2 lata obecności Lidla na Facebooku

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-03-28 | 09:03
Ponad 800 tys. fanów, 100 tys. komentarzy i niemal pół miliona zarejestrowanych aktywności - to bilans 2 lat obecności sieci Lidl na Facebooku. Przez ten czas udało się zbudować wokół Lidla jedną z największych i najbardziej aktywnych społeczności wśród sieci handlowych w Polsce. Fanpage od momentu powstania wyznacza standardy obsługi i komunikowania się w branży retail wykorzystując możliwości, jakie stwarzają nowe media. Stawia bowiem nie tylko na kontent produktowy, ale także na edukację kulinarną swoich fanów oraz budowanie relacji z liderami opinii.
O popularności Facebooka nikogo zapewniać nie trzeba. Portal ten zrewolucjonizował Internet, świat mediów i komunikowania się. Jednym z liderów social media wśród sieci handlowych obecnych w Polsce jest Lidl, którego facebookowy profil śledzi ponad 820 tys. Internautów. Fanpage znalazł się też między innymi w pierwszej piątce rankingu Socialbakers w kategorii Socially Devoted. To standard określający najlepsze firmy na Facebooku w zakresie Social Customer Care (obsługi klienta w mediach społecznościowych).
Fani Lidla mieli do tej pory możliwość m.in. czatowania z szefami kuchni Lidla, wybierania promocji na ulubione produkty, a nawet otwierania wybranych sklepów w środku nocy. To właśnie od tej akcji - Wielka Noc Okazji dla Facebookowiczów, popularność fanpage’a Lidla zaczęła znacząco rosnąć. Niemal stutysięczne wówczas (czerwiec 2012) grono fanów Lidla na Facebooku głosowało na sklepy, w których następnie sieć zorganizowała wyjątkowe nocne zakupy. To nie jedyna akcja, podczas której marka komunikację z fanami przełożyła na realne działania. Lidl uważnie słucha tego, co mają do powiedzenia klienci oraz reaguje na ich sugestie i opinie wprowadzając ciągłe zmiany w ofercie - np. głosowanie na kolejny tydzień tematyczny czy promocje na produkty, które wybrali fani. Marka umożliwia też kontakt z kulinarnymi autorytetami – każdy fan Lidla podczas organizowanych czatów może zadać pytanie Pascalowi Brodnickiemu, Karolowi Okrasie, czy Pawłowi Małeckiemu. Co ciekawe, Facebook jest również nowoczesną formą zbierania insightów konsumenckich, które pozwalają na szybkie reagowanie na zmieniające się trendy.
- Zainteresowanie internautów i ich liczne komentarze są dla nas nie tylko źródłem satysfakcji, ale przede wszystkim inspiracji i wiedzy o potrzebach naszych Klientów. Taka forma dialogu jest dla nas niezwykle cenna i dzięki niej staramy się ulepszać zarówno naszą ofertę, jak i jakość usług – komentuje Patrycja Kamińska, PR manager Lidl Polska.
Facebook to nie tylko „fun” Fanpage Lidl Polska od początku powstania wyznacza standardy obsługi i komunikowania się wśród branży retail, wykorzystując nowe media. Przez ten czas udało się zbudować wokół Lidla największą aktywną i wierną społeczność w branży retail. Za sukcesem stoi umiejętne łączenie oferty produktowej z edukacją kulinarną, a także uważne wsłuchiwanie się w potrzeby konsumentów.
- Nasza komunikacja opiera się na kilku spójnych filarach:  jest miejsce zarówno na ciekawostki, na prezentację oferty czy przepisy bazujące na składnikach dostępnych w Lidlu. Social media to dla nas nie tylko ′fun′, ale też edukowanie kulinarne, dzielenie się inspiracjami, umożliwianie kontaktu z ekspertami. Działa to też w drugą stronę – nasi fani codziennie udostępniają zdjęcia potraw, które zrealizowali według naszych przepisów,
a także przesyłają własne impresje kulinarne – dodaje Patrycja Kamińska.
Internauci często wypowiadają się na profilu sieci i są mocno zaangażowani w jej życie. Fani Lidla chętnie uczestniczą w konkursach, korzystają z aplikacji mobilnej, śledzą oferty promocyjne i komentują oraz oceniają produkty, sklepy i ich obsługę. Od początku powstania fanpage’a pojawiło się ponad 2 tys. wpisów marki Lidl o produktach i kulinariach, 100 tys. komentarzy i niemal 500 tys. aktywności fanów ogółem (komentarzy, postów, like’ów, udostępnień). Sieć Lidl jest także obecna w serwisie YouTube oraz Pinterest. W Polsce fanami Lidla jest już ponad 820 tys. użytkowników, w całej Europie natomiast marka zbudowała społeczność przeszło 10 mln osób.
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

2 lata obecności Lidla na Facebooku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.