoby wskazane przez nowego inwestora (Mezzo Capital). Nowe akcje obejmą również dotychczasowi udziałowcy – BB Royal Holding i Kerdos Group SA. Dodatkowo ekspansję Dayli wspiera finansowanie dłużne. W pierwszym etapie emisji 3-letnich zabezpieczonych obligacji Kerdos Group pozyskała 13 mln zł, natomiast w I kwartale br. w ramach drugiego etapu emisji obligacji spodziewane jest pozyskanie kolejnych środków.
-
Drogerie są bardzo atrakcyjnym obszarem handlu detalicznego, gdyż pozwalają na uzyskiwanie zdecydowanie wyższych marż niż w przypadku asortymentu spożywczego. Dlatego konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwoju, widząc, że to właśnie teraz jest dobry czas na inwestycje rozwojowe w naszej branży. Dlatego też wielu inwestorów jest zainteresowanych współpracą z nami, rozmowy trwają – mówi prezes Kliniewski.
Tagi: